De voorkant is af en de achterkant voor 3/4. Regen is gelukkig niet zo erg meer, want sinds de dakplaten erop liggen zijn we eigenlijk al dicht. Morgen het laatste stukje en de nok nog. Dan dit weekend de goten en de rest van de boeidelen dan zijn we een heel eind klaar. Al gaan we dan de rest van de week gewoon door met metselen enzo.
Ohja nog even een fototje van de keuken.
amies100
Geplaatst: 30-10-18 10:40
Wat een vooruitgang zeg met dat nieuwe dak, wat zullen jullie blij zijn! De keuken ziet er ook veel beter uit nu het lichter is
callychanel
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-23 09:43
Hier op bokt volg ik zoveel verschillende klus topics en deze blijven leuk. Nu twijfel ik om dit verhaal weer te updaten. Alles heeft van 2018 tm begin 2022 bijna stil gelegen. Maar de huidige stand van zaken:
Wat leuk Callychanel! Toch nog een update! Hoe komt het dat het stil heeft gelegen? Wat zijn de komende plannen?
callychanel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-23 21:10
De reden dat de verbouwing stil heeft gelegen heeft in eerste instantie te maken met verkeerde keuzes die door de aannemer waren gemaakt, bij de dak renovatie. Helaas is dit tot een rechtszaak gekomen en dat duurt langgg, maar is nu allemaal opgelost. Daarnaast ook wat privé omstandigheden (scheiding) maar nu met mijn nieuwe partner weer heerlijk samen aan de slag
Ik ga eens kijken of ik jullie vanaf afgelopen mei per maand wat updates kan geven. Dan kunnen jullie zien waar we vandaan komen.
Oké het wordt april. De eerste dakramen werden geplaatst. In totaal moesten het er 7 worden, waarvan 2 elektrische ramen. De eerste twee aan de voorzijde moesten geplaatst worden voordat de zonnepanelen erop konden, daarna kun je er nooit meer goed hij dus dat was de eerste prioriteit. Daarna zijn de elektrische ramen aan de achterzijde geplaatst zodat daarna de vloer van de verdieping daar verwijderd kon worden. het resultaat na de eerste dag hard werken.
alle ramen aan de voorkant erin
ondertussen worden we in de gaten gehouden.
en door aan de achterzijde. Deze ramen waren zwaar
Ondanks alle tegenslagen, vind ik het er goed uitzien..
callychanel
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-23 16:26
Door naar mei: De zonnepanelen zijn geplaatst
Daarnaast wordt een deel van alle wanden een verdiepingsvloer gesloopt aan de ene kant van het huis:
Weer een container vol met puin. Met nog vele die gaan volgen.
Voor het idee een beeld van de indeling die het ongeveer gaat worden. Het washok is inmiddels bij de speelkamer getrokken en wordt de nieuwe eetkamer en de inloopkast wordt de technische ruimte waar onder andere de wasmachine komt, mechanische ventilatie en de warmtepomp. De bovenstaande foto’s zijn allemaal van de woonkamer/keuken.
Woooow TS wat een verbouwing Wat een tegenslagen heb je ook gehad met de aannemer, rechtszaak en scheiding Leuk dat je nu weer update! Ik had hier nog een stipje staan en blijf je updates graag volgen
Inmiddels zijn de plannen ook iets veranderd. Ooit was de planning een 10 jaren plan, maar we zitten sinds oktober in de Woonunit naast het huis en hopen in juli/Augustus klaar te zijn Wat leuk dat er nog steeds mensen volgen! Gezellig.
Wat een leuk topic! Ik zie het nu pas . Wat een leuk project! Dit is ook altijd mijn droom geweest. Jammer van de tegenslagen maar fijn dat je weer lekker verder gaat . Ik volg zeker mee!
Wat leuk om te zien dat de hond nog steeds zo goed mee helpt
callychanel
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-23 20:30
Els1984 schreef:
Wat leuk om te zien dat de hond nog steeds zo goed mee helpt
Ja die hond die loopt de hele dag voor, naast, achter mij, maar ook vooral lekker in de weg
Het voordeel van achterlopen is snel door naar de volgende vooruitgang. In de maand juni zijn wij druk verder gegaan met het slopen van de nieuwe woonkamer/keuken.
Dit geeft alvast zicht op de ruimte die het straks wordt.
En ook alvast inspiratie opdoen voor de nieuwe keuken: