Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb ook ontslag moeten nemen bij mijn vorige baan voordat ik naar Zweden verhuisde. Ik had een redelijk 'belangrijke' rol in de winkel en verving vaak de bedrijfsleider. Tsja, ik voelde me daar soms wel wat schuldig over, m'n baas bleef maar zeggen dat ik zo'n fijne werkkracht was etc etc. Maar uiteindelijk gaat m'n eigen geluk en gevoel boven die van de baas hoor
Citaat:Ik kijk echt uit naar dit leven waarbij mijn lening zo laag ligt waardoor ik geen verplichting heb tegenover bepaald werk en loon. Ik zie zoveel vrienden die bepaalde onaangename werksituaties verder zetten (ten koste van hun gezondheid en gezin) omdat dit de enige manier is om de leningen af te betalen. Idem partners die bij elkaar blijven wegens hypotheek en luxe. Dat wil ik absoluut niet en daar zijn bepaalde beslissingen te nemen. Dit is kiezen voor levenskwaliteitheel cru gezegd, als ik nu hoor dat ik volgende week sterf dan heb ik van dit leven 100% genoten. Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend maar voor mij is het gevoel en intens beleven van elke waardevolle minuut:)
Misschien later, maar momenteel zou dat egoisitisch zijn. Werk&paard, ik zal niet voldoende tijd hebben voor een hond.
Hij is nu lid geworden van een sportvereniging, dat helpt erg. En op termijn kan hij als hij meer tijd heeft daar bijv ook wat vrijwilligersdingen gaan doen, gewoon voor de gezelligheid.
Veel plezier toegewenst!
Wij wonen hier nu 3,5 jaar, en vooral het laatste jaar gaat het op sociaal vlak heel hard. Ik ben ook vrij snel lid geworden van een sportvereniging en we hebben een grote buurt, maar het laatste jaar gaat het hard met de contacten daar buiten en dat is heel prettig.
en je kunt goed merken dat mensen waarderen dat je wat bij wilt dragen aan de gemeenschap