Zal zo een foto uploaden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Potate schreef:Maar 2 weken?! Ik was van plan een compleet moestuintje voor op mijn balkon te verzamelenzoveel geld kan ik nou ook weer niet uitgeven

superlotje schreef:Voor komkommers is het nu nog wel vroeg om te zaaien, want die moeten tot eind mei binnen blijven.
Wel zijn wij ideale komkommer-mensen, want die planten doen het, als ze groter zijn, erg goed op stalmest.![]()
Ik heb zelf een kleine moestuin. Ben dit jaar wat beperkt in gewas door teeltwisseling, dus ga voor het eerst niet met de AH moestuintjes aan de slag.
De beste tip is inlezen voordat je gaat zaaien. Dan weet je bijvoorbeeld dat je wortels niet in het moestuinbakje van de AH moet zaaien, maar gelijk in de volle grond. Gelukkig kun je altijd nog opnieuw beginnen.
Er zijn veel leuke sites met informatie, dit is één van mijn favorieten: https://www.mooiemoestuin.nl/
. superlotje schreef:In de verwarmde glastuinbouw hoef je ook niet aan ijsheiligen te denken.
En daarnaast: iedereen heeft wel eens een oeps-momentje. Wie weet heb je geluk en komt het wel goed met de komkommers. Je hoeft er niet van te leven (hoop ik) dus een mindere opbrengst is ook geen ramp.
Daarnaast is wat werkt ook erg afhankelijk van grondsoort, ligging, bemesting ed.