Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:28

PSvanLot schreef:

[quote="PSvanLot schreef:

Dat Heb ik 2x gedaan bij koop een koe!

Dit ziet er heel goed uit. Heb even op de site gekeken zie dat ze dat ook van koe en kip hebben.

Alleen stomme vraag weet je wat de varkens eten? Ik heb tegenwoordig Livar varkensvlees en proef het nu echt als ik ander varkensvlees eet. T schijnt in de voeding te zitten. Mag ook in pb als je het weet, misschien wijk ik een beetje van t topic af.

Het zijn dieren die je kunt volgen vanaf de boer tot in je diepvries. Mooi en eerlijk vlees. Iig bij de koe.[/quote]

De site ziet er ook echt wel goed uit. Ga dit eens onthouden.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:30

Ben deze maand wel goedkoop uit geloof ik :p tot nu 25 euro uitgegeven. We hadden gratis helo fresh. En beide vorige week niet thuis. Vriend hotel en ik bij ouders.

Boodschappen lijst voor morgen:
Prei, sperziebonen, gehakt, bosui en taugé. Dan heb ik eten voor 3 dagen. Rest is in huis/ vriezer. Rest van de week nog even kijken maar ook nog veel in vriezer En kast :p
Hoop deze maand met 80 euro klaar te zijn met 2 personen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:32

verootjoo schreef:
Gaat me niet om de kwaliteit, maar om de duurzaamheid. Je kan in de supermarkt alleen vlees van over de hele wereld kopen, maar bij onze slager komt het gewoon van de boer om de hoek.
Ik ga geen rundvlees uit Argentinië eten omdat dat goedkoper is. Dat vind ik een slechte manier van bezuinigen. Dan eet ik nog liever minder vlees, wat trouwens sowieso beter is.
Brood is prima van de supermarkt, maar vind ik gewoon erg vies.
Groenten van de supermarkt zijn ook prima, als je maar kijkt waar het vandaan komt en bij de groentenboer krijg je toch meer groenten uit het seizoen en nederlands geteeld :) En in de supermarkt niet, hoewel het er nu wel altijd bij staat waar het vandaan komt, dus daar kan je wel op letten.

Als jij de financiële ruimte hebt om je principes hoog te houden.. You go girl. Vele in dit topic dus niet en dan zal het organiseren van een gezonde maaltijd op tafel een hogere prioriteit hebben dan duurzaamheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:34

Anne. schreef:
verootjoo schreef:
Gaat me niet om de kwaliteit, maar om de duurzaamheid. Je kan in de supermarkt alleen vlees van over de hele wereld kopen, maar bij onze slager komt het gewoon van de boer om de hoek.
Ik ga geen rundvlees uit Argentinië eten omdat dat goedkoper is. Dat vind ik een slechte manier van bezuinigen. Dan eet ik nog liever minder vlees, wat trouwens sowieso beter is.
Brood is prima van de supermarkt, maar vind ik gewoon erg vies.
Groenten van de supermarkt zijn ook prima, als je maar kijkt waar het vandaan komt en bij de groentenboer krijg je toch meer groenten uit het seizoen en nederlands geteeld :) En in de supermarkt niet, hoewel het er nu wel altijd bij staat waar het vandaan komt, dus daar kan je wel op letten.

Als jij de financiële ruimte hebt om je principes hoog te houden.. You go girl. Vele in dit topic dus niet en dan zal het organiseren van een gezonde maaltijd op tafel een hogere prioriteit hebben dan duurzaamheid.

Kwestie van prioriteiten. Ik geef niet veel meer uit dan de meesten in dit topic als ik het zo bekijk :) En ik vind duurzaamheid belangrijk, en je kunt ook prima goedkoop duurzaam eten ;)
Groenten en fruit uit het seizoen uit NL zijn namelijk vele malen goedkoper dan groenten overal vandaan. En minder/geen vlees is ook goedkoper dan koste wat het kost vlees gaan eten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:37

MiniMouse schreef:
PSvanLot schreef:
4 personen 2 volwassenen, 2 kinderen, per 4 weken:

Ongeveer 200 euro aan eten/drinken.
Ongeveer 50 euro aan schoonmaak/verzoriging/make-up producten.

Vertel mij het geheim ?

Ik hoef geen brood te kopen omdat mijn ouders een bakkerij hebben. We eten niet dagelijks vlees. Wanneer ik pasta maak gaat daar maar 1 kipfilet in bijvoorbeeld.
Om dezelfde reden zoals verootje noemt. Het vlees uit de supermarkt is alles behalve duurzaam. Daarvoor ga ik naar de slager of liever de boer.

Er drinkt hier niemand frisdrank. Er gaat ongeveer 1 fles spa rood per week doorheen en verder thee en ranja.

