Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en ook hier nagenoeg nooit een vrij
enige kans is wachten op 55 jaar
dan is aantal reacties wat lager en heb ik wat jaren opgebouwd en duimen dat ex niet gaat klooien voor die tijd
Ianthe schreef:Roodvos schreef:Ik vind het wel verbazingwekkend dat nog steeds heel veel (jonge) vrouwen hun financiële onafhankelijkheid overboord gooien in een relatie en al helemaal als er kinderen komen.
Ik hoor ook heel vaak dat mensen alleen een gezamelijke rekening hebbenIk ben veels te zelfstandig om zoiets ooit te doen, naja sowieso zou ik niet echt samen kunnen wonen
![]()
Is toch wel handig als je gewoon je eigen rekening hebt en daarop een mooi bedrag spaart voor als het ooit nodig zou zijn. Je kan er nooit vanuit gaan dat je echt voor altijd samen bent.
KimD schreef:Ik vind het raar om ingeschreven te blijven, ik ga er niet vanuit dat er iets gebeurt in onze relatie. Zeg nooit nooit, maar ik zie het niet gebeuren. Daarvoor voelt hij teveel als mijn soulmate en delen we alles wat lief en leed is.
Ingeschreven staan zou voelen als "Ik word toch niet oud met je". Maar als ik (wij) die intentie niet hadden gehad dan hadden we geen huis gekocht.

Jildau schreef:Toen ik een huis kocht met mijn ex had ik ook niet de intentie om ooit bij hem weg te gaan. Toen hij vreemd ging met een vriendin van me veranderde dat de zaak.
Daarnaast is relatiebreuk niet de enige reden waarom je een huurwoning nodig zou kunnen hebben.
Wij hebben elkaar gezocht en gevonden.
De eerste waar ik vandaan kom en de tweede waar ik nu sinds enkele maanden woon. Voor het geval dat, want op dit moment komen we niet in aanmerking. Ik sta samen met mijn partner ingeschreven. Mochten wij uit elkaar gaan, kunnen de accounts gesplitst worden en behouden we allebei onze inschrijftijd. Je weet nooit hoe het leven loopt en hoe het er over een aantal jaar voor staat qua financiën bijvoorbeeld.
Charmaine schreef:Hebben nog 'mazzel' dat de doorstroomregeling is afgeschaft. Is dat overal eigenlijk zo? Man wat vond ik het frustrerend dat die voorgingen zeg! Ze lieten wel wat achter wat vrij komt, maar dan nog...Zat je een beetje in buurt met je 8 jaar, kwam er zo'n doorstromer die 'gratis' de duur van huur als inschrijfduur cadeau kreeg...