Diesel of benzine auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:15

Ik zie ze staan vanaf 9.000 euro. En dan geen brandstofkosten meer. Maar een laadpunt moet je wel hebben ja :P.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:19

PippaLuca schreef:
Benzine, sws. Die diesel raak je over 5 jaar niet meer kwijt. Plus diesel heeft meer onderhoudskosten.

Dit. Dieselauto's dalen op het moment ook super snel in waarde. En volgens mij moet je al euro6 hebben, wil je geen problemen hebben met alle beperkingen die op stapel staan voor dieselauto's. Ik denk dat je uiteindelijk dus voordeliger uit gaat zijn met een benzineauto.

magda_90

Re: Diesel of benzine auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:39

Ik zat inderdaad ook te kijken voor electrisch maar iets met 3 hoog wonen en een parkeerplaats een stukje verderop, niet geheel handig. :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 13:52

Ja dat is nogal een probleem als je elektrisch wilt.
Ik woon inderdaad ook 3 hoog en de parkeerplaats verder op... als ik een beetje pech heb met parkeerplaats dan moet ik een 100 meter lange stekker hebben en die ligt dan ook nog over de weg.

De auto die ik op het oog heb heeft inderdaad Euro missie 5

Nou ga ik nooit met de auto naar een grote binnenstad. Dan ga ik met de trein.
Ik durf slecht in steden zoals den haag of Amsterdam te rijden.
Ik ben dat verkeer hier in het noorden gewoon echt niet gewend.
Is gewoon niet verstandig om daarheen te rijden met alle stress die ik dan heb

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:09

In veel gemeenten kan je overigens een verzoek indienen voor het plaatsen van openbare laadpalen. En op je werk mogelijk ook.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:25

Elektrisch is best spannend rijden. Gisteren op en neer Zwolle-Apeldoorn op de maximum toegestane snelheid. Op de terugweg viel alle extra alweer uit omdat ik de stroom bijna op had. Het is leuk in de stad maar je moet echt om de haverklap opladen. Actieradius 150 km zo'n EGolf op papier. In de praktijk nog niet eens de helft en in de normale D stand nog minder...

Kleine Diesels zijn behoorlijk gewild en lopen niet snel stuk. Gaan meer kilometers mee dan een benzine auto.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:59

Wij zijn in december overgegaan op een vw polo diesel van 2012. Rijd 25000 op jaarbasis en de polo rijd 1 op 22. Vind hem erg stabiel rijden en vooral snelweg strekt hij makkelijk weg. Ondanks zijn 1.3 motor is hij sneller als mijn chevrolet van 1.4 op lpg. Lpg doen wij nooit meer, moet je op koken, niet mee autorijden. Ellendig ding en nog zuipen ook....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 17:02

Anne_GTI schreef:
Elektrisch is best spannend rijden. Gisteren op en neer Zwolle-Apeldoorn op de maximum toegestane snelheid. Op de terugweg viel alle extra alweer uit omdat ik de stroom bijna op had. Het is leuk in de stad maar je moet echt om de haverklap opladen. Actieradius 150 km zo'n EGolf op papier. In de praktijk nog niet eens de helft en in de normale D stand nog minder...

Kleine Diesels zijn behoorlijk gewild en lopen niet snel stuk. Gaan meer kilometers mee dan een benzine auto.

Ja en eigenlijk rij ik 95% snelweg.
Ik ga hier van huis met 2 km de snelweg op. En bij het werk nog 2 km 80 km per uur weg en 500 meter 50. En dan ben ik er.
Soms doe ik de grote boodschappen met de auto, maar regelmatig doe ik dat op de terugweg van werk in een x.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 17:04

Daantjuh88 schreef:
Wij zijn in december overgegaan op een vw polo diesel van 2012. Rijd 25000 op jaarbasis en de polo rijd 1 op 22. Vind hem erg stabiel rijden en vooral snelweg strekt hij makkelijk weg. Ondanks zijn 1.3 motor is hij sneller als mijn chevrolet van 1.4 op lpg. Lpg doen wij nooit meer, moet je op koken, niet mee autorijden. Ellendig ding en nog zuipen ook....

