Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:24

Tja lastig. Herken het wel maar wat hij doet mag hij gewoon doen. Andersom stel jij hebt vakantie en het is mooi weer en je hebt zo'n ding zul je er ook meer gebruik van maken. En als je savonds laat praat in een woonwijk dan klinkt het al vaak heel hard terwijl je gewoon zachtjes praat. Het is in een woonwijk wel een beetje geven en nemen. Je hoort nu eenmaal geluiden van je buren en enige wat je kunt doen is het gewoon accepteren. Hoe meer je erover opwindt des te slechter slaap je. Bij ons hebben we ook achterburen die vaak in weekend wel bezoek hebben en tot 3:00/4:00 in de tuin zitten. En vrolijk praten en vaak lachen daar lig ik ook vaak wakker van. Maar ben nu niet iemand die de politie zou bellen het is gewoon geven en nemen. Wij zijn smorgens vroeg wakker en dan lopen de kinderen lekker buiten te spelen en die zijn ook niet bepaald stil. Je moet gewoon dingen van elkaar accepteren. Als hij nu elke nacht een feestje in zijn tuin heeft met harde muziek dan is het wat anders maar dit zijn gewoon geluiden die je moet accepteren. De een leeft overdag en de andere savonds/snachts.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:31

Hoe vervelend soms ook, je omgeving ( en in dit geval het gedrag van de buurman) kun je niet altijd naar jouw wensen aanpassen. Dus zul je dingen moeten aanpassen die wél binnen je mogelijkheden liggen. Doe je dat niet, heb je alleen jezelf ( en mogelijk je vriend) daarmee, niet de buurman.

Waarom je hier wel wakker van wordt? Waarschijnlijk omdat het irritatie bij je opwekt.

Overigens vind ik de handelingen die je buurman uitvoert, niet bepaald als overlast klinken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:48

Ik vind dit een hele legitieme klacht.
De buurman kan wel zeggen dat ze zachtjes doen, maar gezien de activiteiten zullen ze op het heetst van de strijd echt niet doorhebben hoeveel geluid ze produceren.
Bovendien zijn dit soort geluiden behoorlijk gênant. Ik zou echt niet van mijn buren willen weten, wanneer, hoe vaak en hoe lang. Yak!

Probeer eens met buurman en vriendin te praten en dan het beestje bij zijn naam te noemen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:00

Ik herken dit heel goed, ik heb zo'n buurman als bruintje -O- ik woon in een heel rustig dorp en betaal me scheel aan huur maar de buurman verpest mijn woongenot. Het vervelende is ook dat hij de enige is in de buurt die geluid maakt, daarom stoort het. Als het algemeen geroezemoes is en normale woongeluiden dan is er niks aan de hand, maar stilte in de rest van de straat en herrie onder mijn slaapkamerraam kan ik ook niet waarderen. Ik slaap dus vaak met het raam dicht en..... ik sta inmiddels ingeschreven voor een andere huurwoning.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:23

Ach buurman is gewoon z'n nieuwe vriendin aan het "inwerken". Over een paar weken is het nieuwtje eraf en verhuizen ze waarschijnlijk gewoon naar de bank voor de tv. :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:59

lieveli schreef:
MarjanB schreef:
Oh nee absoluut niet, dat is het laatste wat ik wil, daarom is m'n vriend ook bij hem langsgegaan en niet ik. Wil juist geen gedoe maar wil ook niet dat ik bang moet zijn of ik wel kan slapen..

Herkenbaar, mijn man is de conflictvermijder van ons 2 _O- Maar inderdaad oordopjes, ik heb hele fijne die wel het gesnurk maar niet de wekker blokkeren. Via bol.com en ze zitten fijn!

Welke zijn dat? Ben ik erf benieuwd naar heb ook oordopjes maar bevallen niet super en op maat laten maken is bet duur

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:02

tiwi1969 schreef:
De buurman kan wel zeggen dat ze zachtjes doen, maar gezien de activiteiten zullen ze op het heetst van de strijd echt niet doorhebben hoeveel geluid ze produceren.
Bovendien zijn dit soort geluiden behoorlijk gênant. Ik zou echt niet van mijn buren willen weten, wanneer, hoe vaak en hoe lang. Yak!

Probeer eens met buurman en vriendin te praten en dan het beestje bij zijn naam te noemen.

