Mijn eigen wijze woorden ter harte nemend, ga ik nu mijn overzicht van 2018 maar eens maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
L_iek schreef:Wat een goedkope huur/hypotheken hier allemaal! Wij betalen al 1150 aan hypotheek.
Hypotheek: 1150
G/W/L : 125
Zorgverzekering : 130 + 140 geen zorgtoeslag
2 x telefoon abbo: 30 + 30
Tv : 45
Boodschappen : probeer op 300 per maand uit te komen
Andere verzekering ( inboedel + 2 auto’s ) : 80 ( schatting weet ik zo niet uit mijn hoofd )
Stalling paard : 295
Sport abbo’s : 20 + 20
En zo kan ik helaas nog wel even door gaan.
kim_1990 schreef:Mijn hoefsmid is ook 30 bekappen en 70 voor voorijzers...maar mijn paard gaat 1 x in de 2 maanden heen en niet iedere maand dus is het gehalveerd.
Mijn stalling is idd goedkoop...ik heb geen binnenbak (wat ik zelf niet nodig vind) maar verder wel alle service incl voer, stro en onbeperkt hooi.
Het is maar net hoe duur je het zelf maakt...maar hier in de buurt is de stalling incl binnenbak ook maar 200/210 euro maar die stallingen bevielen me niet qua hoeveelheid buiten staan.
Op deze manier met stalling en goedkoop huisje kan ik makkelijk een paard houdendat is wat ik graag wil dus pas ik mijn uitgave daar op aan.
Nu heb ik mazzel dat ik een goedkoop huis en stalling heb + dat ik een telefoonabbo van de zaak heb, geregeld in zakelijke auto kan rijden dus 200 benzingeld is wel erg ruim gereden...tv en internet, gwl zit bij mijn huur in allemaal...dus ik heb het aardig goedkoop kunnen regelen allemaal...ik huur particulier, als ik via de woningbouw zou huren ben ik gauw 300/400 euro verder qua huur gwl tv en.ibternet...dan wordt een paard houden ook wat moeilijker haha
Jans schreef:_suus19_ schreef:
Holy Moly.. das wel erg veel.. na aftrek van kinderopvangtoeslag?
Als je dat schijntje van kinderopvangtoeslag eraf haalt blijft er alsnog 3500 overje zou met ons land gewoon niet zeggen dat het loont om tweeverdieners te zijn.
wij houdden netto minder over dan een bekende evan ons in de bijstand met 4 kinderen. En wij werken beiden 32 en 36 uur.
iirrssjjee schreef:Zeker voor de crisis gekocht? Wij hebben het september 2016 gekocht. Betalen maar 1,53% rente....