Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:30

Wij hebben 3 katten en 1 hond.
Elke dag wordt er beneden gestofzuigd.
Dweilen minimaal 1x per week beneden.

Boven wordt 1x per week gestofzuigd en gedweild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:33

2x per dag, kan ook niet echt anders met paarden aan huis en twee grote, harige honden (leonberger en landseer) in huis := En dan ziet het er nog uit alsof er hier nooit wordt schoongemaakt _O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:34

kiwiwitje schreef:
Hier trouwens ook een draadloze steelstofzuiger(dyson) op vol vermogen 6 minuten accu, maar dat is genoeg om hier even overal snel langs te gaan. Op de zachte stand 20 minuten.

Ik heb geen vloerbedekking, overal gladde vloeren, is de zachte stand dan vergelijkbaar met een dyson met stekker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:35

Amy schreef:
Oké... Komt ie...

Ik stofzuig eens per maand :o

Maar heb dan ook geen dieren en vrijwel nooit thuis. Sochtends op tijd weg en s'avonds er laat weer.

Gelukkig zeg, ik dacht al dat ik de enige was die zo weinig deed _O-

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:36

Ik stofzuig elke 2 weken en dweil 1x per maand. Maar ik ben student (dus druk met heel veel andere dingen), geen huisdieren, geen schoenen aan binnen en vaak weg.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:36

Schoonmaaktser stofzuigt en dweilt elke week boven en beneden. Beneden doe ik indien nodig (als er veel zand oid ligt) zelf ook nog 1x per week.
Heb een kind (vandaar het zand haha) en 2 katten. Maar die zijn veel buiten en snachts sowieso niet in de woonkamer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 12:37

1 keer per maand? :wow:
Hoe dan? Ik denk dat wij dan de kleur van onze vloer niet meer kunnen zien :')
Om van huisstofmijt etc nog maar niet te spreken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:37

Net hoe het uitkomt. Hond en kat hier. Heb ook zo’n rubber bezem, die is echt super fijn met beesten haar :j

Momenteel overigens wel elke dag omdat ik een vluegenplaag heb en ik dan alle lijkjes die ik doodgemept heb ff opzuig.

Zo’n draadloze overweeg ik ook nog ooit, maar ze zijn behoorlijk aan de prijs...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:54

Eens per maand? Dan heb je zeker geen kind(eren) of dieren. Ik stofzuig iig eens per dag soms vaker als er bijv etensresten zoals broodkruimels liggen. Ook geen hond meer maar blijkbaar maken we zelf ook genoeg zooi :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:56

Ik ongeveer eens per 2 weken, maar ik heb ook geen kinderen/huisdieren en draag sloffen binnen. En ik ben niet zo ontzettend netjes en vind het nogal een gedoe om de stofzuiger al die trappen op te sjouwen naar mijn kamer :P

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:58

5 x per week meestal. De 2 dagen dat ik werk doe ik niks in huis. Dan heb ik al 2 of 3 huizen gestofzuigd :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:59

Niet genoeg :+
Ik denk dat ik maar eens in de twee weken stofzuig, als het niet minder is.
Bij ons zie je de vlokken stof dus ook ronddwarrelen. := Ik stoor me er vreselijk aan, maar ik heb heel weinig vrije tijd en als ik dan eens vrij ben, ben ik meestal ook doodop en ga ik dus écht niet lopen poetsen...
We hebben wel een robotstofzuiger, maar die is vol na de helft van de woonkamer te hebben gedaan en legen is zowat meer werk dan gewoon zelf stofzuigen, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:03

Max 1x per week. Maar geen huisdieren, en beiden fulltime werkend. Elke dag zou echt zonde van mn tijd zijn :') voor de drie stofjes die er dan bij zijn gekomen.
Bij de keuken veeg ik wel vaker, daar gaat nog wel eens wat van het aanrecht af.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:08

beneden bijna elke dag. Als we drukke dag hebben slaan we nog wel eens keertje over. Hebben 3 kinderen en 2 honden maar die komen niet in huis. Boven zuig ik 2 keer per week en de zolder 1 keer per 2 weken (gebruiken we alleen om de was te drogen/vouwen) Dweilen doen we beneden 1-2 keer per week en boven elke week.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:15

Onze robot staat ingesteld om het appartement op 2 vaste dagen te stofzuigen en ineens daarna te dweilen (top uitvinding). In het weekend dweilen we zelf nog een keertje extra. Verder kijken we hoe de vloer eruit ziet, en als we vuil zien liggen, laten we de robot nog een extra toertje doen. Vooral door de keuken en eetkamer is dat wel nodig.

