[VOLG] Ons tweede-thuis project!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:06

Wauw, ik volg! Ik vind het huisje echt heel mooi, ondanks dat het nog lang niet af is. Ik zie heel veel potentie, en ik ben ontzettend benieuwd wat je er van gaat maken!

Ik ben het wel eens dat ook nog een houten vloer misschien erg kan gaan misstaan. Ik vind die Vinyl lijsteen van hierboven ook echt prachtig en goed passen bij je houten muren.

Waar heb je die kast vandaan? Hij is prachtig!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 20:10

Ceetje_bokt schreef:
Wat een leuk topic! Ik ga volgen. In 2010 hadden wij een stacaravan gekocht op de Veluwe en daar hebben we jarenlang van genoten in de weekenden en vakanties. De sfeer die jullie willen realiseren vind ik heel mooi.
Voor wat betreft de vloer: ik zou naar een iets donkergrijze dik vinyl kijken met de al eerste genoemde leisteenpatroon. Ook een beetje isolerend.

Hm ja de vloer blijft een ding. Omdat er veel wat industriële zwarte elementen in het huisje komen (zoals bijvoorbeeld zo'n kast en een donkergrijze bank) ben ik bang dat met een donkere vloer het geheel te kil wordt en een andere look krijgt dan bedacht. Ik vind het moeilijk hoor! We zijn er nog niet over uit in elk geval. Als je voorbeelden hebt dan zie ik die in elk geval heel graag!

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:38


Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 20:47

Ceetje_bokt schreef:
Ik snap je afweging, maar door jullie houten vloeren wordt het, denk ik, een beetje te houterig met een houten vloer. Hieronder even wat linkjes.
https://www.uw-vloer.nl/product-Norvold ... ant-vloer/ ( geen vinyl, maar puur voor de sfeer)
http://www.moduleo.nl/producten/steen

Ik snap het maar heel eerlijk vind ik dat grijze niet zo mooi en de tegellook heb ik niks mee...
We gaan inderdaad veel wanden met hout bekleden, maar er blijven ook nog witte muren over. Scheelt dat? :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:52

Ik dacht dat jullie alles gingen beleggen met hout. Nee, dat scheelt alles. Ik denk nog steeds dat het heel mooi is om een grijze vloer te doen, maar ik hoef er niet te relaxen hè ;)

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 20:54

Ceetje_bokt schreef:
Ik dacht dat jullie alles gingen beleggen met hout. Nee, dat scheelt alles. Ik denk nog steeds dat het heel mooi is om een grijze vloer te doen, maar ik hoef er niet te relaxen hè ;)

Haha da's waar ;)
Veel muren met hout maar nog een aantal wanden houden we wit.
Lastig lastig...!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 21:00

Razendsnel overleg hier, gegoogled op laminaat leisteenlook en... change of plans geloof ik!! :D :j

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:06

Britt1 schreef:
Razendsnel overleg hier, gegoogled op laminaat leisteenlook en... change of plans geloof ik!! :D :j


Ik denk oprecht dat dat zo mooi gaat staan bij dat hout dat je hebt uitgekozen! Daarbij heb je echt enorme ramen in je woonkamer, dus er zal nog genoeg licht zijn! En de kasten die je benoemd zijn wel industrieel en donker, maar niet zo'n groot blok zwart en heel open! :D

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 21:14

Dat denk ik ook wel. Wil alleen niet zo'n vloer waar je echt alles op ziet. En wil ook inderdaad niet een te donkere industriële look, het moet ook echt een bohemiansfeer krijgen, maar met assecoires en decoratie kan ik nog een hoop!
We gaan onze focus eens verleggen naar zo'n leisteenlookvloer in elk geval en denk wel dat het chique kan staan.
Licht hebben we inderdaad veel in woonkamer en keuken maar veel minder in de twee slaapkamers. We willen wel één zelfde vloer door het hele huisje leggen.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:56

Wat een gave kast!! Waar hebben die gezien?

Ik kan al niet kiezen voor mijn eigen huis, dus kan je niet echt helpen met je vloer.

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 08:14

Astorga schreef:
Wat een gave kast!! Waar hebben die gezien?

Ik kan al niet kiezen voor mijn eigen huis, dus kan je niet echt helpen met je vloer.

Bij Kwantum! Echt een mooie kast ja. Voor Kwantum wel aardig aan de prijs vind ik, 295,-...

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:56

De Xenos heeft hem ook, kost 79,- geloof ik. Maar die ziet er ook goedkoper uit als ik op het plaatje van internet af ga.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:00

Wauw het schiet al aardig op zo

Leuke kast, ik vond hem in het echt wel een beetje dun. Ik was zo bang dat die buizen dan zo snel scheef gaan staan zegmaar.
Volgens mij hadden ze bij de action ook zoiets, een XXL vakkenkast, heb verder niet naar het formaat gekeken maar was iets van 80 euro dacht ik.

