Schoonmaakster nemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:07

Myfairytale schreef:
Ik heb geen idee hoe klein het hier is. :o
Maar echt wel klein. We houden zelf ook stofzuigen goed bij ivm honden.

Heb ondertussen moeder en schoonmoeder gevraagd en die denken dat het wel makkelijk moet lukken qua tijd en ruimte voor wat ik vraag.
Weinig hoekjes/randjes/andere rare dingen. Gaat echt beetje om de basis.

Geen idee hoe ik quote toe kan voegen, sorry.

Maar ik zit nu met hetzelfde... ik ken hier nog maar weinig mensen. Dus ik denk dat ik via Facebook of via een bureau ga zoeken.

hoeveel kamers telt boven en onder? want als dat veel kamers zijn vind ik persoonlijk 2 uur te weinig.

Ik ben zelf poetsvrouw en werk heel nauwkeurig.
Ik heb toevallig 1 klant waar ik 2 uur doe poetsen. In die 2 uur doe ik: 3 slaapkamers, 2 wc, 2 gangen volledig afstoffen (ook plinten en rondom deuren enz), stofzuigen en dweilen. En dan doe ik de beneden verdieping en de badkamer stofzuigen. Als ik beneden niet moet stofzuigen doe ik wat ramen.

En ligt er ook een beetje aan waar je prioriteiten liggen. Mijn klanten willen allemaal dat ik heel grondig poets, als ik dan wat minder gedaan krijg maakt dat niet uit. Echter heb je ook klanten die gewoon alles gedaan willen en dan hoeft dan niet perse super grondig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:32

Ik ben hier van het minder grondig. Of althans, van het wisselend grondig. Ik ben weinig boven, dus van mij hoeft de boven verdieping echt niet wekelijks super grondig.

Zelfde met de badkamer. De ene keer doet ze het zeer uitgebreid, inclusief afdoen van de muur tegels en de vloer tegels goed schrobben. De andere keer alleen doekje overal langs en dweilen. Van mij hoeft dat niet wekelijks grondig.

Beneden wil ik het wel graag elke week grondig hebben gedaan. Maar daardoor ontstaat wel ruimte om steeds iets mee te pakken. Ramen, koelkast, keertje ook zuigen achter kast/bank en dus alles van de kant trekken.

Nu scheelt het bij mij dat schoonmaakster pure noodzaak is en ik het niet snel vies vind. Als ik het zelf moet doen is het sowieso minder schoon als ik klaar ben. Ik zie het gewoon niet. Dus ik ben snel tevreden.

En op die manier is 2 uur echt meeer dan zat. Mijn huis is dus ongeveer 90m2. Boven 2,5 slaap kamer, 1 badkamer zonder toilet en zonder douchecabine (ik douche open plan :+ ) beneden 1 toilet, woonkamer, keuken en berginkje.

Je kunt het ook altijd aankijken he. Met elkaar afspreken dat je met 2 uur begint, en met elkaar kijkt of het haalbaar is. Zo niet dan desnoods de eisen bij stellen en de grotere dingen zelf doen, of de tijd uitbreiden. Het is niet alsof je nu moet beslissen en dat is het.

Myfairytale

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:08

Ik ben ook vrij makkelijk... hoeft niet supergrondig.
Voornamelijk stoffen, stofzuigen, dweilen en de wc's even langs.
Badkamer even vluchtig met een sopje, vooral douchecel/wanden en de wastafel.
Gaat om een kleine woonkamer met er aan vast een hele kleine open keuken.

Boven 1 slaapkamer en een kantoortje.

Hier zullen ook wel veel afhaken vanwege de honden...

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:17

Waarschijnlijk is half bokt het niet met mij eens. Maar ik sta gewoon een beetje te kijken dat je als student dierverzorging een schoonmaakster neemt. Terwijl je vriend ook nog in het weekend (en avond) helpt met het huishouden dus je niet alles alleen hoeft te doen. Ik zou denken met een beetje planning, flexibiliteit en ballen moet dit toch makkelijk te bolwerken zijn.

