Marie111 schreef:Tazzey schreef:In het verleden heb ik een wollen 4-seizoenen dekbed gehad maar dat resulteerde iedere nacht in een enorme allergische aanval. Toen ben ik naar synthetisch gegaan maar daar mis je gewoonweg de kwaliteit, en een aantal jaar geleden toch overgestapt naar dons, ik wil niet anders meer. Het is een heerlijk licht dekbed, fijn schoon te houden en met een sprei erop toch lekker zwaar en in de wintermaanden is hij ontzettend warm. Ik heb voor de aanschaf van het donsdek ook bij IKEA gekeken maar de kwaliteit vond ik waardeloos, ook in de omgeving waren mensen niet enthousiast, dus toen voor een duurder alternatief gegaan. Goedkoop blijkt toch vaak duurkoop te zijn.
Huh, je kunt niet tegen wol, maar wel tegen dons? Dat is apart. Iedereend die ik ken met een allergie kan zowel niet tegen wol als dons/veren.
Omdat men in jouw omgeving voor beide producten allergisch zijn wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Zodra ik in de buurt van wol kom, of dit een levend dier of een wollen toga is, krijg ik vrij ernstige allergische aanvallen. In milde vorm moet je denken aan een forse niesbui en in ernstige vorm krijg ik geen lucht, ontsteken mijn ogen en krijg ik bultjes. Van dons heb ik geen last. En zo zijn er ook mensen die het andersom hebben.