Mogen verkopers opeens bedrag boven vraagprijs vragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:37

Waarschijnlijk :) Hierna haken wij ook echt af. Dit is voor ons de grens. We hebben lang gekeken voor een boerderij. Ivm kind op komst hebben wij een bouwaanvraag ingediend om ons huidig huis te verbouwen. Dit houd in dat het dak eraf gaat. Of het is deze boerderij, of wij beginnen binnen dit en 2 weken met de verbouwingen. 2 zaken tegelijkertijd wordt het hem financieel niet. Maar ondanks dat wij het kunnen betalen, hebben wij nu ook een grens gelegd. Daarna gaat alle aandacht naar ons huidig huis en baby.

BigOne

Re: Mogen verkopers opeens bedrag boven vraagprijs vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:39

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:43

Dank je! Laatste loodjes al ondertussen, nog 6,5 weken. Waarschijnlijk vandaar ook de gretigheid. Ik wil duidelijkheid :D Ik had trouwens niet meer geboden, was echt boos. Maar vriendlief zei van direct een tegenbod te doen en te vermelden dat het ons laatste bod is. Dan weten wij of wij nu dakpannen moeten gaan bestellen of niet :')

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:46

Spannend TS!
Ik hoop voor je dat je het krijgt.

Het is net een soort van bluffen. Voor hetzelfde geldt als je niet meer geboden had, had de verkopende partij contact met je opgenomen over 2 maanden dat ze toch akkoord gaan.
Maar goed, als we zelf 10.000 meer voor ons huis zouden krijgen, deden we waarschijnlijk precies hetzelfde. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:48

Klopt, maar over 2 maand zitten we volop in de verbouwingen van het huidige huis dan en dan is het voor ons even klaar :) Dus wordt het deze niet dan blijft het de komende jaren even bij het oude (met volledig gerenoveerd huis dan wel) en gaan we pas binnen een 4-5 jaar weer kijken :) Keuzes moeten nu eenmaal gemaakt worden.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:54

DeMolenhoek schreef:
Klopt, maar over 2 maand zitten we volop in de verbouwingen van het huidige huis dan en dan is het voor ons even klaar :) Dus wordt het deze niet dan blijft het de komende jaren even bij het oude (met volledig gerenoveerd huis dan wel) en gaan we pas binnen een 4-5 jaar weer kijken :) Keuzes moeten nu eenmaal gemaakt worden.

Daar heb je helemaal gelijk in. :)
Proficiat met je zwangerschap.
Ik hoop voor je dat dit doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:56

Dit is echt zo een gevalletje wij die de hoop waren verloren en dan opeens is het er :+ Ach. We zien wel waar het schip strand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:02

Heb je een termijn voor een reactie erbij gezet? Dus dat ze bijvoorbeeld 5 dagen hebben om op jullie bod in te gaan en dat het anders vervalt? Dan laat je merken dat je serieus bent en anders verder gaat zoeken en hoef je ook niet langer in onzekerheid te zitten.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:03

DeMolenhoek schreef:
Dit is echt zo een gevalletje wij die de hoop waren verloren en dan opeens is het er :+ Ach. We zien wel waar het schip strand.

Dat klopt.
En als het niet lukt dan moet je maar denken dat dit niet gegund was en het niet was weggelegd voor jullie.

Wij hebben ook al leuke huizen gezien die zo voor onze neus weg waren gekaapt en dat binnen een tijdsbestek van 3 dagen. Huizen gaan snel en je moet er meteen bovenop staan.

We hebben zelfs makelaars meegemaakt die zich nog niet eens de moeite willen doen om in het weekend een afspraak te plannen aangezien ze er van overtuigd zijn dat het huis toch snel weg is. Mijn vriend is Vrachtwagenchauffeur waardoor het voor ons niet mogelijk is om op een Dinsdag om 16:00 u te komen bezichtigen. :+

En ik ken het gevoel als je je al blind staart op een huis en het dan niet door gaat. Vooral aangezien dit echt je droomhuis is, hoe ik je zie schrijven. :j

Ik hoop op een volgende positieve update!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:09

Jolien87 schreef:
Je kunt je nu afvragen wat belangrijker voor jullie is: de principekwestie dat jullie niet zomaar met de vraagprijs van de verkopers mee willen gaan óf meer bieden dan jullie voor ogen hebben maar wel jullie droomhuis kunnen kopen.
Als het aankoopbedrag geen probleem is dan is het goed om te bedenken in hoeverre het na de overdracht nog relevant voor jullie woongeluk is dat de verkopers dit spelletje hebben gespeeld.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Binnen de grenzen van een financieel gezonde situatie.

Boos worden en terug trekken vind ik meer iets voor huizen waarvan er nog 20 in dezelfde straat staan. Dit gaat vaak over wat 'uniekere' panden.

Maar zo te horen hebben jullie daar nu ook naar gehandeld.

Succes TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:17

Cayenne schreef:
Heb je een termijn voor een reactie erbij gezet? Dus dat ze bijvoorbeeld 5 dagen hebben om op jullie bod in te gaan en dat het anders vervalt? Dan laat je merken dat je serieus bent en anders verder gaat zoeken en hoef je ook niet langer in onzekerheid te zitten.

Ja, ik heb ze tot 1 juni gegeven. Ook voor mij zelf gemoedsrust te hebben. Ik vreet mij nu al op in van alles en nog wat ivm baby/verrassingsfeest vriend/werk etc dat nog allemaal moet geregeld worden. Ik merk dat het mij zwaar valt dus vandaar. Na een week vervalt het dus :) Dan focus ik mij ook weer op verbouwen.