Begrijp mij niet verkeerd als je het wilt doen dan moet je het vooral doen. Maar jullie huisje is niet al te groot, dus ik kan dan eigenlijk niet snappen dat je zegt dat je met zijn tweeën één hele dag bezig bent in het huishouden en dan er nog niet aan toe komt om de douche te schrobben of andere wat grote klusjes. Of doordeweeks eens een keer de stofzuiger door het huis te trekken. Ik lees dat je vriend vanaf 5.00 uur tot 17.00 uur van huis weg is en dan 4 uur later in bed wil liggen. Maar jij? Je reist anderhalf uur na school maar je hoeft er vast niet om 6.30 uur te zijn? Dus dan kan je in de ochtend toch ook nog wat doen. Of eventueel op dagen dat je wat eerder thuis bent.

En begrijp mij niet verkeerd ik zeg niet dat je niks doet of minder doet dan je vriend. Een studie kan ook veel tijd kosten en een fulltime baan zijn. Maar het voordeel aan een studie is toch wel de flexibiliteit (en dat waardeer ik nu ik zelf fulltime werk alleen maar meer hoe fijn dat was). Je kan toch een groot gedeelte van je werk zelf inplannen wanneer je wat doet/maakt/leert (tenminste op het hbo). En je wist gewoon van te voren nu komt er een drukke/heftiger week of weken aan maar ook soms een weekje waar je weer meer tijd over had en je dus meer andere dingen zoals het huishouden kan doen.

En ik weet dat reizen best veel energie kan vreten van je. Maar met een beetje planning kan je veel meer doen op een dag dan alleen naar school gaan. Ik zelf ben thuis blijven wonen omdat mijn paarden thuis stonden. Alleen duurde een enkele reis voor mij 2,5 uur. Dus ik was dagelijks 5 uur kwijt aan het reizen. Tja dat is vooral niet over nadenken, kop op nul en doen. En zelfs buiten die reistijd om kostte mijn studie mij wel minimaal 40 uur per week. (met soms weken van het dubbele of zelfs nog meer). Maar door de flexibiliteit van een studie kon ik wel gewoon mijn paarden nog blijven doen, een bijbaantje nemen én gewoon meedraaien in het huishouden. Mijn ouders werkte allebei ook fulltime dus wij deden gewoon met zijn 3en het huishouden. Maar het lukte mij gewoon om meerdere keren per week de stofzuiger door het huis te trekken. De ene keer was dat in de ochtend vroeg voordat ik naar school ging, de andere keer terwijl ik aan het koken was en soms nog gauw voor het slapen. En de ene week deed ik het dagelijks en de andere week zat er eens 3 dagen tussen, tja zo is het dan maar hoor. Wij hebben trouwens honden en konijnen in huis. En ik zelf deed ook vaak in het weekend de 'echte' schoonmaak. Dus ik snap wel dat het vervelend is als je halve zaterdag dan weg is, zeker als er periodes zijn dat je al heel druk bent. Maar je kan het eventueel ook verdelen over de week. Dat je bijvoorbeeld op maandag alles afstoft, op dinsdag stofzuigt en op woensdag gaat dweilen overal. En op donderdag dan de badkamer of wat dan ook. Dan kost het je minder tijd. Zeker als je het met zijn 2en doet. Dan kan de andere bijvoorbeeld ondertussen even de was of afwas wegwerken. Of de 1 stofzuigt en de andere gaat er gelijk met de dweil achteraan. Als je dagelijks even een halfuurtje hiervoor inplant of met zijn tweeën een kwartiertje (zoals iemand hier al zei) dan kom je echt een heel eind hoor. En die tijd is heus wel ergens te vinden, desnoods in de reclameblokken van het tv kijken door. Het zijn nou eenmaal dingen die er toch bij horen als je op jezelf gaat en je eigen huisje hebt. En tuurlijk kun je daar mensen voor inhuren. En als je dat graag wilt vooral doen! Alleen denk ik zelf dat het met een beetje planning, flexibiliteit, prioriteiten stellen etc nu nog gemakkelijk te doen is. Ik denk dat als jij ook fulltime gaat werken het nog moeilijker wordt. Maar goed als jullie het financieel kunnen trekken en het beide een goed plan vinden, moet je het gewoon doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 15:50

Ik zou zeker elke dag een half uur kunnen doen, maar wil ik dat? De konijnen kosten ons een uur in de avond en mij een half uur in de ochtend als het heel vies is. Als ik tijd heb doe ik in de ochtend ook het huishouden. Maar ja voor de grote klussen en extra dingen zou ik graag hulp willen, ik vind het moeilijk om te begrijpen waarom mensen dat zo moeilijk vinden.