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:03

Wauw wat een mooie plek zo midden in de natuur!
En je moodboard voor de inrichting vind ik erg mooi, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, ik volg!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:14

Lipstick schreef:
De Xenos heeft hem ook, kost 79,- geloof ik. Maar die ziet er ook goedkoper uit als ik op het plaatje van internet af ga.

Die van de Xenos is toch wel echt heel anders hoor!


DemDeempel schreef:
Wauw het schiet al aardig op zo

Leuke kast, ik vond hem in het echt wel een beetje dun. Ik was zo bang dat die buizen dan zo snel scheef gaan staan zegmaar.
Volgens mij hadden ze bij de action ook zoiets, een XXL vakkenkast, heb verder niet naar het formaat gekeken maar was iets van 80 euro dacht ik.

Ik vond 'm best stevig. We willen 'm niet volstoppen met spullen: paar boeken, klokje, plantje, dat soort! :)

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:19

Chonelly schreef:
Wauw wat een mooie plek zo midden in de natuur!
En je moodboard voor de inrichting vind ik erg mooi, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, ik volg!

Dank je wel!!

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:38

Wil je hem als afscheidingswand gebruiken of tegen een muur zetten? Als je hem tegen een muur zet kun je hem natuurlijk verankeren in de muur, en als er niet te veel ingaat zal het vast wel goed gaan

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:49

Ja tegen een muur inderdaad DemDeempel, dus kan stevig worden bevestigd nog!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:02

Oh serieus? Ik dacht dat de kast er wel op leek B-)

Gek.. ik kan hem online ook niet meer vinden.

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 18:05

Lipstick schreef:
Oh serieus? Ik dacht dat de kast er wel op leek B-)

Gek.. ik kan hem online ook niet meer vinden.

Het verschil is dat de kast van kwantum ook ingebouwde vakken van hout heeft, dus deels zijn een aantal vakken dicht. Dat vind ik juist zo leuk en net iets anders dan de kasten die je overal en veel ziet maar waarvan alle vakken gewoon helemaal open zijn. Snap je?

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:36

Ja, ik snap nu wat je bedoelt. De kast van Kwantum is ook erg mooi! Daar kun je leuke decoratie in zetten.
Ik zelf vind dat ik dan beter wat meer kan betalen en iets echt mooi vind dan dat ik voor minder ga. Daar ben ik dan snel op uitgekeken en klaar mee, merk ik.

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 21:31

Lipstick schreef:
Ja, ik snap nu wat je bedoelt. De kast van Kwantum is ook erg mooi! Daar kun je leuke decoratie in zetten.
Ik zelf vind dat ik dan beter wat meer kan betalen en iets echt mooi vind dan dat ik voor minder ga. Daar ben ik dan snel op uitgekeken en klaar mee, merk ik.

Ja heb je ook gelijk in. Denk dan ook wel dat het de kast van de kwantum wordt hoor :)

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:39

Mag ik vragen wat voor planken je hebt gekocht en hoe dik ze zijn? Het zijn niet steiger planken of wel? Zit stiekem al een tijdje te volgen en gaat erg mooi worden!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 15:37

Spytgnieskje schreef:
Mag ik vragen wat voor planken je hebt gekocht en hoe dik ze zijn? Het zijn niet steiger planken of wel? Zit stiekem al een tijdje te volgen en gaat erg mooi worden!

Hoi! ja tuurlijk, het zijn geschuurde steigerhouten planken. Heel mooie kleur geworden vind ik!
Leuk dat je volgt!

Bouwmateriaal ook besteld: underlayment, gipsplaten voor het plafond, latjes, etc. Wordt in een partij bezorgd, dus dat is fijn!

In de tussentijd lopen we ook wel tegen dingetjes aan hoor, waardoor we creatief moeten nadenken en dus veel aan het uitzoeken zijn wat wel en niet kan allemaal in het huisje. Zo hebben we bijv. maar 20 ampère, dus totaal 4600watt aan maximaal vermogen dat we in een keer kunnen gebruiken.
We hebben een energiezuinige combimagnetron gekocht, er komt een elektrische boiler (gas is duur) waar we een automatisch slot op gaan zetten bij gebruik van de wasmachine zodat ze niet tegelijkertijd aan kunnen staan. De mooie waterkoker die ik wilde kopen wordt 'm niet (die hebben helemaal pieken in verbruik), en toen vervolgens een hele gave fluitketel gevonden (en toch stiekem ook wel gezellig en kneuterig in zo'n huisje toch? :))... En ook het koffiezetapparaat is een relatief zuinig ding in verbruik. Dus tja, zo pas je wat dingen aan en kan het allemaal zo bij elkaar!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 15:43

Oh en de planken zijn 2cm dik trouwens Spytgnieskje!