Auto waarin baby en hond past

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:49

Vriendin van mij heeft een volvo v70. Wat een fijne auto is dat. Nu 2 Kids op de achterbank van 1 en 3. Dubbel wagen in de achterbak. Ruimte voldoende. Wel een hele grote auto.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:53

Kiwiwitje. De hond kan ook in de achterbank vast (aan de veiligheidsgordel) hoor. Dat zelfde geldt voor de kinderwagen, ook die kan vast gezet worden. Maar ik begrijp je punt hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:02

Noppes schreef:
Kiwiwitje. De hond kan ook in de achterbank vast (aan de veiligheidsgordel) hoor. Dat zelfde geldt voor de kinderwagen, ook die kan vast gezet worden. Maar ik begrijp je punt hoor!

Dat ben ik met je eens, maar uit niks in de voorgaande berichten kun je halen dat dat daadwerkelijk gedaan word. Daarom ben ik juist zo verbaasd..
Nu hebben wij o.a. voor de honden een grijs kenteken, zodat ze helemaal niet in de buurt van de kofferbak zitten..
Overigens, niet in iedere kofferbak kun je de hond daadwerkelijk met een lijn vast zetten. Om te beginnen in de meeste sedans en hatchbacks niet.

In mijn 307 hatchback zaten heel leuk bagageringen.. Maar als je dat aan een dun houten plaatje vast maakt, zal dat voor een hond nog weinig effect hebben.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:28

Hier een kia venga. 2 kinderen achterin en in de kofferbak past zeker wel een grote hond

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:53

CarinaR schreef:
Wij rijden een VW Touran en kan daar makkelijk babywagen en hond in kwijt.

wioj hebben ook voor deze punten gestaan Golf plus, toutran, opel meriva, scoda octavia en toyota...maar weet het type niet meer. De opel meriva heeft het bij ons gewonnen: 3plaatsen op de achterbank, ruimte zat en niet te groot. 2 volwassenen 2 kinderen een hond kinderwagen, genoeg ruimte voor de kinderwagen en de boodschappen. en deze kan ook een caravan trekken , paardentrailer en trekpaard. En is helemaal niet zo een grote bak maar een gewoon degelijke auto waar je ook in het stads verkeer goed mee uit de voeten kan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:27

kiwiwitje schreef:
Noppes schreef:

Dat ben ik met je eens, maar uit niks in de voorgaande berichten kun je halen dat dat daadwerkelijk gedaan word. Daarom ben ik juist zo verbaasd..
Nu hebben wij o.a. voor de honden een grijs kenteken, zodat ze helemaal niet in de buurt van de kofferbak zitten..
Overigens, niet in iedere kofferbak kun je de hond daadwerkelijk met een lijn vast zetten. Om te beginnen in de meeste sedans en hatchbacks niet.

In mijn 307 hatchback zaten heel leuk bagageringen.. Maar als je dat aan een dun houten plaatje vast maakt, zal dat voor een hond nog weinig effect hebben.

Zie hier;
C_arola schreef:
Zoals iemand anders ook al schreef, een hond in combinatie met de kinderwagen en ligbak in de kofferbak betekent doorgaans een grote auto.

Je hebt speciale tuigjes waardoor honden niet zoveel kunnen bewegen maar wel veilig op de bank kunnen zitten. Je kindje zou ik dan op de passagier stoel zetten. Een hond voorin de auto vind ik geen prettig idee tenzij je de airbag uit doet.

Wij hebben een Peugeot 307 sw, het is een redelijk grote gezinsauto qua volume maar een kleine sw. Wellicht ook een optie. De trapsportbox kan hier naast de kinderwagen in de kofferbak.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:44

Nou het spijt me dat ik dat bericht gemist heb. :j

Overigens, als je naar de crashtest kijkt, van de bron die ik gegeven heb, is een tuigje ook zo veilig niet..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:59

Voor de veiligheid is een transportbox denk ik het beste aan te raden, dat is de reden waarom wij er 1 hebben maar dat moet qua ruimte wel passen. Als je ook een baby en een kinderwagen mee moet nemen dan heb je een grote auto nodig wat niet iedereen kan/wil hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:23

Wij hebben momenteel deze, het tussendeurtje kan vanaf de buitenkant van de kennel losgemaakt worden, zodat we de honden in geval van "nood" aan 1 kant er uit kunnen laten.
De volgende kennel word wel weer iets anders gemaakt. Dan komen er aan de kant van de kofferbak twee deuren.
Afbeelding

*troep er onder en naast ivm inbouwen. is natuurlijk netjes opgeruimd. Balken staan in de bodem vast, en de kennel staat zowel vast aan het schot als aan de balken. *

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:28

Iedereen bedankt voor alle tips. Ga alle genoemde merken eens op mijn gemak opschrijven en op internet opzoeken en van auto's die me aanspreken eens een testritje maken. Ook goede tips over het veilig vervoeren van een hond. Maar die van mij gaat never nooit een transportbox of bench in. Dan jankt hij alles aan elkaar. Hij kan niet tegen opgesloten zitten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:52

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:43

Wij hebben een opel astra. Heerlijk ruim achterin, zeker de station modellen en genoeg ruimte! Ook een VW golf station is lekker ruim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:57

De Dacia Sandrero hebben wij in de familie, maar daar gaat netaan een wandelwagen achterin. Meer niet.

Zelf zijn wij voor een station gegaan, ook uiteindelijk een grotere dan we eigenlijk wilden, maar ik geniet van de ruimte. Wandelwagen paste makkelijk achterin, ook op de achterbank, die kon ook deels plat. Een hond zou er, mits vastgezet natuurlijk, goed in passen. Een Kia Cee'd SW. Zowel het oude als het huidige (heb ik) model zijn erg ruim.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:21

Ik lees mee, ons hondje kan op de achterbank maar wel genoeg ruimte voor een kinderwagen nodig.