Mijn gezondheid is niet optimaal dus ik vind dat dit een luxe is die ik mezelf graag geef. En of je nou beide fulltime werkt of naar school gaat ik snap het verschil niet waarom de een wel een schoonmaakster en de ander niet.
Zoals je hebt gelezen gaat een schoonmaakster er na de vakantie ook komen dus dat is ook geen vraag meer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:00

Daantj__ schreef:
Maar ik sta gewoon een beetje te kijken dat je als student dierverzorging een schoonmaakster neemt.

Ik sta er van te kijken dat anderen mensen een mening hebben over het wel of niet valide zijn van het nemen van een schoonmaakster. Er zijn 1000den redenen waarom iemand een schoonmaakster neemt. Je kunt niet achter de ander zijn voordeur kijken, dus er een mening over vormen is gewoon compleet nutteloos.

Het kan zo simpel zijn als "ik vind schoonmaken poedersuiker, dus ik besteed het liever uit zodat ik er geen omkijken naar heb" .... prima toch.

Die verantwoording/verklaring/argumenten hoef je alleen af te leggen naar jezelf en de mensen met wie je het huishouden/de kosten deelt en verder mag de wereld er van vinden wat die wilt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 16:05

Shiloh schreef:
Daantj__ schreef:
Maar ik sta gewoon een beetje te kijken dat je als student dierverzorging een schoonmaakster neemt.

Ik sta er van te kijken dat anderen mensen een mening hebben over het wel of niet valide zijn van het nemen van een schoonmaakster. Er zijn 1000den redenen waarom iemand een schoonmaakster neemt. Je kunt niet achter de ander zijn voordeur kijken, dus er een mening over vormen is gewoon compleet nutteloos.

Het kan zo simpel zijn als "ik vind schoonmaken poedersuiker, dus ik besteed het liever uit zodat ik er geen omkijken naar heb" .... prima toch.

Die verantwoording/verklaring/argumenten hoef je alleen af te leggen naar jezelf en de mensen met wie je het huishouden/de kosten deelt en verder mag de wereld er van vinden wat die wilt.

Dankjewel _/-\o_

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:23

Shiloh schreef:
Daantj__ schreef:

Ik zeg toch ook meerdere keren dat als ze het wil ze vooral een schoonmaakster moet nemen.
Ik ben gewoon weg verbaasd dat iedereen hier gelijk roept neem vooral een schoonmaakster en dat er eigenlijk weinig reacties komen met tips & trucs om het in te laten passen in het leven. Ik zal daarin wel iets andere kijk op het leven hebben dan de meesten hier. Maar mij is altijd geleerd dat niet alles in het leven leuk kan zijn en dingen als het huishouden (of hele andere dingen) gewoonweg bij het leven horen. En zeker als je net op jezelf woont kan het best overweldigd zijn wat er allemaal bij komt kijken en even duren voordat je je draai daar in vind en handig mee wordt. Maarja dat hoort ook bij uit huis gaan toch. En ja je kan dan gelijk na een half jaar een schoonmaakster nemen. Maar dat betekent wel dat je die draai en handigheid nooit niet gaat vinden in je leven. Of dat je hier na jaren weer tegen aan loopt en als nog moet leren als er om wat voor reden ook geen schoonmaakster meer is. Als ts al jaren op zichzelf woonde had ik deze reactie ook niet zo geplaatst.

