Die woonkamer idd, waanzinnig!

Ik weet niks van verbouwingen etc. maar ik ga zeker volgen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zimbabwe schreef:GAAF!!! heel veel succes met jullie project, ik volg..
Een gratis tip: volgens mij ligt er iets van zeil in de slaapkamer zo te zien? Je moet even goed checken of dat geen asbesthoudend spul is voordat je het eruit trekt...
pjotrg schreef:-knip-
Enne... houd ons op de hoogte!
pmarena schreef:Wel fijn dat schoonvader wat kluservaring heeft! En als de aannemer van goede wil is om jullie wat aan de hand te nemen en letterlijk "huiswerk" te geven van klussen die jullie zelf kunnen doen, dan kan je zo ook wat geld besparen
Dat klussen nog over doen na 10 / 15 jaar zou ik wel proberen te voorkomen hoor, dat is eigenlijk de grootste fout die wij gemaakt hebben bij ons huis van 100 jaar oud.
-knip-
Boras schreef:Dat wordt interessant om te volgen, leuk!
Ik ben misschien de enige die niet goed door de zooi heen kan kijken.
Maar ik laat me heel graag verrassen. Veel succes de komende jaren
noviceh schreef:Wat leuk! De plannen voor de toekomst klinken heel mooi! Verhuizen de paarden gelijk met jullie mee of komen die later?
Rongyos schreef:Tijdens onze badkamer verbouwing die wat uitliep hadden we een douchecabine gehuurd. Deze stond bij ons op zolder en was aangesloten op wateraanvoer bij cv ketel en de afvoer liep via wasmachine afvoer pijp. Hiervoor hadden ze een speciale pomp ertussen gezet. Was echt ideaal! De onze kwam via: overaldouchen.nl.
Hoewel ik me kan voorstellen als het een langdurig project wordt je misschien beter af bent door een cabine te kopen.
sanso schreef:Ben altijd wel benieuwd wat het budget is? In grove lijnen dan want 99.9% kans dat de kosten hoger zullen uitvallen.
Tussen de 1 en de 2 ton? Om heel het huis te strippen, isoleren en weer opnieuw opbouwen en inrichten? Of zit ik echt totaal uit de buurt..?
pmarena schreef:Ik zou zeker kijken of dat dan te realiseren is, zicht op de paarden vanuit een zitruimte, als je dat graag wiltNu gaat het sowieso nog een berg geld kosten en een hoop werk zijn, dan kan je het maar beter direct helemaal goed doen dan dat je blijft denken van goh toch jammer dat de indeling net niet optimaal is
pmarena schreef:En wie weet heb je met zoiets als die badkamer, wel dat je bedenkt dat die op een andere plek in huis eigenlijk veel mooier / handiger is? Dan zou je de huidige badkamer gewoon kunnen blijven gebruiken en relatief op je gemakje elders in huis een nieuwe badkamer kunnen maken.
Morganlefay schreef:Wat een mooie tegels op de vloer. Als je die kwijt wil op marktplaats zetten. Wordt er op prijs gesteld.
bigone schreef:Kan niet anders zeggen dat jullie helemaal hip zijn, very retro. Wat betreft asbest, wanneer de electra nooit vernieuwt is zal ook daar waarschijnlijk asbest in zitten, net als de schoorsteenmantel naar boven toe.
pjotrg schreef:Prairy schreef:Ik zou als ik jullie was eerst ook een volledige asbestinventarisatie laten uitvoeren. Dan weet je waar het zit. Sowieso zul je die zeer waarschijnlijk nodig hebben voor de sloopmelding die je (moet) gaan doen.
Ik dacht dat zoiets bij de verkoop al een verplichting was...
Cowboy55 schreef:Ik kreeg net een telefoontje van de jaren 70. Ze willen hun tegels terug.![]()
Het geheel heeft wel potentie trouwens. Wat ik me afvroeg: zo'n asbestinventarisatie, wie krijgt die info allemaal in handen? Alleen de eigenaar?
MarliesR schreef:Delphi schreef:Gaaf! Ik ga volgen. Ook erg leuk dat jullie voor een paddock paradise gaan … dat wordt een paradijsje. Gaat een grootse verbouwing worden, maar er is zeker iets prachtigs van te maken! Zelf hebben wij 12 jaar geleden een boerderij uit 1864 gekocht. Ik herken de badkamerstijl![]()
Ik was toen 22 en dit was ons eerste eigen huisWe hebben wat afgeklust. Inmiddels hebben we het verkocht en zullen we er over een aantal maanden uit moeten.
Oeh, heftig eerste huis gelijk haha! Nu weer een klusobject gekocht of zo klaar van het verbouwen dat er nu wel iets 'afs' komt?