Eh... er is toch geen sprake van sex? Ze zijn gewoon aan het praten....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:04

Giechelen, flink klotsen... Kan me voorstellen dat ze net wat meer doen dan alleen praten ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:04

Bloodymary schreef:
tiwi1969 schreef:

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:20

Ik vind het heel redelijk dat TS hier iets van zegt. Het gaat om 1. Doordeweekse nachten 2. Niet om 11/12 uur 's avonds maar tot 3-5 uur 's nachts 3. Niet incidenteel maar dagelijks en 4. Volgens mij blijft het niet bij praten. :+

Dit allemaal bij elkaar opgesomd vind ik het niet onredelijk dat TS vraagt of de buurman stiller wil zijn. Als het in het weekend is, zou het al wat anders zijn. Of niet dagelijks. Maar alles bij elkaar opgeteld snap ik TS heel goed dat ze graag wilt dat dit ophoud. :)

Ja, TS zou inderdaad kunnen proberen het raam dicht te doen en evt. oordopjes in te doen. Maar waarom hoeft buurman zich niet aan te passen door niet om 3 uur 's nachts in de jacuzzi te gaan zitten, maar moet TS wel allemaal maatregelen nemen? Zelfs het verplaatsen naar een andere slaapkamer? Neem toch aan dat je daar normaal over moet kunnen communiceren. :))

Ik zou iig nog geen politie of verhuurder erbij halen. Daarvoor is het nog niet lang genoeg aan de gang. Maar zou zeker de buurman er wel op aanspreken, evt. met een van de eerder genoemde maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:22

En zo'n Jacuzzi is ook niet bepaald stil.. als wij in de jacuzzi zitten kunnen we elkaar iig niet verstaan als we normaal praten en moeten we onze stemmen wel verheffen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:46

Tuurlijk mag die meneer genieten van zijn jacuzzi. Maar midden in de nacht in een woonwijk vind ik wel te ver gaan hoor. Je hoort rekening te houden met je buren! Niet iedereen heeft vakantie. Het is geven en nemen, maar dat geldt ook voor de buurman. Die kan na 12 uur best even dimmen in de tuin! Het is niet raar dat mensen willen slapen s'nachts en daar dien je rekening mee te houden.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:49

Denk dat iedereen die geen overlast herkend zich moeilijk kan inleven.

Hier ook last van overlast door hangjongeren, als je er eenmaal door getriggerd bent is het kleinste geluidje al teveel. Als ik er van wakker lig gaan de vreselijkste gedachtes door mijn hoofd :D dan wil ik met een luchtbuks aan de gang, stinkbommen, bankjes onder het pek gooien en noem maar op.

Wij deden voorheen ook altijd oordoppen in, er zijn er wel die prettig zijn, de rest is indd bagger en doen zeer. Nu met een kleine gaat het niet dus hebben we andere acties ondernomen.

Misschien helpt het inderdaad met de deur open ipv het raam en evt. Een oordopje voor als je er wakker van wordt. En anders misschisn nog een keer overleggen dat hij het alleen in het weekend doet?

Ik begrijp dat hij er alleen maar woont omdat de woning leeg is? Ik hoop dat hij snel verkocht is dan... en anders stiekem de jacuzzi leeg laten lopen als hij slaapt :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:52

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:00

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:18

Kun je niet een keer als je zijn vriendin "toevallig" tegen komt tegen haar zeggen: "Heee jij bent een ander meisje dan dat meisje dat eergister bij de buren was!" Misschien is het dan snel genoeg uit :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:20

Ik zou het even aanzien.
inderdaad ramen dicht en deur open.

Ik héb ook oordoppen
Woon heel rustig buitenuit maar irriteer me soms aan de auto's die zo hard rijden en dan ga je er op liggen luisteren

In de nacht doe ik ze uit

https://www.kruidvat.nl/pluggerz-all-fi ... /p/3093385

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:31

Wat zeggen de buren aan de andere kant van hem? Even veel last? Of merken zij niet zo veel er van? En mochten ze last hebben, wat doen ze er tegen?

Andere oplossing is aan de voorzijde van huis gaan slapen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:43

Cinnepin schreef:
Tuurlijk mag die meneer genieten van zijn jacuzzi. Maar midden in de nacht in een woonwijk vind ik wel te ver gaan hoor. Je hoort rekening te houden met je buren! Niet iedereen heeft vakantie. Het is geven en nemen, maar dat geldt ook voor de buurman. Die kan na 12 uur best even dimmen in de tuin! Het is niet raar dat mensen willen slapen s'nachts en daar dien je rekening mee te houden.

