Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
imd schreef:U vraagt wij draaien:
[img]m/qnYehO.jpg[/img
Tips:
- Zet m zo vaak mogelijk buiten, dan schijnt ie steviger te worden. Deze is een beetje iel
- Ik heb geprobeerd m de breedte in te laten gaan door m te toppen, maar dan gaat ie dus raar groeien. Beter niet doen dus
- Hij heeft zo te zien een beetje dorst nu, ga m gauw water geven. Z'n bladen kunnen wel normaal zijn hoor..
Maar ik durf hem niet buiten te zetten, deels vanwege mijn huisbaas die alles zonder pardon uit de tuin mikt, deels omdat ik denk dat die boom dan zo hard groeit dat hij in de winter niet meer binnen kan.

Dorine92 schreef:Morganlefay schreef:Dan moet je wel eerst waarom er een oculatie en/of enten wordt toegepast.
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen?
Ook erg handig en lekker (Pepertjes vriezen we gewoon in)

Siamsmeesje schreef:Iemand hier ervaring met gember-planten?
Ik wil er eentje gaan zetten, maar vroeg me af in hoeverre ze bestand kunnen zijn tegen het Hollandse klimaat? Bij welke temp ze weer naar binnen moeten e.d.
Ik ga me verdiepen in het experimentele zaaien
oomens schreef:Siamsmeesje schreef:Iemand hier ervaring met gember-planten?
Ik wil er eentje gaan zetten, maar vroeg me af in hoeverre ze bestand kunnen zijn tegen het Hollandse klimaat? Bij welke temp ze weer naar binnen moeten e.d.
Geen idee hoe die het buiten doet, maar op de vensterbank gaat best goed volgens mij. Begonnen met alleen zo'n uitlopend groen zijscheutbolletje van een gekocht stuk gember. Een keer van geoogst nu omdat hij uit de pot groeide. Smaakte naar gember.
Nu inmiddels is hij hard zijn best aan het doen om weer opnieuw zijn pot te vullen. Wat je ziet is de eerste scheut van dit seizoen, met daarnaast het (oude) stuk wortel waarmee hij na de oogst is teruggeplant.
[ [url=m/hC2Zg6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morganlefay schreef:Welke, de Roscoea?? of de gewone gember.