Mijn beste vriend woont nu een jaar op zichzelf (alleen dus niet samen) en werkt ook (meer dan) fulltime. Hij heeft vanaf begint af aan al gezegd ooit gaat er hier een schoonmaakster komen. Maar hij zei er ook achteraan: Maar het eerste jaar nog niet. Ik moet dit toch ook zelf leren en kunnen. En ondanks dat hij het financieel makkelijk op kan brengen vindt hij het een beetje makkelijk om gelijk een schoonmaakster in te huren. Hij zegt dat is een beetje de makkelijke weg maar dan leer ik het nooit zelf en dat zijn nu éénmaal 'basis' skills die je gewoonweg moet ontwikkelen in het leven en die erbij horen als je ouder wordt en uit huis gaat. En dat ook hoort bij het zorgen voor jezelf. En geloof mij hij heeft ook echt een grondige hekel aan sommige klusjes en vind het jammer dat zijn schaarse vrije tijd daar in gaat zitten. Maar het 'hoort' erbij zegt hij. Dat verwoord eigenlijk wel een beetje hoe ik er na kijk (maar waarschijnlijk zijn wij daarom ook vrienden. Zijn een beetje hetzelfde opgevoed waardoor we nu een beetje hetzelfde tegen dingen aan kijken) Maar mijn persoonlijke mening is gewoon dat ik mij verbaas dat er zo snel naar de makkelijke weg wordt gewezen op Bokt en men tegenwoordig niet meer denkt dat dit nou éénmaal dingen zijn die bij het leven hoor en dat niet alles leuk hoeft te zijn. Maar goed wat TS daar mee doet moet ze zelf weten. En als zij een schoonmaakster wil nemen moet ze dat vooral doen. Maar dat heb ik al eerder gezegd

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:34

Ehhh, wat wil je haar laten doen?
En hoe lang ben je daar zelf mee bezig?

Maar als je er wat aan hebt:
Als mijn huis opgeruimd is ( woonkamer 22 vierkante meter, plus wc, keuken, hal en boven de slaapkamer en overloop plus douche )
Daar ben ik een goede 3 uur per week mee bezig en dan doe ik 1 ding extra goed, zoals, koelkast, keukenlades, ramen ed.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:52

Daantj__ schreef:
Ik zeg toch ook meerdere keren dat als ze het wil ze vooral een schoonmaakster moet nemen.
Ik ben gewoon weg verbaasd dat iedereen hier gelijk roept neem vooral een schoonmaakster en dat er eigenlijk weinig reacties komen met tips & trucs om het in te laten passen in het leven.

Maar TS vraagt toch helemaal niet of ze wel een schoonmaakster moet nemen of hoe ze haar huishouden moet organiseren?

Ze stelt inhoudelijk vragen over wat het allemaal inhoud een schoonmaakster. Hoe je dat aanpakt. En daar reageren mensen op. De vraag van TS is vrij helder en die heeft niks met advies over wel vs. niet te maken.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:06

Shiloh schreef:
Daantj__ schreef:
Ik ben gewoon weg verbaasd dat iedereen hier gelijk roept neem vooral een schoonmaakster en dat er eigenlijk weinig reacties komen met tips & trucs om het in te laten passen in het leven.

Maar TS vraagt toch helemaal niet of ze wel een schoonmaakster moet nemen of hoe ze haar huishouden moet organiseren?

Ze stelt inhoudelijk vragen over wat het allemaal inhoud een schoonmaakster. Hoe je dat aanpakt. En daar reageren mensen op. De vraag van TS is vrij helder en die heeft niks met advies over wel vs. niet te maken.

Daar heb je gelijk in.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:45

Ik snap Daantj haar advies wel hoor en iedereen mag een mening hebben. Ben het ook wel met haar eens. Ik heb zelf ook dierverzorging gedaan en had daarnaast zeeën van tijd, waardoor ik daarnaast genoeg tijd had voor een baantje, het huishouden en 3 konijnen. Ik begrijp ook wel dat een schoonmaker makkelijker is maar persoonlijk vind ik het zonde van je geld :)

Anyways, om meer in te gaan op de vraag; Ik heb zelf een tijdje voor hulpstudent gewerkt als schoonmaakster, mensen huren dan een hulpstudent in en betalen 13 euro per uur. Ik kreeg hiervan iets van 10 euro per uur, prima. Fijne aan hulpstudent is dat je dus niet zelf iemand hoeft te zoeken en zij zorgen voor bekwame mensen. Ik kwam 1 keer in de week 2-4 uur (afhankelijk hoe vies het was) schoonmaken. Het huis was dan wel opgeruimd en de wc maakten ze zelf schoon. Als schoonmaakster wil je niet iemand anders zijn rommel op hoeven ruimen en zou persoonlijk ook niet op konijnenkeutels zitten wachten, maar dit kan je natuurlijk vastleggen als je afspraken met een schoonmaker gaat maken.