Ik twijfel tussen de skoda fabia, citroen c3 en kia rio.

Ik heb echter wel een beperkt budget en wil ook een auto die voorlopig niet op is dus dit valt ook binnen mijn prijsklasse.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:01

Een grote auto zegt niks over het gemak. Mijn broer zat in een rolstoel. Toen hij klein was namen we een duwrolstoel mee die opgevouwen kon worden en zat hij in een kinderstoel. Later werd de rolstoel groter. Mijn ouders hadden een BMW en toen bleek dat de nieuwe, grotere rolstoel daar niet goed in paste. Mijn moeder heeft toen een eigen Fiat Uno ( wat langer geleden dus ) gekocht en daar ging de rolstoel zo in vanwege de hoge achterkant.

Als je alleen rijdt is je kind voorin sowieso aan te raden vind ik.

Een hond in een bench is wel prima te leren. Een stabij is een slimme hond die je alles kan leren op ene positieve manier. Dan kun je daar nog een wagentje naast.

Overigens hebben wij ooit goed naar de wagen gekeken hoe die ingeklapt werd, het comfort voor je kind etc etc. Maar je kijkt sowieso of hij makkelijk inklapt als je veel met de auto weg gaat.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:08

Wij hebben een Kia Sportage, een ruime kofferbak en genoeg ruimte voor een baby. En rijdt fijn. :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:55

Ja die kia is ook fijn, maar ik kreeg rugpijn op die stoelen...dus helaas

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:09

Ik heb alleen de eerste pagina en jouw posts gelezen Mazida, maar ik zie vaak langskomen dat een maxi-cosi nog op de voorstoel kan, maar een vervolgstoeltje niet meer.

Dit is onzin :)

Onze kleine zit prinsheerlijk op de bijrijdersstoel in een extra veilig achterwaarts zittend autostoeltje. Hij is nu 2,5 jaar oud en kan er nog minstens anderhalf jaar in :)

Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Wij vinden het ideaal +:)+
Veel prettiger dan die kleine op de achterbank wegmoffelen.

En dan heb je er ook meer zicht op en meer ruimte tussen hond en kind :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:10

Mijn vriend heeft een iets ouder model BMW 1 serie, en die vind ik echt ruim genoeg van binnen, plek zat voor onze hond in de kofferbak, en toch is de auto zelf minder lang en breed dan de meeste andere station auto’s die ik ken. Dus misschien is dat nog een optie? Het is iig een heerlijke auto om in te rijden, en behoorlijk betrouwbaar als ik mijn vriend moet geloven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:13

Hier een Dacia logan
Is nog net geen camper te noemen
Daar past hond en kind + wandelwagen + de zooi voor een wereldreis ruimschoots in :')
Wij hebben het oudere model met de deurtjes ipv klep op de kofferbak
Dubbele kooi in de kofferbak voor de honden
en daar passen de boodschappen dan nog net achter
Op de krat bier na, die zet ik meestal in een kooi

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:15

Maar dan zit een van jullie dus achterin Pmarena?

Nadeel van de voorstoel vind ik dat er geen isofix is en je je airbag uit moet kunnen zetten. Dat kon in mijn vorige auto niet. Plus een stoelte met isofix. Dus hier zit de kleine lekker op de achterbank 'weggemoffeld'.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:18

Kind op de achterbank is gewoon bewezen veiliger dan op de voorstoel. Hier zit kind dus ook "weggemoffeld" op de achterbank waar hij lekker veilig zit.

Kijk vooral ook even naar welke kinderwagen je hebt, er zit enorm veel verschil in hoe klein ze op kunnen klappen. Mijn kinderwagen pastte zelfs in de achterbak van een Aygo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:19

De Renault Captr heeft isofix voorin :j

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:24

Met een hond en baby zou ik zeker voor een station gaan :j die heb je ook in verschillende formaten.
Wij hebben bijvoorbeeld een ford focus station, omdat ik de mondeo dan weer te groot vond.

Zelfs met een station kom ik nog wel eens ruimte te kort :o met kinderwagen en hond in de kofferbak, zit de auto al aardig vol. Kan me nog een incident herinneren waarbij hond, kinderwagen en wat tassen in de kofferbak zaten. Toen ik de klep opende, kwam de hond er al uitrollen, omdat de kinderwagen verschoven was en de hond daardoor tegen de klep aangedrukt zat. :')

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:50

Ik heb sinds kort een Ford cmax uit 2009 met cruisecontrol, Parkeersensoren, vooruitverwarming, boordcomputer en nog wat luxe waar ik niks van snap voor minder dan €10.000. Mensen denken dat ik een nieuwe auto heb zo goed ziet hij uit *\o/*

Ik heb hem speciaal vanwege de bak genomen omdat ik er een hondenrek of bench in wilde en daarnaast nog andere spullen wilde vervoeren zoals een buggy hihi. Ik liep ertegenaan dat viel grotere auto's een schuine klep hebben achter waardoor je weer ruimte te kort kwam.

Deze is best groot maar kleiner dan een station en met de parkeersensoren makkelijk te parkeren.

Hieronder gezellig met een leenhond erbij. Ze kunnen perfect liggen. Het middenrek kun je er makkelijk uithalen als je de hele kofferbak wil gebruiken. Maar met rek kan je hond ook niet in de boodschappen tas of kinderwagen snuffelen en het is veiliger :D. Ook het rek met de achterbank is handig met bagage.
Afbeelding