Huis gekocht, tuin aangepakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Huis gekocht, tuin aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:36

Moet een tuin een oerwoud zijn dan? Ik vind dit juist ingericht als tuin, nu nog weinig groen, maar het is oktober, volgend jaar komt dat wel goed. Verder een terras waar je kan zitten, zwemmen en liggen. Volgens mij hoort dat ook gewoon bij een tuin.

Opmerkingen als fantasieloos vind ik echt bizar.
Juist als vrouw van een hovenier zou je moeten weten dat er niks fantasieloos is een aan de keuze van de klant. De klant kiest immers voor wat voor de klant belangrijk is. Functionaliteit is daar 1 van.
Als ik een hovenier zou krijgen die mijn keuze en ideeën fantasieloos noemt dan zou die ook snel weer weg zijn :j

TS, ik vind de tuin er echt op vooruit gegaan, netjes, strak en functioneel :)

Wij hebben niet eens groen in onze tuin (op een boompje. twee vlinderstruiken en de haag na)
Wij moeten daar uiteraard nog veel aan doen (zo kochten we het) maar we behouden toch een groot deel van de stenen hoor :)
Ik wil een terras met genoeg ruimte voor mijn tuin tafel, mijn veranda en mijn zwembad van 4 meter doorsnede :+ (gelukkig hebben wij een grote tuin) En ik ga niet met mijn voeten in de modder banjeren want ik heb een hekel aan modder :') _O-

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 19:23

NatasjavE schreef:
Murosch schreef:
ik snap het ruimtegebrek in zo'n kleine tuin wel, maar wat zonde zeg :oo

Zo klein is die tuin toch niet?

Als het onderschrift van TS klopt woont ze in een stad.

Maar als het gras al 3,5 x 6 is dan schat ik de totale tuin op zo'n 5 x 12 meter. Das echt niet slecht. In Utrecht heb je vaak veel minder.

Verder het groen gaat weer groeien he. Nu lijkt het weinig maar straks is het allemaal veel meer.

TS, ik denk alleen dan de steppingstones in het gras in de winter minder handig zijn.
Wij hadden dat in onze vorige tuin ook. Maar door het heen en weer lopen werd het eromheen helemaal modderig in de winter.
Maar het staat wel heel mooi. :j

5x14 zelfs. Het is idd geen super grote tuin. Maar voor onze prijsklasse was dit een groot formaat als je snap wat ik bedoel haha.

Nu scheelt het dat wij de achterom amper gebruiken. We zijn de eenaarlaatste op de rij en de hoekwoningen hebben de tuinen tegen elkaar. Dus we zijn de laatste bruikbare ingang van het achterpad. Plus de schuur zit bij ons aan de voorkant (hier staan dus ook de fietsen) dus in de winter hoeven wij niet over het gras :)

We willen achter in wel een klein schuurtje maar dan meer voor de kussen/parasol enzo.

Voor ons is het gemakkelijker en sneller de fietsen voor te laten in de schuur.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 19:24

NatasjavE schreef:
Murosch schreef:
ik snap het ruimtegebrek in zo'n kleine tuin wel, maar wat zonde zeg :oo

Zo klein is die tuin toch niet?

Als het onderschrift van TS klopt woont ze in een stad.

Maar als het gras al 3,5 x 6 is dan schat ik de totale tuin op zo'n 5 x 12 meter. Das echt niet slecht. In Utrecht heb je vaak veel minder.

Verder het groen gaat weer groeien he. Nu lijkt het weinig maar straks is het allemaal veel meer.

TS, ik denk alleen dan de steppingstones in het gras in de winter minder handig zijn.
Wij hadden dat in onze vorige tuin ook. Maar door het heen en weer lopen werd het eromheen helemaal modderig in de winter.
Maar het staat wel heel mooi. :j

Zie nu pas dat jij het bent natascha :P Anja oude vriendin van Veronique toen we de Belg verzorgde in zuidland samen ;)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 19:26

BarbaLala schreef:
Jeetje wat zonde van al dat groen :oo Ik snap nooit waarom mensen een tuin willen maar deze dan niet als zodanig inrichten? Je zou de indeling verbeteren maar ik zie er weinig van terug eigenlijk :+

Nou omdat iedereen verschillend is en eigen dingen wel/niet leuk vind.

Ik snap ook niet hoe sommige mensen een tuin op een bepaalde manier kunnen houden maar agh ik woon er niet dus zou mij een zorg zijn. Als ik maar blij ben met mijn tuin

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 19:30

GDG schreef:
KahluaB schreef:
Ik snap dat jullie het anders wilden ,en ook dat jullie zelf trots op het resultaat zijn ,maar persoonlijk vind ik het ( als vrouw van een hovenier) best fantasieloos. :o

Ik wilde het niet schrijven maar dit is precies mijn gedachte. Het is zó recht toe recht aan zonder enige fantasie, ik denk dat dat de tuin zo 'niet mooi' maakt voor mij. Met dezelfde hoeveelheid gras en border kun je een zoveel mooiere en levendigere tuin maken waarin iets te beleven valt en waarbij het dan gelijk lijkt alsof er veel meer groen is. Dat vind ik wel echt een gemiste kans.

Ik heb ook een rijke fantasie en veeeeel meer wensen voor de tuin. Zou ook best de tuin door een hovenier willen laten doen maar met alles wat ik dan zou willen mag ik alvast een paar jaar gaan sparen.

Natuurlijk zou ik ook graag een tuin willen zoals in eigen huis en tuin maa helaas is dat financieel niet weg gelegd voor iedereen.

Dan maar fantasieloos in jullie ogen maar we hebben alles wel zelf gedaan en we zijn er trots op.

We hebben dit huis afgelopen april pas gekocht en nu kunnen we een aantal jaar praktisch genieten van een redelijk groene tuin.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:15

tassie schreef:
Zie nu pas dat jij het bent natascha :P Anja oude vriendin van Veronique toen we de Belg verzorgde in zuidland samen ;)

Euhm,...sorry je moet me even helpen. Waar ken ik je van? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:34

Bij mij om de hoek hebben de nieuwe bewoners een 20 jaar oude Japanse Esdoorn eruit getrokken, was niet functioneel. Stond nl de beukenhaag in de weg :wave:
Verder constateer ik dat de huidige generatie hoveniers alleen maar bezig zijn met snelle tuinen. Hedera hagen %) een rij coniferen en maagdenpalm. Snel groot, alleen je houdt geen leven in de tuin meer in stand, alles wordt dood gegroeid. Ga eens bij de "buren" kijken naar Gardeners World.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 11:50

Morganlefay schreef:
Bij mij om de hoek hebben de nieuwe bewoners een 20 jaar oude Japanse Esdoorn eruit getrokken, was niet functioneel. Stond nl de beukenhaag in de weg :wave:
Verder constateer ik dat de huidige generatie hoveniers alleen maar bezig zijn met snelle tuinen. Hedera hagen %) een rij coniferen en maagdenpalm. Snel groot, alleen je houdt geen leven in de tuin meer in stand, alles wordt dood gegroeid. Ga eens bij de "buren" kijken naar Gardeners World.

Wij hebben geen hovenier ingeschakeld, alleen voor het tegelwerk omdat we dat niet kunnen zelf. Verder heeft de hovenier dus niks gedaan aan onze tuin