Wij werken beide full time en geen huisdieren dus het blijft vrij lang proper.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:15

Ik voel mij echt een smeerpoets nu....

1x per week stofzuigen, 1x per twee weken hele huis dweilen (douche en wc wel vaker uiteraard ;) ). Maar ik woon alleen, overal laminaat en geen huisdieren. Misschien maakt dat uit,.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:27

Geen huisdieren en kinderen maakt behoorlijk wat uit hoor :j.

Toen ik nog alleen woonde en fulltime werkte was ik amper thuis, 1x per 2 weken het huis schoonmaken was toen afdoende.

Nu ik samenwoon en een kat heb maak ik elke woensdag de benedenverdieping schoon (incl stofzuigen en dweilen) en elke vrijdag de bovenverdieping (incl stofzuigen en dweilen. Stofzuig dan ook nog een keer beneden).
In de keuken bezem ik elke avond even de kruimels in een hoek en spaar dat op tot ik er met de stofzuiger bij kom :D.

En ja er ligt nu weer kattenhaar op de bank, maar ik stoor me er niet zo aan...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:32

Winged schreef:
Ik voel mij echt een smeerpoets nu....

1x per week stofzuigen, 1x per twee weken hele huis dweilen (douche en wc wel vaker uiteraard ;) ). Maar ik woon alleen, overal laminaat en geen huisdieren. Misschien maakt dat uit,.

Wij wel een kat, en het is dat de schoonmaakster wekelijks stofzuigt want anders was het echt eens per twee of drie weken. Ik zou bij god niet weten hoe ik dat dagelijks voor elkaar zou moeten krijgen := Ben rond 18:00 uur thuis van werk, dan direct door naar de paarden, sport dan nog voor of na werk en moet nog eten. Als ik dan nog ga stofzuigen heb ik ruzie met de buren denk ik :') Maar goed, daar hebben we dus een poetsvrouw voor. Die ik koester <3

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:33

Ik stofzuig het huis elke dag, soms 2 keer per dag. Wij hebben een langharige hond, 1 langharige kat en nog een kortharige kat,4 kinderen en wonen op een boerderij.

Dweilen doe ik 2 keer in de week.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:41

1x per week doe ik schoonmaken thuis.
Wij hebben 2 ratjes thuis dus rond de kooi iets vaker.
Vind 1x per week eigenlijk elke keer net te vies naar mijn mening maar heb de motivatie niet om het vaker te doen. :')
Vriendlief die is der helemaal te lui voor.

Maar weet niet hoe dat bij andere zit maar als ik stofzuig dan kan ik echt niet enkel de vloer beneden doen dan doe ik echt alles. (als ik eenmaal begin met opruimen/schoonmaken stop ik ook bijna niet meer B-) )
Daarom geen tijd/zin om het vaker te doen, anders is het ineens of heel laat of ik kom te laat voor werk voor het naar mijn zin is.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:04

Wanneer ik het nodig vind.
Ene keer is dat 2 keer per week, de andere keer is dat 4 keer per week.
Beneden en de zolder (ivm kattenbak) gebeurt vaker dan de eerste verdieping.

Als de kinderen van mijn vriend er zijn is het sneller een bende dan wanneer ze er niet zijn, dus dat verschilt dan ook per week.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:06

Elke dag.
Met 5 honden 3 katten en 2 vogels wel nodig :')
De keuken soms wel 2x gezien de witte vloer

Daarbij het in en uit lopen van de honden en ik naar de ponys wel nodig
Laatst bijgewerkt door rayoow op 13-06-18 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:08

De schoonmaakster eens per twee weken en ik zelf meestal nog om de andere week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:21

Joolien schreef:
Amy schreef:
Oké... Komt ie...

Ik stofzuig eens per maand :o

Maar heb dan ook geen dieren en vrijwel nooit thuis. Sochtends op tijd weg en s'avonds er laat weer.

Gelukkig zeg, ik dacht al dat ik de enige was die zo weinig deed _O-

Ik ook zoiets :j

Robot maakt 3 a 4x per week een rondje, schoenen gaan altijd bij de deur uit en ik woon alleen (met halve dagen 2 honden in huis) Bakje van de robot blijft praktisch leeg dus ik zie echt geen probleem :))

Kennen jullie dat gedichtje van "dust if you must", dat is mijn uitgangspunt :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:26

Een keer per 2 weken normaal, tegen die tijd hebben hond en kat zoveel zand hooi en haar gestrooid dat ik het niet meer kan negeren. Heb de paarden nog aan huis ook. :')