Welk servies hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:24

Ik kreeg een gedeelte van het trouwservies van mijn ouders.Met een goud randje.Ik zet een bord in de magntron en een feest van geknetter en flitsten.50 jaar geleden hadden ze nog geen magnetron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:33

Britta31 schreef:
Ik kreeg een gedeelte van het trouwservies van mijn ouders.Met een goud randje.Ik zet een bord in de magntron en een feest van geknetter en flitsten.50 jaar geleden hadden ze nog geen magnetron.

_O-

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:36

Britta31 schreef:

Dat heb ik als kind ook eens gedaan. :+

Amber_anne

Re: Welk servies hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:42

Hier ook een allegaartje van gekregen spullen of heel goedkoop gekocht

Vind het gewoon veel geld en vriend en ik zijn het ernniet over eens wat we dan moeten kopen

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:46

Hier een wit IKEA servies. Neutraal, degelijk, en het kan iedere dag in de vaatwasser

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:50

roosjenat schreef:
Wiebe van der Zee! (de koeien collectie).

We hebben eingelijk alles al van de collectie, maar we hebben niet alles in een keer gekocht.

Er is voor gekozen omdat mijn moeder gek is op koeien en ik met de koeien werk. Dus dit servies is natuurlijk goed toepasselijk haha.

Foto ter verduidelijking (geen eigen foto)

[ [url=m/q06uik.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook de koeien collectie, maar dan alleen platte en diepe borden, soepkommen, gewone kommen en de glazen onderzetters. Meer gaat er misschien nog wel komen.

Ik ben bij mijn vriend in gaan wonen en die had een bij elkaar geraapt zooitje wat ik verschrikkelijk vond tot er op een gegeven moment bij de supermarkt hier voor gespaard kon worden. Zo doende is het bij ons binnen gekomen.

Nu scheelt het dat wij zelf een kalverhouderij hebben, dus koeien zijn we alle twee gek op. :)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:55

Blond Amsterdam! <3 Toevallig vorige week de oude lijn van even bijkletsen vervangen voor de nieuwe lijn (theebekers, koffiekopjes, ontbijtbordjes en dinerborden)

Afbeelding

Oude lijn heb ik 8 jaar gehad en 5 jaar gebruikt. Zag er nog als nieuw uit. Heb het ook nog goed doorverkocht. Ook zo fijn dat het gewoon in de vaatwasser kan (al hebben we die nu niet |( )

Helemaal blij met de nieuwe spulletjes :):)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:57

Ik heb toen ik 19 jaar was alvast servies uitgezocht voor de uitzet volgens mij toen bij de blokker weg, maar ik vind mijn keuze achteraf nogal lelijk. Vooral nu ik zelf bijna uit huis ga. Het is wit met heel subtiel blauw en groene figuren, maar ik kan het even niet vinden qua afbeelding.
Ik vind dan alle blauw-witte serviezen hier zoveel mooier <3
En dat wat de blokker nu heeft met bloemen en die groene met beer ook. Waarom was er drie jaar terug geen leuk servies te vinden.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 06-02-19 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:58

Hier een mix en match van lieve oude thee kopjes en borden met bloemetjes van oude brocante merken als Limoges, sarrequemines, digoin.
Witte borden van wedgewood geven weer rust.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:59

Leuk servies komt er voorbij. Royal Doulton is erg mooi, die pacific is ook mijn smaak :j .

Wij hebben als alledaags servies het hele oude Habitat servies van mijn ouders, wat als het vervangen wordt, wordt vervangen door basic Ikea denk ik. Ik heb daarnaast ook wat ‘restaurant’borden: groot, wit, modern, ideaal om bij een etentje wat moois te serveren. Zo heb ik ook sets van glazen in verschillende vormen, kommetjes en schaaltjes etc. Oja, ik heb ook een apart pasta servies (super kitch, maar gekregen en wordt eigenlijk veel gebruikt :+ ), aparte borden voor een kaasplank, ... Meeste geërfd en ik vind het leuk om dingen te wisselen. Als ik wat minder vaste kosten heb, zie ik mezelf zo weer losgaan in keukenwinkels.

Daarnaast heb ik het servies van mijn grootouders geërfd (Villeroy & Boch), heel kitch maar daarom niet minder leuk. Mijn schoonzus heeft heel veel Boch collecties en zoekt echt allemaal beurzen etc. af om serviezen compleet te maken. Zij heeft er ook voor gezorgd dat ons servies in de afgelopen jaren gegroeid is.

Ik had het vast nooit zelf gekocht, maar ik vind het wel heel mooi en het doet me aan mijn allerliefste grootouders denken :+: . Het komt in de kast niet tot z’n recht, maar het geeft een idee. Het wordt helaas eigenlijk bijna nooit gebruikt.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 06-02-19 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:10

Afbeelding

Hier een deel van mijn servies. Is een verzameling van wat oudere frans/engelse merken. Ik vind het leuk dat het niet persee perfect hetzelfde is qua kleur ect. Het is dus van alles door elkaar. Het meeste gebruik ik niet dagelijks, daar heb ik ook een paar simpele witte borden voor. Ik scharel het bij elkaar op brocante markten en soms heb ik een mooie vondst in de kringloop.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:16