Verder deed ik de keuken, woonkamer, kamer van de kids, de zolder en elke keer uitgebreid de badkamer. Daarnaast alles stofzuigen (incl. zitmeubilair) en trappen en daarna alles dweilen. Dit kostte me iets meer dan 2 uur.

We hielden samen een schriftje bij waar zij steeds schreef wat ze wilde dat ik deed of wat nodig was en dan schreef ik wat ik uiteindelijk gedaan had. Ook had ze een lijstje met extra dingen (periodieke dingen) zoals ramen oid.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:05

Maar wie zegt dat het puur is om “makkelijk”, wie zegt dat er werkelijk sprake is van zeeen van tijd. Dat “zonde van het geld” is misschien helemaal niet waar.

Dus is het gewoon compleet nutteloos om er iets van te vinden.

Er zijn ook mensen die fulltime thuis zitten waarvoor het nog steeds niet zonde van het geld is dat ze een schoonmaakster hebben.

De waarde die het voor iemand heeft of wat het iemand kost om het zelf te dien, kun je van een afstandje gewoon niks over zeggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:58

Daantj__ schreef:
Shiloh schreef:

Ik ben gewoon weg verbaasd dat iedereen hier gelijk roept neem vooral een schoonmaakster en dat er eigenlijk weinig reacties komen met tips & trucs om het in te laten passen in het leven. Ik zal daarin wel iets andere kijk op het leven hebben dan de meesten hier. Maar mij is altijd geleerd dat niet alles in het leven leuk kan zijn en dingen als het huishouden (of hele andere dingen) gewoonweg bij het leven horen. En zeker als je net op jezelf woont kan het best overweldigd zijn wat er allemaal bij komt kijken en even duren voordat je je draai daar in vind en handig mee wordt. Maarja dat hoort ook bij uit huis gaan toch. En ja je kan dan gelijk na een half jaar een schoonmaakster nemen. Maar dat betekent wel dat je die draai en handigheid nooit niet gaat vinden in je leven. Of dat je hier na jaren weer tegen aan loopt en als nog moet leren als er om wat voor reden ook geen schoonmaakster meer is. Als ts al jaren op zichzelf woonde had ik deze reactie ook niet zo geplaatst.

Mijn beste vriend woont nu een jaar op zichzelf (alleen dus niet samen) en werkt ook (meer dan) fulltime. Hij heeft vanaf begint af aan al gezegd ooit gaat er hier een schoonmaakster komen. Maar hij zei er ook achteraan: Maar het eerste jaar nog niet. Ik moet dit toch ook zelf leren en kunnen. En ondanks dat hij het financieel makkelijk op kan brengen vindt hij het een beetje makkelijk om gelijk een schoonmaakster in te huren. Hij zegt dat is een beetje de makkelijke weg maar dan leer ik het nooit zelf en dat zijn nu éénmaal 'basis' skills die je gewoonweg moet ontwikkelen in het leven en die erbij horen als je ouder wordt en uit huis gaat. En dat ook hoort bij het zorgen voor jezelf. En geloof mij hij heeft ook echt een grondige hekel aan sommige klusjes en vind het jammer dat zijn schaarse vrije tijd daar in gaat zitten. Maar het 'hoort' erbij zegt hij. Dat verwoord eigenlijk wel een beetje hoe ik er na kijk (maar waarschijnlijk zijn wij daarom ook vrienden. Zijn een beetje hetzelfde opgevoed waardoor we nu een beetje hetzelfde tegen dingen aan kijken) Maar mijn persoonlijke mening is gewoon dat ik mij verbaas dat er zo snel naar de makkelijke weg wordt gewezen op Bokt en men tegenwoordig niet meer denkt dat dit nou éénmaal dingen zijn die bij het leven hoor en dat niet alles leuk hoeft te zijn. Maar goed wat TS daar mee doet moet ze zelf weten. En als zij een schoonmaakster wil nemen moet ze dat vooral doen. Maar dat heb ik al eerder gezegd

Wat maakt dat nou uit? Ik heb ook tijd zat om mn huis schoon te maken maar besteed mijn tijd liever aan leuke dingen. Ik vind schoonmaken het stomste wat er is. Wat maakt het dan uit om iemand anders in te huren die wel graag mijn huis wil schoonmaken? Die verdient dan weer wat bij en ik heb een schoon huis en vrije tijd. Zo help je elkaar ook nog 8-)

