Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:1x per maand vind ik echt weinig voor bv de slaapkamer... En keukenkastjes bedoel je aan de buitenkant? Of binnenkant. Hier wekelijks buitenkant en de binnenkant iets minder vaak
Badkamer alle tegels en voegen ook wekelijks.
Noor schreef:verootjoo schreef:1x per maand vind ik echt weinig voor bv de slaapkamer... En keukenkastjes bedoel je aan de buitenkant? Of binnenkant. Hier wekelijks buitenkant en de binnenkant iets minder vaak
Badkamer alle tegels en voegen ook wekelijks.
Slaapkamer gebeurt gewoon 2x per maand tijdens de 'reguliere' schoonmaak. Maar het gaat mij nu om of een ruimte ECHT grondig aanpakken (dus bij slaapkamer klerenkast met nat afnemen/ deur met nat afnemen etc) 2x per jaar volgens jullie overdreven is.
Ik bedoel inderdaad buitenkant van de kastjes 2x per jaar grondig. Binnenkant waag ik me ook niet meer aan
Stofzuig meestal elke dag maar soms sla ik een dagje over als ik geen zin heb.
Dan pak ik een soort swiffer en veeg het ergste bij elkaar.
Die kattenbakken laten veel stof achter als je ze bijvult.
Je wil mijn ramen nu ook niet zien.
Misschien vandaag toch maar even lappen...anders krijg ik volgende week mijn vader op mijn dak.
Ik woon alleen en slaap dus ook alleen...er liggen wel katten op maar daarom stofzuig ik hem ook om de dag. Toevallig net mijn bed afgehaald en in de wasmachine gegooid maar er zit vaak wel een maand tussen...soms langer.
Maar je stapt toch schoon in je bed...en als er iemand komt logeren verschoon ik mijn bed natuurlijk wel gelijk.
Vind dat gewoon niet zo belangrijk maar zou wel vaker moeten...het is alleen zo'n rotklus.
Maar vanwege de katten hou ik het nooit langer dan een paar uurtjes schoon...zodra ik de kattenbakken gedaan heb (elke dag meerdere keren) gaat er weer een kat naar de wc en gooit er weer grit uit.
Chocopasta schreef:Ik zal mijn schoonmaakgewoontes maar verzwijgen hier.. Ben niet zo heel fanatiek
als je al geen kinderen en huisdieren hebt, en waarschijnlijk (ga ik even vannuit) werken jullie allebei, dan lijkt mij dit een prima schoonmaak. Het hoeft ook niet altijd spik en span te zijn vind ik, daar is het je eigen huis voor
.
).
.
Vanmorgen al mijn badkamer gepoetst en omdat ik het elke dag na het douchen bij hou is dat ook echt een klusje van niks. Scheelt je al de helft als je elke dag je douche en je kranen droog maakt en even een doekje over je wastafel haalt. Sonja89 schreef:Ik ben net van mijn smetvreesachtige praktijken af en laat de boel nu wel eens een dagje (of 2) liggen als het mooi weer is en ik lekker lang wil wandelen ofzo, maar als ik veel van de reacties hier lees... Dan ben ik nu een viezerik.
) bigone schreef:Sonja89 schreef:Ik ben net van mijn smetvreesachtige praktijken af en laat de boel nu wel eens een dagje (of 2) liggen als het mooi weer is en ik lekker lang wil wandelen ofzo, maar als ik veel van de reacties hier lees... Dan ben ik nu een viezerik.
Welkom bij de club, geniet er van , deze week prachtig weer(staat op , pakt riem en gaat er met de hond op uit)

Kimbers schreef:Verootjoo.. imo is jouw schoonmaak'ritueel' niet wat normaal is of hoeft te zijn hoor![]()
Sta er van te kijken hoe vaak en hoe veel jij schoonmaakt.
Verosjaak schreef:Joh ik woon al 3 jaar in het nieuwe huis en heb nog nooit het tegelwerk (buiten de douce om) gepoetst. Komaan zeg. Wat een fanatiekelingen.
Vraagje werken de fanatiekelingen ook een volledige week? Dus 40 uur+ ?
Nagini schreef:Elke keer lees ik weer "beddengoed wekelijks, want anders is het vies".
Lol weet niet hoe de meeste van jullie het bed in rollen hoor.
In het paardenkloffie?
Als je toch vers gedouched bent ha je toch schoon erin.
Nagini schreef:Jemig ik hen geen eens zoveel kussenslopen/hoeslakens..
Je hebt toch niet het zweet op je voorhoofd staan als je slaapt.
En ik ga al helemaal niet elke dag/om de dag de was doen.
Ik vind het vallen in de categorie: smetvrees van jezelf lol