Ik vind die Royal Doulton echt schitterend, maar ik heb dus helemaal niks met blauw servies -O-
Hier is het een mengelmoes, Wiebe van der Zee, even bijkletsen van Blond Amsterdam, en m'n echt nette servies is van Wedgewood, gebruik ik bijvoorbeeld voor kerst. Dagelijks gebruik is Ikea en Blond. Moet zeggen dat een deel van het Ikea servies duidelijk van mindere kwaliteit is, daar komen best snel krassen in. Bij de 365 borden niet.
Van Pip vind ik de Royal white serie ook erg mooi.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:41

Ik heb Royal Doulton Central Park. Dat heb ik ooit gewonnen met een gedichtenwedstrijd.Alleen zijn de mokken wat klein voor mij,daarvoor gebruik ik hele grote koffiemokken van diverse herkomst.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:55

Ik gebruik (en spaar) zelf de verschillende patronen van Stonehenge Midwinter

Afbeelding

Het is oud, gemaakt rond de jaren 70 en 80, en het is al jaren niet meer in de winkel te koop. Maar via marktplaats scoor ik soms leuke stuken. Ik hou van de mix and match: ik heb nu 7 van de 21 verschillende patronen die er zijn (nou ja, er zijn er wel meer, maar ik doe alleen de variaties op 'creation')

Wild Oats, het servies van mijn ouders
https://images.replacements.com/images/ ... 0100T2.jpg

Spring
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... RybKi-Efn2

Autumn
https://images.replacements.com/images/ ... 0001T2.jpg

Earth, creation, sun & winter
https://c1.staticflickr.com/4/3752/1215 ... 91ee_b.jpg

Green leaves
https://images.replacements.com/images/ ... 0024T2.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:31

Geen specifiek servies.

Een eis: porselein.
Aardewerk vind ik vreselijk.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:43

Ik heb jaren lang boerenbont gespaard. Ik ben onlangs geëmigreerd en heb toen besloten om alle andere oude meuk weg te doen en een paar :o mooie serviezen te gaan gebruiken.
Boerenbont is voor dagelijks gebruik. Dan heb ik nog een servies met een handgeschilderd jacht tafereel dit servies gebruik ik alleen met de kerstdagen :o (is meer dan 50 jaar oud..) en ben ik heel zuinig op..
En onlangs nog een compleet servies gekocht van konigl pr tettau wat ook al een jaar of 30 oud is..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:56

Dat van Ine23 en Vjestagirl vind ik stiekem heel erg leuk. :D
Ik houd absoluut niet van alleen maar wit met blauw. :o

Hier borden, kommen en mokjes van Ikea, hele lichte ecru-kleur, jaar of 4 geleden alles nieuw gekocht.

Voor Kerst heb ik een apart servies. <3

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 02:11

Afbeelding

Wij hebben heel simpel deze. £7 per set (voor 4 personen) en heb 4 sets (wij zijn al met 10 thuis). Kopjes en schoteltjes hebben we niet, gewoon een paar mokken van de kringloop.
Plastic glazen (met 8 kinderen gaat er altijd wel wat om dus het is gewoon handiger om dat in plastic te hebben)
Voor de kleinste kinderen plastic bordjes van Ikea, die zijn ideaal.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 04:23

Hier ook een allergaartje van simpele nieuwe borden, Maar ik spaar ook Maastrichts keramiek en heb een aantal hele oude borden van societe de ceramique en petrus regout, Oudste bord wat ik heb is ruim 60 jaar oud en een paar van mn schalen zijn van eind 1800/begin 1900.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:51

Vtwonen servies, mooi en basic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:56

Toepasselijke reclame hier :P
Afbeelding

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:15

Nog altijd het servies wat we goedkoop bij Xenos hebben gekocht toen we het huis uitgingen 10 jaar geleden. Simpel, wit, strak, vierkant, ik vind het nog steeds mooi en het past goed bij de stijl in huis.
Een paar bordjes hebben een butsje, maar het meeste ziet er nog uit als nieuw.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:41

Het Royal Doulton servies vind ik erg mooi! Goed dat ik nu een naam weet :D

Ik heb een paar borden en schaaltje van de blauwe Gusta serie en wat rechte borden van een blauwe Riverdale serie (uit de uitverkoop :D) die goed bij elkaar passen en gebruik die als we eens de tafel mooi willen dekken of hapjes opdienen.

Afbeelding

Voor dagelijks hebben we nu een deel van ons studentenservies vervangen voor het servies van de Casa:

Afbeelding
Maar dan alleen de grote borden en de midden diepe schalen die we gebruiken als diepe borden.

Koffie drink ik nog altijd het liefste uit de Hema koppen en glazen :D
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:41

Cerilene_ schreef:
Nog altijd het servies wat we goedkoop bij Xenos hebben gekocht toen we het huis uitgingen 10 jaar geleden. Simpel, wit, strak, vierkant, ik vind het nog steeds mooi en het past goed bij de stijl in huis.
Een paar bordjes hebben een butsje, maar het meeste ziet er nog uit als nieuw.

Deze van de Xenos heb ik ook.
Destijds zo'n complete doos gekocht en af en toe wat bij gekocht.
Daar voor had ik alle-kleuren-van-de-regenboog servies ook van de Xenos. Deze staat inmiddels bij broer en die gebruikt het na bijna 16 jaar nog steeds.

Vorig jaar hebben we wat grote borden gekocht van de IKEA, de ARV.
Daar wil ik er nog wel wat van bij gaan kopen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:21

Fjordenpaardenservies :D

Afbeelding