En waarom moet je ‘leren’ schoonmaken? Daar valt niks aan te leren. Het is geen rocket science ofzo :+

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:54

verootjoo schreef:
Wat maakt dat nou uit? Ik heb ook tijd zat om mn huis schoon te maken maar besteed mijn tijd liever aan leuke dingen. Ik vind schoonmaken het stomste wat er is. Wat maakt het dan uit om iemand anders in te huren die wel graag mijn huis wil schoonmaken? Die verdient dan weer wat bij en ik heb een schoon huis en vrije tijd. Zo help je elkaar ook nog 8-)

En waarom moet je ‘leren’ schoonmaken? Daar valt niks aan te leren. Het is geen rocket science ofzo :+

Eigenlijk wil ik hier niet op reageren omdat het erg off-topic gaat.
Maar schoonmaken is geen rocket science. Maar echt handigheid en routine in hoe jij het graag gedaan wilt hebben ontwikkel je wel pas als je het met regelmaat doet. Toen ik net op mijzelf woonde deed ik er ook een hele zaterdag over. Nu maak ik mij twee uurtjes kwaad in de week of 15/30 minuten op een dag en dan is het ook goed. IK vind gewoon dat het een basisvaardigheid dat bij het-grote-mensen-leven hoort en het hebben van je eigen huis hoort. Dat is mijn menig. En waarom ik dat vind? Nou het is niet voor iedereen weggelegd om een schoonmaakster te nemen. En als je het nu kan nemen wie zegt dat het over een paar jaar nog kan. Ik zie het als koken. Ja je kan er een hekel aan hebben en een kok inhuren of elke dag uit eten gaan maar wat als dat op een dag niet meer kan. En jij nog niet eens weet hoe je een ei bakt of aardappelen moet koken of wat dan ook. Ja ook daar zijn oplossingen voor als in elke dag brood of dezelfde bak kant-en-klaar bami. Maar of dat gezond en lekker is, is een tweede. En als je het niet wilt leren, prima. Maar IK vind dat gewoon basisvaardigheden in het leven. Dat is mijn mening. Ik merk gewoon aan de antwoorden van TS dat ze zelf moeilijk vond inschatten hoe lang een schoonmaakster bij haar bezig zou zijn omdat ze zelf dat inzicht niet heeft. Tja ik vind het 'normaal' als je dat eerst zelf onder de knie krijgt en niet vooraf al een ander in gaat huren omdat het makkelijker/leuker is. Maar he, dat is mijn mening. Ik vind het heel fijn voor jou dat jij én tijd over hebt én het geld hebt voor een schoonmaakster. En ik hoop echt voor je dat dat tot aan je dood zo is. Maar ik ben een twintiger en in mijn omgeving zijn de laatste jaren veel mensen uit huis gegaan. En eigenlijk werkt bijna iedereen fulltime en heeft ook geen schoonmaakster. Ook toen ik student was kende ik geen enkele student die een schoonmaakster had hoor. Het is in mijn kringen gewoon nog niet normaal om te doen. Maar het is normaal om het zelf te doen ook al is het niet leuk omdat niet alles in het leven leuk kan zijn. Dus IK vind het persoonlijk iets wat bij uit huis gaan hoort. Als TS tien jaar ouders was en al tien jaar opzichzelf woonde had ik deze opmerkingen ook nooit gemaakt Maar he ieder zijn mening he. Maar zoals Shiloh mij al op wees. Het gaat niet om mijn mening en ook niet om jouw mening. Het gaat erom dat TS een schoonmaakster wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:05

Helemaal mee eens hoor Daantj-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 23:41

Ik ben prima in staat mijn eigen huis schoon te houden, dat doe ik dan al ook een jaar zelf. De situatie thuis is nu veranderd met 2 konijnen erbij en ik zit volgend jaar in mijn examen jaar. (Hakkelende gezondheid helpt ook niet). Dus de tijd die ik overheb naast de konijnen, de huishoudelijke klussen die alsnog doorgaan en school spendeer ik graag in ontspanning en samen met mijn vriend. Daarvoor neem ik een schoonmaakster. En nee dat is in mijn kringen ook niet normaal...

