Waar laat jij je volle vuilniszakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waar laten jullie je volle vuilniszak?

Op het balkon.
7 (4%)
In de achtertuin.
11 (6%)
In de schuur.
16 (9%)
In de garage.
8 (4%)
Wij hebben nooit volle zakken.
8 (4%)
We brengen de volle zakken zelf weg.
53 (32%)
Anders namelijk....
62 (37%)

Totaal aantal stemmen: 165

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:08

In de kliko? Daar passen er een stuk of 3-4 in dus dat is genoeg voor 2 weken. Om de week wordt de grijze geleegd.

Kabayo

Re: Waar laat jij je volle vuilniszakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:10

Hier ook gewoon in de container

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:43

Wij hadden eerst een container voor het afval, maar nu een ondergrondse container. De container waar het afval in zat is nu voor het plastic.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:11

In zo'n zwarte ton

Afbeelding

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:15

Schuin tegenover ons huis hebben we een ondergrondse container, de hele buurt heeft die containers. Volle zakken gaan dus gelijk daarheen, ideaal.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:24

Ik dacht echt dat in heel Nederland kliko's al waren ingevoerd, maar blijkbaar niet dus. Apart. Wij hebben ze al sinds 1990 of zo.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:29

Wij hebben in elke straat 2 ondergrondse containers, een voor groen en een voor rest afval. Iedereen heeft een pasje om in de omgeving van je huis deze bakken te openen.

Wij gooien ze altijd meteen weg, meestal tijdens het uitlaten van de hond. :)

Plastic word bij ons wel langs de weg opgehaald op bepaalde verzamelpunten en voor papier heeft iedereen een kliko ontvangen die ook op de verzamelpunten word opgehaald.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:31

ondergrondse container voor restafval en de rest breng ik weg (PMD, flessen, papier).
Als je hier in een eengezinswoning woont, heb je 4 van die kliko's voor je deur staan (maar hoef je dus niets weg te brengen)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:39

Cayenne schreef:
Wij hebben tegenwoordig 4 verschillende kliko's, om gek van te worden..
En er zit totaal geen regelmaat in wanneer die krengen geleegd worden.
Dan weer 3 weken geen restafval, dan opeens 2 weken achter elkaar... dan weer 2 keer per maand..

Wij hier in het Reeuwijkse ook. Grijze container/kliko voor restafval,groene container voor tuinafval,groenteresten enz...,een blauwe container voor papier en dan moeten we het plastic apart doen maar daar snap ik meestal weinig van omdat dat steeds verandert. Eerst mocht er alleen plastic in de zakken. Toen mocht daar concervenblikjes bij. Nu mogen de concervenblikjes er niet meer bij maar alleen glazen potjes. Nu mogen er ook pakken van de melk/karnemelk,vla enz..bij. En ik geloof dat de ijzeren blikjes/potjes er ook weer bij mogen. Erg verwarrend dus.

En glas moeten we naar de glasbak brengen.

@Bloodymary,dat dacht ik eigenlijk ook. :o

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:49

Makkelijk, ik woon in een appartement en we hebben een grote gezamenlijke container voor de vuilniszakken. Ik hoef nooit m'n afval te bewaren of na te denken op welke dag het wordt opgehaald. Zakje vol en hup in de container beneden. We hebben ook aparte papierbakken staan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:51

Bloodymary schreef:
Ik dacht echt dat in heel Nederland kliko's al waren ingevoerd, maar blijkbaar niet dus. Apart. Wij hebben ze al sinds 1990 of zo.

Voor binnensteden en hoogbouw werkt het niet goed.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:23

Wij hebben een container in het hok waar alles ingaat en die grote blauwe zakken gaan dan weer in de kliko. Daarnaast hebben wij een aparte papierkliko en gooien we plastic/vlapakken enz. in een aparte plastic zak die we dan in de naastgelegen gemeente inleveren.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 13:56

Janneke2 schreef:
Bloodymary schreef:

Voor limburg en Brabant blijkbaar ook niet :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:18

Annetje schreef:
Janneke2 schreef:

Voor limburg en Brabant blijkbaar ook niet :')

Waarom niet? Ik woon nu in Limburg en daar hebben we ze en voorheen in Brabant en daar ook. En de plaatsen die ik hier in de omgeving en in Brabant ken ook allemaal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:27

Okee - ;) ik vroeg mij al af of de kliko ook al hoorde tot die cultuuruitingen die boven de grote rivieren anders zijn dan "beneden de Moerdijk".
Maar dat verschil is er kennelijk niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:28

Precies, ik heb op diverse plaatsen gewoond, mijn broers weer op andere plaatsen. Zo ook schoonfamilie.
Allemaal in Brabant en Limburg en allemaal met een kliko.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 17:27

Janneke2 schreef:
Okee - ;) ik vroeg mij al af of de kliko ook al hoorde tot die cultuuruitingen die boven de grote rivieren anders zijn dan "beneden de Moerdijk".
Maar dat verschil is er kennelijk niet.
Dat dacht ik dus ook, omdat ik uit Brabant kom en iemand uit Limburg hier in het topic zei dat ze ook geen kliko had.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:32

In de kliko of ondergrondse container.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:35

Wat een armoe die zakken! Hier zakken die je bij de gemeente koopt. Heb niet het lef om het ergens anders in te doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:38

Hier een grijze kliko, een groene (GFT) en een grijs/blauwe (papier). Grijze en groene worden om de week geleegd en die van papier één keer per maand. Plastic kun je op het winkelcentrum in de bak doen, net als glas. Helaas is die van het plastic in no-time overvol en die legen ze maar één keer per week. Zou mooi zijn als de winkels weer aanbieden om los te scheppen. Scheelt een hoop plastic verpakkingen, maar ook dat je al gauw teveel moet aanschaffen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:39

kohtje schreef:
Wat een armoe die zakken! Hier zakken die je bij de gemeente koopt. Heb niet het lef om het ergens anders in te doen.

Ik vind het in Amsterdam één grote armoede: twee keer per week wordt daar vuilnis opgehaald, maar het lijkt net een derde wereld-stad met al die hopen met zakken en dozen. En stínken!!!! :r

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:09

kohtje schreef:

En die zakken zet je dan zo langs de weg? Heb je dan geen last dat dieren de zakken kapot maken en de boel los op straat komt te liggen?

Wij moeten sinds kort betalen voor het legen van onze containers,4 euro per keer. Er zit een chip in de container en die registreert hoe vaak de container geleegd word. Ik begrijp dus wel dat je voor de zakken moet betalen. Mag ik vragen hoeveel zakken je krijgt per keer en wat je daarvoor moet betalen? Mag uiteraard per PB,is pure nieuwsgierigheid van mij.
Voor het plastic hebben wij ook zakken en die zijn gratis,je kunt ze krijgen bij bv.onze supermarkt of idd.bij de gemeente.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:37

Plasticzakken kosten hier € 0,70 per tien. Grijze kliko ongeveer € 9 per keer dat je hem aan de straat zet, groene is € 1 ongeveer. En het papier is gratis.

Edit: maar de gemeentelijke heffingen zijn hier dan wel weer heel erg laag :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:42

Afvalzakken zijn hier 93 cent per stuk. De plastic zakken zijn gewoon gratis, dus je doet er op zich wel lang mee. Heel veel afval kan namelijk gewoon in de plastic zakken.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:43

Zoo,9 euro vind ik pers.best duur zeg,ik vond de 4 euro al aardig aan de prijs. De groene en de blauwe zijn gratis. En ja,onze gemeenteheffingen zijn erg hoog.