Pol en Jolien: Wij hebben nergens op papier dat ze met de nieuwe vraagprijs wel akkoord zouden gaan (net zoals ze hadden gezegd akkoord te gaan met bedrag x, tot wij het effectief boden) Dus vandaar dat we dat nu ook niet willen bieden, want wij vermoeden ten zeerste dat ze er dan gewoon nog eens €20.000 bij gaan doen. Hadden wij dat op papier staan hadden wij dat gewoon geboden en klaar :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:11

Goed dat je een eindbod hebt gedaan +:)+ en dan zoeken ze het maar uit als ze het niet willen.
Echt niet leuk om op deze manier in "onderhandeling" te zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:44

Gefeliciteerd TS met de zwangerschap.
Jeetje ik wist niet dat het mocht?
Naast ons staat een huis te koop, maar die staat er al 4 jaar te koop.
Hij wil er goud voor en onze schuur is groter als hun huis.Wij wonen op een boerderij en die staat eigenlijk op onze grond. Vroeger heeft er de opa en oma in gewoond van de ouders van ons huis. Het is maar 600
meter met grond erbij Het huisje heeft geen boven, onder 2 kleine slaapkamers waar net een 2 persoons bed in past en je langs de muur moet schuiven om in bed te komen. Klein woonkamer en een kleine keuken en dan een douche die net zo groot is al een kledingkast. 3 ton vraagt die ervoor.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:21

@Birdie60: Ik ben wel benieuwd: hoe werkt het als de buurman zijn huis wil verkopen dat op jullie grond staat? Betaalt hij erfpacht o.i.d.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:55

Wij zijn zonet geïnformeerd dat de vraagprijs ook officieel is opgetrokken sinds 4 dagen. Zijn ze lekker op tijd mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:56

Hebben ze ook gezegd waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:13

Nee. Geen verdere uitleg.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:23

In grote steden in Nederland gaat ook alles boven vraagprijs weg nu. Tis gewoon een moeilijke tijd om te kopen. Zijn veel potentiele kopers. En ik denk dat ze gewoon het maximale eruit willen halen. Zeker omdat t nog niet op de markt stond. Als verkoper ben je natuurlijk ook gek als je 10.000 euro of meer laat liggen. Kopen jullie t niet, komt er wel weer een ander. Ik denk omdat t allemaal zo snel ging bij jullie dat de verkopers gewoon hun kans ruiken. En als ze een paar maanden de tijd hebben, hoeven ze het ook niet perse aan jullie kwijt...
Ik hoop op t beste!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:34

Zelfs hier in het hoge noorden is het gekkenhuis op de woningmarkt. Huizen gaan weg voor €50.000 boven de vraagprijs. Er zijn al biedingen voordat men het huis heeft gezien en er is geen tijd voor een 2e bezichtiging.
Mijn vriend heeft ons gekochte huis nog niet eens gezien :')

Al vind ik de gang van zaken hier wel erg onbeschoft ook ts. Als ze nou gewoon van begin af aan duidelijk waren geweest, dit is gewoon super irritant.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:27

Niqui schreef:
@Birdie60: Ik ben wel benieuwd: hoe werkt het als de buurman zijn huis wil verkopen dat op jullie grond staat? Betaalt hij erfpacht o.i.d.?

Nee hij betaald ons niks. Maar het probleem is dus dat het eigenlijk minder grond is van hem de rest is van ons. De makelaar weet het, er is in de loop van de jaren stukken bij ons eraf gehaald. En die willen wij terug. Het huis en een stuk grond is van hem.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:09

Birdie60 schreef:
Niqui schreef:

Nee hij betaald ons niks. Maar het probleem is dus dat het eigenlijk minder grond is van hem de rest is van ons. De makelaar weet het, er is in de loop van de jaren stukken bij ons eraf gehaald. En die willen wij terug. Het huis en een stuk grond is van hem.

die stukken terug vorderen moet je wel haast mee maken, want bij verkoop geen bezwaar aangetekend bekend dan ben je ze kwijt. Het moet namelijk genoteerd zijn in de voorlopige koopacte dat die stukken niet erbij horen, staat dat er niet in en kopers doen moeilijk heb je groot probleem om ze terug te krijgen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:28

Tsjeeh lastig. Ons huis bimnen 8 dagen verkocht. 18 kijkers. Blind bieden en 20.000 boven de vraagprijs (terwijl we eerst 35.000 onderwaarde hadden).

Huis dat we gekocht hebben wilden ze ook opeens verhogen (20.000). Wij hebben principieel onder de vraagprijs geboden, maar ik wilde het ook perse hebben dus al hadden ze hiet akkoord gegaan dan de vraagprijs of meer betaald

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 06:37

Speurneusc, is bekend.

Ts nog niks gehoord?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:09

Nou spannend verhaal hoor!

Wat een gekte op de huizenmarkt zeg, hoorde gister toevallig ook zo'n verhaal , in Amsterdam welliswaar, huis vraagprijs 520.000 is zonder te bekijken verkocht voor 650.000! Dat is toch werkelijk te idioot voor woorden.

Ben benieuwd naar de afloop van dit verhaal

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:33

Er gaan mensen in de problemen komen, deze bubbel zal net als de vorige keer gan spatten. Door of stijgende rente of mensen die de huizen gewoon niet meer kunnen betalen. Dan klapt de boel weer vanzelf in.

Ts benieuwd hoe ze nu gaan reageren op het bod. Het is idd de vraag hoeveel hebben jullie over voor dit huis, hoe graag willen jullie het hebben. Ga je dan koppig doen en een goed huis mislopen of je eigenwaarde opzij zetten en meedoen met de grillen van de verkoper.