Een schoonmaakster maakt altijd sneller dan jij zelf schoon en doet ook andere dingen dan ik doe. En om te bepalen wat realistisch is voor iemand om in een bepaalt tijdsbestek schoon te maken vraag ik hier ervaring.
Ik snap niet helemaal wat de meerwaarde is nogmaals of ik 20 of 30 ben. Iedereen draait een was en stofzuigt.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 00:14

Joh Amber_anne ik zou jezelf niet zo onnodig verweren. Laat Daantj_ lekker haar eigen huis poetsen in al haar handigheid, en geniet jij van een fijne schoonmaakster die jullie wekelijks wat kan ontlasten. :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 01:49

Daantj__ schreef:
En waarom ik dat vind? Nou het is niet voor iedereen weggelegd om een schoonmaakster te nemen. En als je het nu kan nemen wie zegt dat het over een paar jaar nog kan. Ik zie het als koken. Ja je kan er een hekel aan hebben en een kok inhuren of elke dag uit eten gaan maar wat als dat op een dag niet meer kan.

Dan leer je het op dat moment alsnog :)*

Je kunt de dingen ook ingewikkelder maken dan ze zijn.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 02:46

Shiloh schreef:
Daantj__ schreef:
En waarom ik dat vind? Nou het is niet voor iedereen weggelegd om een schoonmaakster te nemen. En als je het nu kan nemen wie zegt dat het over een paar jaar nog kan. Ik zie het als koken. Ja je kan er een hekel aan hebben en een kok inhuren of elke dag uit eten gaan maar wat als dat op een dag niet meer kan.

Dat was gewoon mijn mening zoals het er duidelijk bij staat. Net als dit jouw mening is. Maar ik dacht dat jij juist degene die mij erop wees dat niemands mening er hierin toe doet omdat daar niet na gevraagd werd. Dus ook niet naar jouw mening.

Ts wil graag een schoonmaakster, heeft nu die keuze gemaakt, kan zich dat blijkbaar veroorloven en rechtvaardigen tegenover zichzelf en vriend en wil dit graag. Dat is helemaal prima. De rest doet er niet toe zoals jezelf al zei.
Wees blij dat een ieder een andere mening heeft en we niet allemaal hetzelfde zijn. En vergeet aub wat mijn menig is als je je daar zo aan stoort. Ik heb aardig spijt dat ik vanmiddag mijzelf niet heb ingehouden om mijn verbazing te uiten. Blijkbaar is het nodig om mijn mening/denkwijze af te fikken en er een eeuwige discussie van te maken. (al ben ik heel blij dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt, bedankt voor het melden!). Terwijl ik al in mijn eerste bericht heb aangegeven dat TS gewoon een schoonmaakster moet nemen als ze dat wil en ik alleen wat goed bedoelde tips over planning wilde delen. Laten we onze meningen er buiten houden want zoals jezelf al aangaf wordt daar niet na gevraagd werd. En er geen langdurige (typisch) bokt-discussie van maken. En dit topic gewoon gebruiken waar het voor bedoeld was. De vragen van TS.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:50

Je mening wordt niet afgefikt hoor. Ik verbaas me er gewoon over.
Als jij het graag zelf wil leren en doen is het prima. Anderen willen iemand inhuren om wat voor reden dan ook, ook prima.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:26

Daantj__ schreef:
Shiloh schreef:

Dat was gewoon mijn mening zoals het er duidelijk bij staat. Net als dit jouw mening is. Maar ik dacht dat jij juist degene die mij erop wees dat niemands mening er hierin toe doet omdat daar niet na gevraagd werd. Dus ook niet naar jouw mening.

Ts wil graag een schoonmaakster, heeft nu die keuze gemaakt, kan zich dat blijkbaar veroorloven en rechtvaardigen tegenover zichzelf en vriend en wil dit graag. Dat is helemaal prima. De rest doet er niet toe zoals jezelf al zei.

En er geen langdurige (typisch) bokt-discussie van maken. En dit topic gewoon gebruiken waar het voor bedoeld was. De vragen van TS.

Aaah ok. Dus ondanks dat je het ermee eens bent dat het niet relevant en dus off-topic is, mag jij toch alsnog als laatste je mening nog een keer aanstippen en verduidelijken, maar als een ander daarop reageert is die degene die er een lange discussie van maakt en jou onrecht aandoet. Zie je zelf nou niet hoe ontzettende krom dat is? Als je die discussie niet wil, moet je er niet meer op reageren.

