Cruise Control auto ook in achteruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:22

Klopt. Maar ik doe me 1. niet voor als professional en 2. ga gewoon uit van TS haar verhaal en zeg dus te begrijpen dat zij die auto niet meer vertrouwd. Voor dat menselijke aspect hoef je geen mechanieker te zijn.
Ik zeg gewoon dat IK een auto die al zo vaak bewezen heeft onbetrouwbaar te zijn ook niet meer zou betrouwen én dat ik het, gezien de geschiedenis, MOGELIJK acht dat dit gewoon een mechanische/computer-fout is en niet per definitie een menselijke fout. Eentje die serieus genomen (en dus eerst met zekerheid uit gesloten moet worden) alvorens je TS gaat beschuldigen van gas gegeven te hebben ipv te remmen en al de rest te negeren.

Dat jij die mening minder vertrouwd dan die van een proffesional die zich er makkelijk van af maakt zegt meer over jou dan over mij in mijn mening. ;) Dus negeer jij maar lekker op.

Jinthe1

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:41

Wat een vervelende situatie TS! Hier hebben we ook een BMW gehad die storingen aan bleef geven. Na uitlezen bij de BMW garage kwamen zij er nog niet uit. Mijn man heeft toen zelf een apparaat gekocht om uit te lezen en alsnog de storingen verholpen. Gelukkig nooit geen storing zoals bij jullie.

Maar onze huidige auto, Dodge Ram, heeft dat wel! De cc deed het daardoor ook niet meer en op de snelweg al regelmatig gehad dat hij terugschakelde en gas bij gaf. De garage kreeg het niet gemaakt en twee verschillende garage's gaven beide een andere oorzaak. Na twee keer 750 euro en 1x 1250 euro betaald te hebben was het nog niet opgelost. Momenteel ligt de hele auto hier in de garage uit elkaar en wordt zelfs de bedrading allemaal nieuw getrokken. Hopen dan toch eindelijk van de storingen af te zijn.

Heb zelf wel ooit een oud citroentje gehad waarvan de remmen het niet meer deden. Die vertrouwde ik ook niet meer, weg ermee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 13:50

Maar nu weet ik eigenlijk nog niet óf een CC ook werkt als je auto in zijn achteruit [R] staat en je geen gas geeft,omdat die vanzelf al langzaam achteruit rijd.
Wij denken n.l. nog steeds dat er een storing is met de CC omdat we daar waarschijnlijk op de + gedrukt hadden,i.p.v. op de + van de radio.
Ook al hoort de CC pas te werken vanaf 20 of 30 km per uur,met een storing werkt die miss. al bij het zachtjes rijden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:52

Maar een CC behoudt toch het tempo waarin ie ging toen ie op sprong? Dus dat zou niet verklaren waarom die op trok.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 13:54

Ik heb geen flauw idee Ayasha,ik snap weinig van auto's,weet alleen wél wat ik zie.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:02

Ayasha schreef:
Maar een CC behoudt toch het tempo waarin ie ging toen ie op sprong? Dus dat zou niet verklaren waarom die op trok.

Ik heb wel auto's voelen optrekken met de CC. Als deze voor het laatst aan stond op 120, ik zet/rem hem uit, rij 100 en zet hem weer aan met + ipv Set, dan wil ie wel zelf weer naar de 120.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:05

Dat kan eigenlijk echt niet Gohya, CC werkt gewoon niet als je achteruit gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:09

MariekeS_ schreef:
Ayasha schreef:

Ik heb wel auto's voelen optrekken met de CC. Als deze voor het laatst aan stond op 120, ik zet/rem hem uit, rij 100 en zet hem weer aan met + ipv Set, dan wil ie wel zelf weer naar de 120.

Klopt. Daar was ik ook aan aan't denken maar doet ie dat dan ook in z'n achteruit?
Ik heb altijd al eens willen proberen als ie "set 120" staat of ie dan ook op trekt naar 120 van bv 50 als er niet geschakeld wordt bij een handgeschakelde bak maar ik durf niet. :') Bovendien heb ik ook nog nooit de situatie gehad waarin het uberhaupt veilig te testen was. (voldoende ruimte en geen andere weggebruikers in de buurt.) Lijkt me dat daar ergens toch een beveiliging op moet zitten. Nu schakelt een automatiek automatisch maar toch niet van achteruit naar vooruit of andersom.. Dus "vervalt" die 'set' dan niet zodra je hem in achteruit zet ? (ik ben nu maar gewoon aan het redeneren en vragen aan het stellen zoals ze in me op komen he. :D)
Van 100 - 120 moet er meestal niet geschakeld worden (mijn auto gooi ik vanaf 90 ongeveer in 6e dus van 100-120 schakel ik niet meer.).
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-02-17 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:09

