. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
PippaLuca schreef:Benzine, sws. Die diesel raak je over 5 jaar niet meer kwijt. Plus diesel heeft meer onderhoudskosten.

Anne_GTI schreef:Elektrisch is best spannend rijden. Gisteren op en neer Zwolle-Apeldoorn op de maximum toegestane snelheid. Op de terugweg viel alle extra alweer uit omdat ik de stroom bijna op had. Het is leuk in de stad maar je moet echt om de haverklap opladen. Actieradius 150 km zo'n EGolf op papier. In de praktijk nog niet eens de helft en in de normale D stand nog minder...
Kleine Diesels zijn behoorlijk gewild en lopen niet snel stuk. Gaan meer kilometers mee dan een benzine auto.
Daantjuh88 schreef:Wij zijn in december overgegaan op een vw polo diesel van 2012. Rijd 25000 op jaarbasis en de polo rijd 1 op 22. Vind hem erg stabiel rijden en vooral snelweg strekt hij makkelijk weg. Ondanks zijn 1.3 motor is hij sneller als mijn chevrolet van 1.4 op lpg. Lpg doen wij nooit meer, moet je op koken, niet mee autorijden. Ellendig ding en nog zuipen ook....
veerledec schreef:Ik rij woon-werk nu een kleine 90km enkele reis elektrisch, en dat gaat prima. Dat ia uiteraard ook grotendeels snelweg. Ja, je moet altijd laden en de hele weg 140 rijden lukt je ook niet, maar dat kan ook niet eens in de spits. Actieradius is een goeie 100km in de winter en 150 in de zomer. Hier valt overigens niks uit hoor, als je tegen het einde van je accu loopt. Maar goed, ik snap dat het voor nu geen optie is. Gezien de ontwikkelingen zou ik dan zeker voor benzine kiezen.