Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jans schreef:Dan zit verkopende garage toch mis, op een tweedehands auto heb je in ieder geval wettelijk 6 maanden garantie: http://www.autogeschiedenis.nl/auto-kop ... s-auto.htm
Officieel in gebreke stellen middels een aangetekende brief nu. Reageren ze niet? Heeft garage een moedermerk? Dan die aanschrijven, of toch je rechtsbijstand inschakelen. Dit zou bij mij een principekwestie worden.
maessie schreef:Ik snap nu wel waarom zoveel mensen vaak pech met de auto hebbenik ben wel benieuwd of de mensen die de beurten overslaan hun paard dan wel tijdig een rondje tandarts/osteo/hoefsmid/etc. doen
Renee1991 schreef:Even voor het beeld, dit is de dealer waar je hem aanvankelijk hebt gekocht en niet de garage bij jou in de buurt?
Zo ja, dan vind ik dat ze het heel sportief oppakken en hoop ik van harte dat je straks een goede auto hebt!

Ik ben hier ook erg blij mee, er vanuitgaande dat ik volgende week gewoon weer een auto heb die in orde is. Ik merk nu wel dat ik knallende koppijn heb door de stress die er nu uit komt maar er wordt in ieder geval aan de auto gewerkt. Renee1991 schreef:Fijn dat ze er mee aan de gang zijn gegaan. Let wel, APK is ook niet heilig. Het wordt heel vaak met de oogjes een beetje dichtgeknepen gedaan en als een keurmeester geen steekproef heeft is het helemaal peanuts. Dus APK staat niet gelijk aan een 100% betrouwbare auto.
Maar ik hoop van harte dat je hem goed terug krijgt!
Shiloh schreef:Mjah, ik zou het nog steeds niet vertrouwen. De een zegt dat er vanalles mis is en het zeker 1500 gaat kosten en de andere maakt het voor 300 met een nieuwe apk. Hoe weet je nou zeker of alles wat mis is ook echt gemaakt is? Zeker als ze pas aan de gang gaan nadat je een recentie hebt geplaatst.
Wat is er over van het lijstje dat de andere garage gaf, en waar het prijsverschil vandaan kwam?
Ik zou zodra je die auto terug hebt met apk hem direct verkopen.
Shiloh schreef:Mjah, ik zou het nog steeds niet vertrouwen. De een zegt dat er vanalles mis is en het zeker 1500 gaat kosten en de andere maakt het voor 300 met een nieuwe apk. Hoe weet je nou zeker of alles wat mis is ook echt gemaakt is? Zeker als ze pas aan de gang gaan nadat je een recentie hebt geplaatst.
Wat is er over van het lijstje dat de andere garage gaf, en waar het prijsverschil vandaan kwam?
Ik zou als ik in jou situatie zat die 300 euro ook wel betalen, maar daarna zou ik die auto direct met verse apk verkopen.
Shiloh schreef:mjah, persoonlijk zie ik daar het nut niet zo van in. Anders dan dat dat bedrijf wel weer met dingen op de proppen komt, zodat je het misschien wel door hun laat maken.
Ik ben met auto's sowieso wel snel pessimistisch en heb altijd het gevoel dat ze me aan het naaien zijn. Dus ik zou echt klaar zijn met dat ding en hem gewoon direct verkopen. Met een verse apk moet dat toch wat opleveren.
Ik rijd sinds een jaar lease van mijn werk, en dat is ook niet goedkoop, maar hell, dat zorgeloze is geweldig!
Joolien schreef:Ik zou als ik jou was de auto direct verkopen hierna. Zou het niet meer aandurven om er zelf mee rond te gaan rijden.
Wij hebben ondanks ook een 2e hands auto gekocht, en dit keer hebben we dit bij een officiele dealer gedaan incl half jaar garantie op alles. Dat is tch wel prettig hoor, dan weet je iig dat als er wat mis mee is, zij er garant voor staan. Nou snap ik dat je budget daar toereikend voor moet zijn.
Maar als je toch uitkomt bij handelaren, google ze dan en/of wanneer het niet goed voelt, niet doen. Zo heb ik al een paar keer een garage af kunnen schieten of de recensies van internet, dat geeft vaak wel een goed beeld van een bedrijf.
Urona447 schreef:Ik zou me er niet teveel van aantrekken hoor Topicstarter. Je laat de auto al herkeuren door een ander bedrijf en aangezien de huidige garage netjes reageert denk ik echt niet dat ze je oplichten.
Gewoon lekker weer 1 jaartje van je lupo genieten!