Niemand fikt een mening af. Dit is argument en tegen argument. Jij probeert te overtuigen op basis van jou argumenten, ik vind die argumenten niet valide genoeg en geef aan waarom het mij totaal niet overtuigd. Als je hier al niet tegen kan, moet je je afvragen of je je wel uberhaubt in discussies moet mengen. Natuurlijk mag je je mening hebben. En ik mag een mening hebben over die mening. Als jij jou mening verkondigd, mag ik mijn mening over die mening geven. Take it or leave it. Maar ga niet zitten jammeren dat mensen op bokt niet aardig genoeg tegen je zijn. Zeker niet als het geheel start met een hele lading oordeel van jou kant... over af fikken gesproken :roll:

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:03

Zucht ik geef mijn mening. Ik zeg nergens dat dat enige waarheid is. En breng geen argumenten aan maar onderbouw/leg mijn mening/gevoel hierover uit. Ik heb hierop gereageerd in de hoop dat ts er wat aan had. Niet om in een eindeloze discussie te belanden met anderen over wie nou gelijk heeft. Want dat heeft gewoon niemand hier. Het gaat niet om gelijk of waarheid het gaat om een mening. En ik heb de definitie van mening maar even voor je opgezocht: 'Een mening is een subjectieve opvatting van een individu of groep of een bepaalde houding ten opzichte van een bepaald onderwerp. Met subjectief wordt bedoeld dat de opvatting of houding niet is gebaseerd op feiten.' (geen feiten dus ook geen argumenten nodig en ook niemand die gelijk kan hebben)

On topic. Ik geloof dat TS laatste vraag was waar vind je een betrouwbare en fijne schoonmaakster?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik denk dat de beste/fijnste geen advertenties zetten omdat die werk genoeg hebben. Maar dan moet je net via via horen wie dat zijn. Anders zou ik denk ik gewoon een berichtje op FB plaatsen. Heeft jou regio geen verkoop/weggeefhoek op FB waar je zo advertentie kan zetten. Wellicht krijg je dan ook reacties over welke mensen wel of niet fijn zijn in jou buurt.

Ik zou denk ik eerst met zo iemand even een bakje koffie willen drinken. Face-to-face afspraken maken voordat ik haar mijn huis schoon laat maken. Zo kun je denk ik wat beter inschatten dan alleen telefonisch of dat iemand is die jij je huis zou laten schoonmaken. Maar ik heb hier dus geen ervaring mee of dat normaal is om te doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:13

Uuuh. Nee. Dat heb je verkeerd. Meningen zijn dingen waar je over kunt discussiëren en die kunnen veranderen naar mate je argumenten voor en tegen hoort. Meningen zijn zelden vaststaand en onveranderlijk. Feiten zijn feiten. Die zijn waar of niet waar. Daar valt niet over te discussiëren. Juist als iets níet op feiten is gebaseerd, leent het zich uitermate goed om erover te discussiëren.

Nogmaals, als jij je mening geeft, mag een ander uitleggen waarom die het niet met je eens is. Als je daar niet tegen kant moet je je mening voor je houden. Het is prima dat je de weerlegging van de ander niet overtuigend vind en je het niet met de ander eens bent, maar je kan een ander niet gaan verwijten dat die uberhaubt op je mening en argumenten reageert met een andere mening.

Je bent echt zelf degene die ongelofelijk met twee maten aan het meten is. Jij mag alles, maar als de ander hetzelfde doet zit die fout. Zo werkt het gewoon niet in het leven.

Je zegt. “Ik geef geen argumenten, ik onderbouw mijn mening”

Definitie onderbouwing : “redenen of argumenten die je ergens voor geeft”.

Dat is dus hetzelfde.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:23

Is er niet misschien een medestudent die graag wil komen schoonmaken bij je? Kan uit je klas zijn, maar je zou ook een oproep op een prikbord kunnen hangen. Ik heb schoonmaak- en oppasadressen (voor paarden) en kom er via via aan, op school zijn er een aantal docenten die weten dat ik dat doe en zo kom ik ook wel eens aan een nieuw adresje.