Makelaar of zelf verkopen? Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:13

Lynn_Nikita schreef:
superpony schreef:
De buurman van mijn moeder beweerde tijdje terug dat hij kon zien voor hoeveel ene huis werkelijk is verkocht, maar dat lijkt me niet toch? Op zich zou ik het wel willen weten ivm onze vraagprijs straks.

Ja hoor, kadaster, ook voor grond kun je dat, dat kost alleen iets meer

Een nvm makelaar heeft daarnaast toegang tot de nvm uitwisseling. Hiermee kunnen ook vergelijkbare woningen en de verkoopprijzen daarvan worden bekeken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:51

Ik heb hele goede ervaringen met zelf verkopen en vrienden van ons ook! Dit huis via makelaar gekocht, wat een ramp was dat...zoveel klopte niet en ook nog mooie verhalen op de mouw gespeld die zo doorzichtig waren...dit huis bleek achteraf ook al 3 jaar te koop te staan..de mensen moesten zomder dat ze daadwerkelijk moeite hadden gedaan, even 7000 makelaarscourtage aftikken....

Duss...ik adviseer lekker via makelaarsland, is een hele proffesionele organisatie..

superpony

Re: Makelaar of zelf verkopen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:48

Dat een makelaar prijzen kan bekijken is toch anders dan dat iemand beweerd te weten wat er betaald is via Funda. Het is verder niet belangrijk, maar zo een man staat druk te kletsen tegen mijn oudere moeder en die gelooft echt alles.
Overigens wonen wij hier straks 6 jaar en zijn de prijzen zo enorm verandert continu. Het eerste huis dat hier verkocht is scheelt 50.000 euro met wat er nu gevraagd werd in de tijd dat wij hier wonen.

Wij hebben slechte ervaring met verkopende makelaars, maar ook wel goede. In mijn ogen werk je voor je klant en moet je je goed inlezen over het huis en de buurt bijv.
Wij hebben 6 jaar geleden hier iets van 5 huizen bekeken. Bij eentje kwam bijv een makelaar bij een woning waar lekkage was geweest. Het was opgelost, maar wij wilden meer info. Dat wist hij niet, want dit huis zat niet n zijn portefeuille. Kan gebeuren, maar neem het even door voor je naar klanten gaat. Wij weten ook niet dat we een makelaar krijgen die niks weet en staan met vragen.
Omdat we toen ook andere huizen bekeken, zijn we er ook niet achteraan gegaan.

Dit huis was uitgewoond, maar wij konden er wel doorheen kijken. Makelaar was over de staat ook niet positief en probeerde er ook niet meer van te maken. Heeft wel moeite gedaan voor ons met wat andere zaken.

Het is een flinke aanschaf en toch belangrijk voor mensen.