En niet iedereen werkt overdag doordeweeks.
Ik werkte in de horeca, dat hield in dat mijn weekend doordeweeks viel dus mijn zomerse BBQ was vaak op maandag of dinsdag avond.
Ook was het dat ik 's morgens wat langer door wilde slapen (omdat ik pas tussen 3 en 4 op bed kwam te liggen) en dan hoorde ik ook de buren douchen en praten in hun badkamer (lag tegen mijn slaapkamer aan).
Bij mooi weer ging ik 's nachts ook wel eens even in de tuin zitten met een wijntje om even van de mooie nacht te genieten.
Nooit elkaar daarop aangesproken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:27

Bloodymary schreef:
tiwi1969 schreef:

TS sprak over ketsen ipv kletsen....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:32

Muziek opzetten? Deed ik tijd geleden hadden buren blaffende hond.. na paar klagende buren zitten het dier s nacht s binnen. Af en toe nog buiten.. maar niet elke nacht geblaf

Hoewel beest soms nog erboven uit kwam sliep ik dan nog redelijk.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:40

Ik heb heel wat gestofzuigd op zondagochtend om 7 uur, muziek aan zodat het geluid boven de stofzuiger uit kwam en dan meezingen.
Als mijn buurjongen kwam klagen dan vertelde ik hem dat ik zou stoppen als jij 's nachts niet voor mijn raam op zijn auto zou housen. Stond echt op de motorkap te springen. Het jammere was dat hij dat vergat onder invloed van drank en pillen.

Jaren later kwam ik hem tegen en hij wist het nog precies. Stofzuigen met Guns N' Roses

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:42

Ik ben meestal een veroorzaker van geluidsoverlast. :')
Nee wij wonen ook onder een 2 onder 1 kap, wij horen daadwerkelijk alles wat mijn buurman doet en hij wat wij doen, nou heb ik een hele fijne buurman die hoor je echt nooit en hij zeurt ook niet. Meestal gaat bij ons het geluid ook een stuk zachter vanaf 22:00 uur.

Onze overburen daar in tegen maakt het niet zo veel uit als ze veel geluid maken.
Ik ben een ontzettend lichte slaper en ik wordt echt van elk geluidje wel wakker, nou hebben mijn over buren 2 kinderen en 1 daarvan kan nog wel eens 's nachts heel hark janken. Meestal blijf ik wakker totdat die stil is want daar kunnen mijn buren natuurlijk ook niks aan doen. Toen ze hier net kwamen wonen begonnen ze in het weekend al om 8 uur 's ochtends met boren daar heb ik toen wel wat van gezegd omdat dat pas vanaf 10 uur mag. Normaal doe ik daar echt niet moeilijk over als mijn kleine broertje bij mijn moeder is maar hij was op dit moment bij mijn vader.

Ik ben dus rustig naar ze toe gelopen om te vragen of ze het in het vervolg vanaf 10 uur 's ochtends konden doen. Heel netjes op gereageerd en ze zouden het pas vanaf 10 uur doen, nou prima.
Die zondag begonnen ze om 7 uur 's ochtends dus ik was al lichtelijk geïrriteerd en ben nogmaals naar ze toe gelopen en gevraagd of ze ermee konden ophouden. Hun reactie: "Ja maar dan is het huis niet op tijd klaar." Ik snap wel dat ze het huis op tijd klaar willen hebben maar dat moet niet ten koste van anderen gaan. Moet zeggen dat ze daarna wel heel rustig zijn geweest dus ik maak er verder ook geen probleem meer van.

Ts, ik snap dat het vervelend is maar is het echt geen optie om gewoon oordoppen te halen?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:51

Hier is een heel vervelend scootertje iedere ochtend om 05:00 uur om kranten te bezorgen. Helaas galmen de straatjes in de wijk achter ons nogal en is het net een op hol geslagen stofzuiger.

Ik doe zodra ik hem hoor de ramen dicht en zet de ventilator aan. Dan heb ik wel het idee van frisse lucht en hoor alleen maar het monotone geluid van de ventilator. Ben een hele moeilijke slaper en kan ook niet met oordoppen slapen, maar de ventilator vind ik wel prettig (omdat het zo'n monotoon en constant geluid is).