"Kleine" zuinige auto, welke is aan te raden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:13

Iris82 schreef:
Hyundai i10. Rijdt echt zoveel lekkerder dan alle andere kleine auto's. Heb ze allemaal uitgeprobeerd. :))

[ [url=m/SWalnt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt he?! Ik heb ook echt elke kleine auto getest en gereden, maar de i10 is echt een klasse beter qua rijgedrag. Hij was iets duurder in aanschaf, maar kreeg de beste deal, dus minste bijbetaald van alle offertes. Iets meer weg bel en verbruik, maar het wel echt waard.
Hebben na 170.000km ook amper ooit iets gehad. Dat kan ik van vorige auto's ( met name Fiat's, ook van familie........) niet zeggen.

Nu de Up er al even is en mn man bij VW werkt, heb ik die een aantal keren gereden en is ook echt een fijne auto, maar 2e hands nog duurder dan TS dr budget denk ik.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:04

Ik heb een Daihatsu Trevis (2e hands). Lekker compact en zuinig (rond de 1:20). Ruime kofferbak voor zo'n auto. Kwalitatief ook een goede auto, en je komt ze niet zovaak tegen ;)

Anoniem

Re: "Kleine" zuinige auto, welke is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:15

Ik rij zelf een Mitsubishi Space Star, de nieuwste versie wel, en dat vind ik een top dingetje. Gecombineerd verbruik is iets van 1/18 en hij voelt echt niet aan als een klein wagentje. Goede wegligging, alleen soms even flink gassen als ik wil invoegen met 130.

Op werk heb ik tot nu toe een Fiesta en een Up gereden van de zaak, en met mijn 1.88 en dik vond ik de Up echt comfortabeler en ruimer dan de Fiesta. Moest mezelf echt opvouwen om in die laatste te kunnen stappen en omdat het stuur niet heel hoog kan en de stoel vrij hoog zit lag het stuur ook echt op mijn benen als ik niet als een man ging zitten. Up is gewoon lekker ruim voor zo'n klein autootje, en het verbaasde me ook echt hoe snel ik er nog mee weg kwam voor zo'n klein dinkie.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:42

Suzuki Alto, rijden super, super zuinig. Nooit gedoe mee en er kan toch een hoop zooi in voor zo'n klein autoo'tje.
Rijd er heel wat kilometers mee rond.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:47

Wij hebben ons deze week een mitsubishi colt gekocht. Deze worden niet meer gemaakt maar zien er wel leuk uit en ook niet groot! Geen idee of ze binnen jouw budget te vinden zijn. Onze peugeot 206 heeft het na 15 jaar trouwe dienst opgegeven. Koelvloeistof lekte

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:39

Ik rijd een Audi A1, elke dag ongeveer 200km snelweg en gemiddeld verbruik is 1 op 18.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:44

Ik heb een Opel Adam, die zijn denk ik alleen nog wat te nieuw voor je. Ik rij ook ongeveer 1:16, maar heb een vrij zware rechtervoet :=

Ik vind het echt een heerlijk karretje! Zeer ruim en degelijk, véél beter dan bijvoorbeeld een Aygo waar ik ook in gereden heb. Je hebt meer het idee in een fatsoenlijke auto te rijden dan die kleine karretjes.

Mijne loopt ergens oktober uit de lease, daarna ga ik er waarschijnlijk 1 uit Duitsland halen. Wederom mét stuurverwarming :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:53

8nnemiek schreef:
Ik heb een Fiat 500 uit 2009. Lekker klein, zuinig (ik rijd gemiddeld 1 op 20) en ik betaal 25 euro wegenbelasting.

Ik rijd ook dit heerlijke autootje en kan hem op de ecostand zetten, dan rijdt hij nog zuiniger, Wil ik wat pittiger rijden dan haal ik die stand er weer af en dan verbruikt hij wat meer brandstof. Goedkoop in de wegenbelasting, kan overal in parkeren en in de zomer het dak open, wil nooit meer een andere auto :-)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:54

Ik heb een Mitsubishi Space Star, automaat en benzine. Ik rijd gemiddeld 1:19 en wegenbelasting is geloof ik iets van €22 per maand. Heerlijke auto, lekker ruim en genoeg vermogen om lekker mee rond te kunnen racen. Ook op de snelweg redt hij zich prima. En niet onbelangrijk, ik vind hem er erg stoer en mooi uitzien.