We eten zeer gevarieerd en veel groente en fruit.

Dat maakt al heel erg veel uit.

Toen we een aantal jaar geleden nog dagelijks vlees aten, frisdrank dronken en veel lekkere dingen waren de maandelijkse uitgaven veel hoger.

We hoeven het nergens voor te laten maar ik krijg het gewoon niet meer uitgegeven nu haha.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:38

Ik zag net bloemen voorbij komen, daar kan je ook op besparen als je goed kijkt waar je ze het beste kan halen. Bloemen zijn best duur soms, een bos is zo tussen de 7 en 15 euro. Ik weet niet waar je woont en of het haalbaar is voor je, maar heb je wel eens overwogen om ze direct bij een kweker te halen? Want bloemen die in de winkel liggen zijn niet vers, die zijn al dagen, weken onderweg geweest voordat ze in de winkel liggen, daarom gaan ze ook zo snel dood.

Ik heb vroegah een tijdje bij een chrysantenkweker gewerkt, als ik een bos bloemen van het werk mee nam dan stond die bos 3 tot 4 weken, tegenover +- een week als je het bij de supermarkt of bloemist haalt.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:40

Telpeva schreef:
Ik zag net bloemen voorbij komen, daar kan je ook op besparen als je goed kijkt waar je ze het beste kan halen. Bloemen zijn best duur soms, een bos is zo tussen de 7 en 15 euro. Ik weet niet waar je woont en of het haalbaar is voor je, maar heb je wel eens overwogen om ze direct bij een kweker te halen? Want bloemen die in de winkel liggen zijn niet vers, die zijn al dagen, weken onderweg geweest voordat ze in de winkel liggen, daarom gaan ze ook zo snel dood.

Ik heb vroegah een tijdje bij een chrysantenkweker gewerkt, als ik een bos bloemen van het werk mee nam dan stond die bos 3 tot 4 weken, tegenover +- een week als je het bij de supermarkt of bloemist haalt.

Ik haal mijn bloemen altijd op de markt. Dat scheelt ookal met de prijs in de winkel. Maar eigenlijk zijn bloemen helemaal niet nodig natuurlijk. Is echt een luxe product.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:41

Bloemen zijn geweldig, heb altijd een bos op de eettafel, die heb ik niet meegerekend in de gewone boodschappen. Die koop ik zodra ze 'op' zijn en dat is bij goede bloemen vlot 10 tot 14 dagen. Soms tulpen soms mooie veldboeketten uit een boetiekje uit het dorp.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:42

PSvanLot schreef:
Bloemen zijn geweldig, heb altijd een bos op de eettafel, die heb ik niet meegerekend in de gewone boodschappen. Die koop ik zodra ze 'op' zijn en dat is bij goede bloemen vlot 10 tot 14 dagen. Soms tulpen soms mooie veldboeketten uit een boetiekje uit het dorp.

Bloemen zijn zeker top. Haha ik wordt gek in een huis zonder bloemen.

enny

Re: Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:53

Ik heb sinds kort een abonnement bij bloomon, die bloemen komen ook rechtstreeks vanaf de kweker. M’n eerste bos heeft dik drie weken gestaan en sommige bloemen nog wel langer. Tweede bos staat nu 2,5 wk. Betaal er wel €23,95 voor, maar vind dat het wel waard.
Qua boodschappen ben ik voor één persoon wel duur uit, maar dat komt weer door m’n HelloFresh. Ik ben wel van de abonnementen :')
Ik denk dat ik dan gemiddeld €60,- per week kwijt ben aan eten en huishoudelijke dingen. Verzorgingsproducten reken ik niet meer, maar daar geef ik ook niet wekelijks geld aan uit.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:54

Oh ik vind dat wij altijd duur boodschappen doen :') gemiddeld 70 euro per week, bij de Jumbo en let dan niet per se op aanbiedingen of goedkoop merk. Wel incl wasmiddel/pijnstillers/maandverband/natvoer voor de katten.

Wij gooien ook nog wel eens wat weg omdat we niet op de datum letten en de diepvries en kasten staan vol. Denk dat wij het met 50 euro per week makkelijk redden met ons tweeën. Maarja, kwestie van vaak snel boodschappen doen en niet in de diepvries/kast kijken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:02

Telpeva schreef:
Ik zag net bloemen voorbij komen, daar kan je ook op besparen als je goed kijkt waar je ze het beste kan halen.

Maar de vraag was toch niet hoe men kan besparen?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:03

MerleSimone schreef:
Oh ik vind dat wij altijd duur boodschappen doen :') gemiddeld 70 euro per week, bij de Jumbo en let dan niet per se op aanbiedingen of goedkoop merk. Wel incl wasmiddel/pijnstillers/maandverband/natvoer voor de katten.

