Welke makkelijke planten in huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Re: Welke makkelijke planten in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:49

Oh maar die pannenkoek heeft gewoon geen ruimte meer om te groeien. Ik zou deze echt een grotere pot geven, met nieuwe voeding en je hebt kans dat 'ie dan goed gaat groeien.

Gaaf hoor al die planten! Ik heb er nog niet zo veel, maar er komen er steeds meer bij.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:49

Hier ook veel cactus en vetplantjes. Toevallig vorig weekend een pannenkoekplant gekocht. Wat leuk dat je dat zo kan stekken.
Hierbij wat foto's van een aantal planten die bij mij goed blijven terwijl ik er ook niet zoveel verstand van heb, we zijn overigens pas verhuisd en deze planten hebben dus ook de verhuizing overleefd. Terwijl we 3 maanden in een heel donker huis hebben gezeten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:53

Daantjuh88 schreef:
Ik heb Bromelia's in de kamer staan. Ik heb hem netjes 7 maanden in leven gehouden en toen was die bruin.... Kak dacht ik nog bij mijzelf, het ging juist zo goed. Na google aan geslingerd te hebben blijkt dat die dingen maar 6 maand bloeien en dan dood gaan. Dus koop nu gewoon standaard 2x per jaar nieuwe fleurige Bromelia's! Elke week iets water in de koker van de plant en ze doen het goed.

Ik heb 2 kleintjes (zonder bloemen) al bijna 2 jaar in de vensterbank staan.. enige wat ze krijgen is af en toe wat water en een sproeibeurtje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:55

liesenlizzy schreef:
Graslelie.. is net onkruid :P

Ja,die zijn heel sterk.En met de kleine plantjes aan de uitlopers kun je al je kennissen ook van groen voorzien.daarbij zijn ze niet giftig voor huisdieren.Ik had vroeger loslopende konijnen in huis en die trokken de potten om en aten ze op.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:23

Hier nog wat van mijn andere plantjes. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat voorste vrijwel lege potje, zijn een paar blaadjes van een vetplant die ik gestekt heb. Met veel geduld komt daar straks ook een plantje uit. :)
Afbeelding

Verder heb ik nog een in de vensterbank staan maar die ziet er nu niet uit dus geen foto. Straks even een grotere pot voor kopen. :)