Dat is ook mijn mening hahaha.
Maar ik weet dat er mensen zijn die lpg wel goed bevallen. Ik ben daar geen een van.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:36

Ik rij woon-werk nu een kleine 90km enkele reis elektrisch, en dat gaat prima. Dat ia uiteraard ook grotendeels snelweg. Ja, je moet altijd laden en de hele weg 140 rijden lukt je ook niet, maar dat kan ook niet eens in de spits. Actieradius is een goeie 100km in de winter en 150 in de zomer. Hier valt overigens niks uit hoor, als je tegen het einde van je accu loopt. Maar goed, ik snap dat het voor nu geen optie is. Gezien de ontwikkelingen zou ik dan zeker voor benzine kiezen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 17:39

veerledec schreef:
Ik rij woon-werk nu een kleine 90km enkele reis elektrisch, en dat gaat prima. Dat ia uiteraard ook grotendeels snelweg. Ja, je moet altijd laden en de hele weg 140 rijden lukt je ook niet, maar dat kan ook niet eens in de spits. Actieradius is een goeie 100km in de winter en 150 in de zomer. Hier valt overigens niks uit hoor, als je tegen het einde van je accu loopt. Maar goed, ik snap dat het voor nu geen optie is. Gezien de ontwikkelingen zou ik dan zeker voor benzine kiezen.

Hier in het hoge noorden kennen we geen spits
Althans het is wat drukker rond die tijden.
Maar van de 3 jaar dat ik nu op en neer ga heb ik wel geteld 2 x 20 minuten in de file gestaan :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:42

Ik zou de eerste kopen
Vd linden is een goede en betrouwbare garage.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:05

Ik zou voor benzine gaan. Qua kosten scheelt het nu nauwelijks, als ik bij je berekening 120 euro meer aan verzekering op jaarbasis optel is het even duur. Maar diesel gaat mogelijk duurder worden, in de toekomst slechter te verkopen, en gewoon slecht voor het milieu.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 18:49

Alja schreef:
Ik zou de eerste kopen
Vd linden is een goede en betrouwbare garage.

Dat geloof ik direct ja.
Maar zij kunnen ook wel aan een diesel variant komen.
Ik heb natuurlijk nog tot november

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:52

Neem je ook mee dat diesel echt flink meer af schrijft dan een benzine auto
als je hem ooit weer weg wil doen, dan ga je voor een zuinige benzine auto meer terug krijgen dan voor diezelfde auto met dieselmotor met dezelfde km stand

Je kunt beter een hele zuinige benzine auto kopen als je niet belachelijk veel km maakt
Diesel auto’s gaan alleen maar onaantrekkelijker gemaakt worden om te rijden de komende jaren

Wij zijn net van diesel naar benzine (en reden net iets boven het kantelpunt qua km )overgestapt en de tranen schieten er van in je ogen als je dan ziet wat je terug krijgt voor die diesel bij inruil
En dat gaat alleen maar erger worden in de toekomst

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 23:41

Ok ga nog even goed nadenken. -:)
Dat ik de stad niet inkom met mijn dieseltje maakt mij niet uit.
Maar dat zal er inderdaad wel voor zorgen dat in de toekomst de auto minder aantrekkelijk is met verkopen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 00:21

Ga er maar van uit dat in de nabije toekomst diesel alleen maar onaantrekkelijker gemaakt word voor de particuliere markt , zeker vanuit de overheid

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:07

Ik zou in jouw geval ook zeker voor een benzine gaan, kostenverschil is op dit moment niet groot en je rijdt weinig kilometers op jaarbasis.

Dan loop je in ieder geval geen risico als er wat wijzigt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 07:00

Nou ik ben bang dat ik eerder mag beslissen!
Wil net naar mijn werk. Start mijn auto niet.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:30

Ik moest vorig jaar dezelfde keuze maken. Rijd zo'n 25.000 per jaar. Ik heb voor een diesel gekozen. Ook uit 2013. Daar mag je echt voorlopig de steden nog mee in. Het gaat voor nu echt om de oude, vervuilende dieselauto's. Ik ben heel blij mijn diesel ook zeker qua rijcomfort en power. Ik zou dus de diesel doen, zeker als ze hetzelfde aantal km hebben. Met diesel kun je vaak iets langer doorrijden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 13:36

Kapotte startmotor. Ik ben bang dat hij dat niet meer waard is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 16:30

Het is toch een benzine auto geworden en geen Renault Clio.

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:36

Nette auto.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 17:10

ynskek schreef:
Nette auto.

Ja absoluut.
Hij ziet er nog top uit.
Reed echt super en weinig km.
De Clio in benzine was mij toch te duur.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 19:51

Even spammen hoor :D <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding