Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Gothico schreef:Tja iedereen denkt er anders over. Of je ze nou direct plat legt of later. In dit geval blijft het een heel volk dat plat gelegd word. De grote is dan misschien jammer.
Maar zolang het is TS haar schuurtje zit in dit stadium is er geen probleem. Ze jagen als klein volk vooral op kleinere insecten. En TS heeft al aangegeven dat als het niet goed meer gaat ze het weg laat halen. Mensen LEZEN is blijkbaar moeilijk.
TS je bent duidelijk hoor. Het is ook wel interessant om het te zien.(Zolang het veilig kan)
Mensen die allergisch zijn en een epipen bij zich moeten hebben is inderdaad ook super vervelend, maar zo'n nest kan overal zitten. Dus ik midden in het drukke centrum.
upendo schreef:antje_vip schreef:Er zijn ook mensen allergisch voor katten en ik laat de mijne moedwillig buiten lopen...![]()
Wel gaaf hoor TS, ik zelf had denk ik de imker gebeldDie heeft vorig jaar ook een (leeg) nest weggehaald op onze zolder, we wisten niet of er nog iets in zat. 't Zijn prachtige bouwwerkjes!
![]()
Wauw. Normaal gesproken krijgen mensen die allergisch zijn voor katten alleen ernstige jeuk/niesbuien.
Iemand die zo allergisch is voor insectenbeten dat ze een epipen bij zich moeten dragen kunnen hieraan doodgaan.
Wat een ontzettend bijzondere reactie dit.
CharmingS schreef:Ja en als er dan een melding word gemaakt word het weggehaald. Maar TS wil het graag laten zitten zolang er nog geen ongelukken zijn gebeurd, en zodra het kwaad geschied is weg laten halen..
Snap TS wel hoor, ik ben net zo goed een dierenliefhebber.. Alleen neem aan dat jullie ook niet tussen de leeuwen gaat zitten omdat je dat zo'n fascinerende dieren vind
Laurora schreef:Nou nou, onverantwoordelijk? Overdrijven is ook een vak.
Er zijn ook zat mensen die allergisch zijn voor bijensteken, en daar ook binnen enkele minuten dood aan kunnen gaan. Moeten we alle imkers dan ook maar vragen al hun bijen op te ruimen?![]()
Over de hele wereld dealen mensen met giftige spinnen, slangen, schorpioenen en grote roofdieren. Maar de Nederlander, die het wat dat betreft super relaxed en relatief veilig heeft maakt zich zorgen om een hoornaarsnest.
Niet alles hoeft dood he.
Cayenne schreef:Er is een verschil tussen rondvliegende wespen of een nest hoornaars in je tuin.
Overigens heb ik met bijen en hommels geen problemen. In ons vorige huis hadden we een hommelnest in de tuin en daar hebben we geen last van gehad. Neergestorte hommels en bijen krijgen hier altijd een lepeltje suikerwater en dan zijn ze zo weer fit.
Gothico schreef:CharmingS schreef:Ja en als er dan een melding word gemaakt word het weggehaald. Maar TS wil het graag laten zitten zolang er nog geen ongelukken zijn gebeurd, en zodra het kwaad geschied is weg laten halen..
Snap TS wel hoor, ik ben net zo goed een dierenliefhebber.. Alleen neem aan dat jullie ook niet tussen de leeuwen gaat zitten omdat je dat zo'n fascinerende dieren vind
Ja ergens heb je gelijk, maar zolang ze nuttig zijn in plaats van gevaarlijk. Waarom zouden ze dan nu al weg moeten?
BravoT schreef:Ik denk dat ik zo'n beest bij onze paarden heb gezien, kan dit ??? Hij zat ook echt op het paard en bleef erom heen vliegen. Heb ze ook bij iemand anders zijn paarden gezien die zit 1km er bij mij vandaan en zou zweren dat dit beest het is. Heb er denk ik nu 4 gezien. Dus niet veel en vermoord maar ze zaten echt op en om de paarden
Cayenne schreef:Het kan best een hoornaar geweest zijn, hoor. De bijnaam is trouwens paardenwesp.
(Al is het een fabeltje dat ze met één steek een paard kunnen doden).
Wijsje schreef:Hier van het voorjaar een koningin gehad, was begonnen een nest te maken in een vogelhuisje. Toen ze weg vloog hebben we het complete huisje verbrand in de vuurkorf!
Later kwam ze telkens terug om te zoeken naar het nest, toen met een tennisracket tegen dr grond gemept en plat gestampt.
Brr, wat een monster was dat. En dat geluid, alsof er een drone boven de tuin hangt.
Memories schreef:Zij dat geen (paarden)horzels BravoT? Die leggen die gele eitjes op de huid en blijven heel kenmerkend op/om het paard heen vliegen, ook als deze weg probeert te rennen. Die hebben ook een beetje een bij/wesp/hommel achtig uiterlijk maar steken of bijten niet.
BravoT schreef:Memories schreef:Zij dat geen (paarden)horzels BravoT? Die leggen die gele eitjes op de huid en blijven heel kenmerkend op/om het paard heen vliegen, ook als deze weg probeert te rennen. Die hebben ook een beetje een bij/wesp/hommel achtig uiterlijk maar steken of bijten niet.
Nee echt niet, dit is 4 x zo groot en heeft geel in zijn lijf
oomens schreef:BravoT schreef:Ik denk dat ik zo'n beest bij onze paarden heb gezien, kan dit ??? Hij zat ook echt op het paard en bleef erom heen vliegen. Heb ze ook bij iemand anders zijn paarden gezien die zit 1km er bij mij vandaan en zou zweren dat dit beest het is. Heb er denk ik nu 4 gezien. Dus niet veel en vermoord maar ze zaten echt op en om de paarden
Verwar je ze niet met een van de grotere dazen? Paardendaas, Grijze Runderdaas, die richting (geslacht Tabanus)?