Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Ladyingreen schreef:Jullie hebben zelf kinderen, toch? Ik weet nog niet of ze helemaal op de leeftijd hier voor zijn, maar mijn idee:
Je koop een grote plaat betonplex of iets wat goed buiten kan blijven. Dit verf je met schoolbordverf voor buiten.
Je zorgt dat hij eventueel verplaatsbaar is, bijvoorbeeld door een stel stoere zwenkwielen (met rem). Maak hem zo hoog tot het dak van het huisje en zo breed als je nodig acht, maar niet te breed natuurlijk....het moet wel een mooi element blijven in je tuin. Misschien handig om hem aan de achterkant door middel van twee haken/ogen aan de schutting vast te zetten, zodat hij niet kan kiepen.
Je kunt hem eventueel ook opleuken met planten in pot:
[ [url=m/vCKtpa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yWzWKk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Indestal schreef:Ik kan mj dus niet voorstellen dat die kinderen heel de dag bij jouw naar binnen zitten te kijken en dat je daar last van kan hebben.....uiteraard als je daar moeilijk over doet, gaan knderen beetje pesten, maar dat gaat vanzelf over....moeten ze niet op het dak klimmen om te kunnen kijken? De ouders gaan dat toch niet doen?
Goof schreef:Je hebt nog geen enkele keer gereageers op de optie 'folie'. Plak folie op je ramen en ze kunnen niet meer naar binnen kijken, dat geeft je binnen tenminste rust. Helaas zie jij hen wel.
-
Riddershow schreef:Even iets heel anders, heb je de kinderen ook wel eens gezegd dat jij even rust wil hebben? Natuurlijk lost dat niet het probleem op van naar binnen kijken, maar dan heb je niet de hele tijd gezeur aan je hoofd (als ze zich eraan houden natuurlijk)
Goof schreef:Je hebt nog geen enkele keer gereageers op de optie 'folie'. Plak folie op je ramen en ze kunnen niet meer naar binnen kijken, dat geeft je binnen tenminste rust. Helaas zie jij hen wel.
En dat ge'buuurvrooouuw', ik zou de kinderen aanspreken en heel direct laten weten dat zij niet mogen oraten vanaf het huisje. Stel je regels duidelijk.
Indestal schreef:Suusje, wij zijn ingebouwd met 5 buren en wij ervaren dagelijks gluurders, echt zielig gewoon en dit zijn geen kinderen , dus geen onschuldige nieuwsgierigheid, maar voyeurisme...ik ken het en het doet me niks....anders heb ik geen leven....een ervan doet ook alles na, dit is toch lachen? Joh dit is Nederland, lekker hutje mutje en lekker gluren.....ga je hierin mee, dan heb je geen leven meer.
DeMolenhoek schreef:Hier durft de buurman gewoon in huis komen. Zeker als hij denkt dat we niet thuis zijn. Onlangs stond mijn vriend zijn auto nog op zijn werk en was hij met mijn auto weg. Dus, geen auto’s voor de deur. Zit ik op het toilet, gaat de hond mij toch een eind te keer. Ik van het toilet gevlogen, direct door het huis, zie ik hem nog snel weglopen van de voordeur. Is verdorie niet de eerste keer.
Vroeger, voor de tuin volledig was omheind, liep hij zelfs gewoon de tuin in. Heel erg leuk als je het gezellig aan het maken bent met jou vriend op de bank. Vind hem zo een eikel, echt waar man...
Maar goed, ik zou ook kijken voor bamboe, klimop of iets gelijkaardigs
Shadow0 schreef:Hehe
Buurman: "Waarom hebben jullie een stroomdraad?"
Jullie: "Vanwege de katten"
Buurman: "Jullie hebben toch helemaal geen katten?"
Jullie: "Zo goed werkt het!"
(Ik zou niet zeggen dat het vanwege hem is.)
(Overigens kun je dat dus niet doen bij kinderen. Bij glurende buurmannen heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar kinderen van 1,5 en 5, nee. Dan toch liever bamboe of zo'n tarp ofzo.)