Wij gooien ook nog wel eens wat weg omdat we niet op de datum letten en de diepvries en kasten staan vol. Denk dat wij het met 50 euro per week makkelijk redden met ons tweeën. Maarja, kwestie van vaak snel boodschappen doen en niet in de diepvries/kast kijken.

Zonde...

Ik gooi amper wat weg (kids willen wel eens hun bordje niet leeg eten dat beland wel in de container)
Verder praktisch niets. De vogels en het konijn eten restjes fruit.

Ik doe elke week voor +/- 70 euro boodschappen bij de Jumbo.
Daar overheen komt nog:
Brood kost al snel 10 euro in de week.
Fruit +/- 7 euro in de week. Koop bij een groenteboer B kwaliteit of overrijp fruit maar wat echt nog heerlijk is. We hebben altijd super veel fruit.
Koop daar bijvoorbeeld een hele watermeloen voor 1 euro die verdeel ik in 5 stukken en verpak ik en doe ik in de koelkast dan kan het nog dagen goed blijven.
5 avocado's voor 1 euro (en die zijn prachtig groen van binnen)
2 kilo appels voor 1 euro.
2 ananassen voor 1 euro. Daar bespaar ik enorm veel geld mee maar geen vitamine :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:05

Ja absoluut zonde en staat me ook tegen. We grijpen nog te makkelijk naar snackbar of 'makkelijk' even snel de supermarkt in voor een snelle hap. Zeker van plan dat aan te pakken maar met 3 drukke weken voor de boeg stel ik dat nog heel even uit.

Dit topic drukt me met de neus op de feiten! Overigens liggen er 3 pakjes valess in de koelkast en hebben we vandaag tofu gegeten, ik probeer ook te minderen in vlees consumptie :j

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:07

Ik doe heel bewust boodschappen. Plan +/- 8 maaltijden voor de week en haal precies wat ik nodig heb. Daarnaast hebben we een enorme diepvries (halfvol met honden/katten voer) en daar Vries ik veel brood en vlees in.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:07

2p ongeveer €300 pm dat is ook incl verzorgingsproducten en hondenbotjes

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:08

2 personen, €300-350 per maand. Veel vers spul, fruit en groente maar het zijn vooral de lekkere wijnen, speciaalbiertjes en kaasjes die aantikken :9.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:14

1 persoon zo'n 100 pw incl verzorgingsartikelen/schoonmaak.
Excl sigaretten en dierenvoeding.
Ik eet graag gevarieerd, gezond en lekker.
Wat me een beetje tegenstaat in dit topic is het "tegen elkaar opbieden" en het feit dat men zich haast wil verontschuldigen voor zijn/haar uitgaven.
Dat hoeft toch helemaal niet?
Naast de gewone boodschappen gaat er ook een kleine 200 pm doorheen hier aan etentjes, borrels en inderdaad, de verse bloemen die ik standaard heb staan op meerdere plekken in mijn huis.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:18

Wij met 2 volwassenen en 2 pubers €185,- per week.
We eten veel vleesvervangers en als we vlees eten haal ik dit bij de keurslager. Ook eten we 1x per week vis. Altijd duur vind ik.
Ik ga wel graag naar Albert Heijn. Ik zou voor bepaalde produkten beter naar de Lidl kunnen gaan maar dat kost zoveel tijd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:21

Wildgirl schreef:
1 persoon zo'n 100 pw incl verzorgingsartikelen/schoonmaak.
Excl sigaretten en dierenvoeding.
Ik eet graag gevarieerd, gezond en lekker.
Wat me een beetje tegenstaat in dit topic is het "tegen elkaar opbieden" en het feit dat men zich haast wil verontschuldigen voor zijn/haar uitgaven.
Dat hoeft toch helemaal niet?
Naast de gewone boodschappen gaat er ook een kleine 200 pm doorheen hier aan etentjes, borrels en inderdaad, de verse bloemen die ik standaard heb staan op meerdere plekken in mijn huis.

Je hebt helemaal gelijk. Het is altijd goed of je nu veel of weinig uit geeft om wat voor reden dan ook.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:30

Ik ben vooral erg jaloers op al jullie verse bloemen _O-

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:30

Rond de 200-250 per maand voor 2 personen, dit is puur eten/drinken. Geen wasmiddel of verzorgingsproducten, die koop ik gewoon als het op is.

Ik maak voor het boodschappen doen een lijstje, dit scheelt al een hoop. 50 per week lukt prima, tenzij er bier mee moet :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:42

3 a 400 euro per maand met 2 personen. :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:43

Om en om alleen en met tweeën schat ik ongeveer €120-€140,- per maand.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:48

Wij hebben 600 p maand voor 2 man :x En nog regelmatig tekort...
Wel incl. alles van wasmiddel, dierenvoeding, etc. Maar we leven precies nogal duur :o