Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mama3 schreef:tyleysmiley schreef:Waarom wordt het aangeraden een pvc-vloer niet te stofzuigen?
Dat zou dus echtttttt niks voor mij zijn
Omdat er kans bestaat dat er krassen op je vloer komen. Wij stofzuigen 1x pwk en swifferen 5x per dag
Wij moeten nog gaan kijken voor een vloer voor boven en we twijfelen tussen PVC en laminaat. Ik ga dat zeker even navragen hoe dit zit. Bedankt voor de tip!san4nie schreef:Hoe vaak dweilen jullie dan?
Ik namelijk bijna nooit. Daar blijft de vloer toch wel het beste bij. Maar snap als er mensen zijn die dat vies vinden.
Lessie schreef:Wij krijgen begin April de sleutel van ons nieuwe huis.![]()
We hebben inmiddels de meubels en keuken al uitgezocht, maar nu nog de vloer.
En ik wist niet dat een vloer uitzoeken zo moeilijk is..
Dus nu is mijn vraag, wat voor vloer hebben de bokkers en waarom?

][/quote]Citaat:Abby, jouw vloer, heb je daar misschien een foto van
miccamaaike schreef:Er ligt hier een kersenhouten vloer in, donkerbruin. Zat al in de woning maar hij is mij eigenlijk te donker. Er uit halen is niet echt een optie. Hij is verlijmd met spaanplaat en die is weer verlijmd met t beton. Er uit halen is echt niet te doen. Zijn 2 dagen bezig geweest met alleen de vloer in de keuken eruit halen. Daar liggen inmiddels tegels.
Grappig hoeveel mensen een tegelvloer hebben. Dat wil ik dus echt niet. Ik vind dat vaak wat kil. Liefst weer een houten vloer of voor t praktische een pvc vloer. Visgraat vind ik ook erg mooi!
Joliieeenn schreef:Lessie schreef:Wij krijgen begin April de sleutel van ons nieuwe huis.![]()
We hebben inmiddels de meubels en keuken al uitgezocht, maar nu nog de vloer.
En ik wist niet dat een vloer uitzoeken zo moeilijk is..
Dus nu is mijn vraag, wat voor vloer hebben de bokkers en waarom?
Vooral geen keramische tegelvloer. Ben net verhuisd en heb nu zo een vloer. Je ziet er alles op en meteen vlekken in die je er niet meer uit krijgt
Ik persoonlijk koos voor hout en een tegel die makkelijk te poetssn is
Joliieeenn schreef:Vooral geen keramische tegelvloer. Ben net verhuisd en heb nu zo een vloer. Je ziet er alles op en meteen vlekken in die je er niet meer uit krijgt
denice schreef:Wat kost dat per m2 als ik vragen mag?
Geheel geëmancipeerd heeft mijn man het financiële stuk afgehandeld
. Goedkoop was het niet geloof ik, maar ik ben er echt heel blij mee.
ben ik nog steeds verliefd op mijn nieuwe vloertje. Maar goed wij houden van een strakke inrichting en daar past zo’n gietvloer super goed bij

Lessie schreef:Bloemmeke schreef:Wij hebben beneden een houten visgraat vloer met brede planken. echt heel mooi! Boven overal Pvc. Vooral erg handig maar oko mooi!
Heb je hier een foto van?Saskia_D schreef:Wij hebben het al eerder genoemde keramisch parket (met vloerverwarming) op onze hele benedenverdieping én in de badkamer. Zelfs de douchevloer is hiermee betegeld. Ik zou niets anders meer willen! Het ziet er prachtig uit, is super praktisch en heerlijk warm.
Heb je hier misschien een foto van?x_Jeanine_x schreef:Toen wij ons huis kochten lag er een donkere houtenvloer in. Vorige bewoners gaven aan deze graag te willen meenemen! Helemaal prima!
Dus kale betonvloer om mooi te beginnen! Keuken gesloopt
Wij hebben vloerverwarming laten infrezen, geëgaliseerd en toen een mooie 60x60 lichte betonlook vloertegel erop en was verliefd en ben nog steeds onwijs happy met mijn vloer!
Hier ben ik erg benieuwd naar!!
Delphi schreef:Joliieeenn schreef:Vooral geen keramische tegelvloer. Ben net verhuisd en heb nu zo een vloer. Je ziet er alles op en meteen vlekken in die je er niet meer uit krijgt
Maar wellicht hebben de vorige bewoners de vloer met een bijtend middel gedweild of de beschermlaag eraf geschuurd o.i.d.
Een vriendin van mij heeft belgisch hardsteen en de toplaag eraf laten schuren zodat hij matter werd. Nu is het een drama omdat je alles er op ziet. Vetvlekjes, gewone vlekjes, krassen e.d.
Of het is misschien een goedkope versie uit de bouwmarkt? De tegels die ik heb uitgezocht (foto staat hier in het topic) is juist makkelijk te dweilen. Daar kunnen echt geen vlekken in of op komen die er niet meer vanaf te poetsen zijn. Ik heb hem ook echt bij een goede tegelzaak vandaan. En zoals Abby al zegt was het geen goedkope vloer. Het is toch ook een deeltje kwaliteit dat je koopt.
Qua onderhoud hoort keramisch parket niet anders te zijn dan een gewone tegel. Juist vanwege het onderhoud zijn wij overgestapt van hout naar keramisch parket.
..