Afbeelding

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:37

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:46

Ik heb een Citroën C1 en die rijdt zo'n 1 op 20, goedkoop in de wegenbelasting en goedkoop in de verzekering. Heeft me nog nooit laten staan, en alleen wat normaal onderhoud aan gehad.
Mijn ex was 1,99 meter en zelfs die kon er prima in rond rijden. :j
Heel veel plezier van het autootje, maar omdat ik toch een auto wil die wat kan trekken gaat die van mij er ergens dit jaar uit. Ga de weinige kosten wel missen denk ik. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:57

Ik heb een Daihatsu Sirion2, ideale auto. Rijdt zuinig (1:20/22 maar boven de 100 km/u meer richting 1:18 denk ik), lage wegenbelasting maar vooral lage onderhoudskosten. In de 8 jaar dat ik hem heb, heb ik (naast de APK/beurtjes) 1x een accu laten vervangen en 1x de warmtepomp laten vervangen van bij elkaar €130.
Het is wel een auto die zijn waarde behoorlijk houdt, dus met ongeveer 30.000 km worden ze nu rond de €5000 verkocht. Maargoed, Dan weet je wel wat je hebt. De Hyundai i10 is vergelijkbaar qua onderhoud etc. (Wat mijn garage me vertelde in ieder geval.) Misschien zijn die inmiddels wat goedkoper te krijgen.
Ik vind het ideaal zo'n betrouwbare auto, als je het erbij kan leggen zou ik het echt doen. Een vriendin van mij kocht ook altijd van die goedkope auto's en is een stuk meer kwijt dan ik inmiddels aan onderhoud.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:06

Ik heb een Suzuki Alto uit 2011 en die valt in dezelfde belastingklasse als jouw Saxo. Rijdt gem. 1:18 tot 1:20 afhankelijk van de soort ritten.
Behoorlijk ruim achterin. Zoon van 1.95 kan achter mij zitten zonder dat ik zijn knieën in mijn rug voel en mijn Border Collie past in het achterbakje zonder klem te zitten. Komt goed mee in het verkeer ook op de snelweg.

Zou een Alto van model va 2009 echt aanraden. Is veel meer een volwaardige auto dan het vorige model.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:39

Ik vind trouwens wel dat als je vermeld dat je bijna nooit hoeft te tanken of bijna geen kosten aan onderhoud hebt zou moeten vermelden u een veel kilometers je rijd.

Mijn Daihatsu Trevis heeft alleen normaal onderhoud gehad. Inmiddels is dat in die paar jaar (ik kocht hem in 2014) toch opgelopen tot een paar duizend euro. Maar ik heb er in die tijd ook zo'n 170000km mee gereden.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 22:59

Even een update ik ben geslaagd voor een opvolger van mijn Saxo!

Het is een Daihatsu YRV 1.3 geworden uit 2002 met 122.xxx op de teller.
Keurig volgens opgave altijd onderhouden voor het schamele bedrag van een paar honderd euro :D

Eerste week rijden erin zit erop en zit na de eerste tankbeurt al op 1 op 17.5 terwijl er best wat "fun" kilometers zijn gemaakt door oa de stad die ik normaal zeker niet rij :')

Al met al uiterst tevreden met deze aankoop, wagen rijd erg fijn, niet moeders mooiste :+ maar goed je ziet het design van de buitenkant toch niet als je er mee rijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:03

Oerdegelijk ook Daihatsu’s :D veel plezier ermee!

Ooit importeer ik een hobby Daihatsu Thor :))

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 23:15

Hanafubuki schreef:
Oerdegelijk ook Daihatsu’s :D veel plezier ermee!

Ooit importeer ik een hobby Daihatsu Thor :))

Ja daar is de keuze ook op gebaseerd geweest, daihatsu staat inderdaad bekend dat ze zouden niet te slopen moeten zijn :Y)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:28

Volkswagen UP. vriendin van mij woont in Rotterdam, rijd naar Utrecht, rijd naar Den Haag, weer terug naar Utrecht en weer naar Rotterdam op een kwart tank.

Heb verder geen auto dus geen idee met hoeveel op hoeveel. Maar nog geen halve tank voor een heel groot aantal kilometers.

Edit: ik zie dat je er al 1 hebt haha!