Nee en los van de vraag of het in de achteruit kan, kan cc kan enkel aan als je minimaal 30 km per uur rijdt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:12

Dat ook al. :) Ik denk ook dat het niet zo heel veel geprobeert wordt... CC in achteruit.. :P Dat maakt het allemaal moeilijker.
Hoe dan ook zou deze auto eens heel goed door de mangel gehaald moeten worden denk ik. (waarschijnlijk zal de verzekering dat ook wel gaan eisen gok ik. )
Ben nu stiekem wel nieuwsgierig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:16

Ik word oprecht wel ontzettend moe van iedereen die beweerd dat gohya's vriend gewoon het gaspedaal heeft ingedrukt. Ze heeft al een paar keer uitgelegd wat er is gebeurd. Blijkbaar is iedereen helderziend.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:19

Bij onze auto werkt de cc helemaal niet als er ook maar een enkele storing wordt aangegeven. Maar tja... Een storing is een storing.... Misschien kunnen ze nog iets achterhalen maar vermoed dat het gissen blijft. Vertrouwen zou ik die auto ook echt niet meer!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 14:20

Dank je Partyflappel. Ik begrijp ook echt wel waarom sommige dat zeggen en blijven zeggen hoor. Ik zou precies hetzelfde zeggen,máár ik zou niet blijven doorhameren,das het verschil. ;)

Oke een CC werkt dus niet als de auto in zijn achteruit staat. Maar werkt die ook niet als er een storing of defect is in de CC of computer/techniek? ik bedoel,wie heeft dat 'uit geprobeerd' of mee gemaakt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:21

Ik vrees zodra er een fout/storing in de computer zit alles zo ongeveer mogelijk is. Je kan dan nl. niet meer uit gaan van de ingebouwde beveiligingen...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:22

En dan nog, als jij de auto net start, staat de cc niet op 120 of 130 of wat dan ook.. Die moet nog op een snelheid ingesteld worden. Als jij dus 4 km/h achteruit gaat en stel dat je dan de cc in zou kunnen stellen, dan zet hij hem vast op 4km/h en niet 120..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:23

Met sommige automaten (en die van gohya's vriend zo te lezen ook) regel je de snelheid bij in- en uitparkeren het simpelste via je rempedaal. (Oude toyota starlet deed dat ook, ideaal vindt ik). Samen met de berg aan problemen die deze auto al vertoonde, verdenk ik toch echt de auto en niet de bestuurder als oorzaak van dit ongeluk. Voet stond immers al op de rem toen dit hele gebeuren begon.

Ik geef TS groot gelijk om de auto niet meer te vertrouwen, laat de garage of verzekering dat ding maar met een autotrailer komen ophalen. Het zou fijn zijn als ze er achter komen wat er mis mee is en dus dat het absoluut de auto was, alleen al om je verzekeringspremie van je volgende auto.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:24

Het kan wel Pb. Mijn auto kan ook de laatst in gestelde snelheid onthouden. Elke auto met CC waarin ik gereden heb kon dat overigens. Maar staat ie in achteruit dan pakt hij die simpelweg niet. Waarschijnlijk door een of andere beveiliging maar idd wat als de fout nu juist in die beveiliging zit..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:25

gohya schreef:
Maar nu weet ik eigenlijk nog niet óf een CC ook werkt als je auto in zijn achteruit [R] staat en je geen gas geeft,omdat die vanzelf al langzaam achteruit rijd.
Wij denken n.l. nog steeds dat er een storing is met de CC omdat we daar waarschijnlijk op de + gedrukt hadden,i.p.v. op de + van de radio.
Ook al hoort de CC pas te werken vanaf 20 of 30 km per uur,met een storing werkt die miss. al bij het zachtjes rijden?

Ik zal eens kijken wat CC doet op de V70; geen idee eigenlijk. Als het goed is, mag die inderdaad (bij de V70) vanaf 30km/h in te schakelen zijn.
Punt is: als daar een storing in zit, zijn alle opties open; hangt er maar net vanaf hoe de storing in het systeem zit.

Heeft de X5 twee-knopjes of 4 knopjes voor de CC?
De Range Rover werkt inderdaad dat als CC aan staat en je op + drukt, de CC naar de laatste snelheid gaat, al zit er (bij RR) volgens mij wel een ondergrens waaronder het systeem gewoon niet reageert, ook al staat het aan. Ik verwacht eerlijk gezegd dat BMW ook zo'n funktie heeft. Maar nogmaals, als er een fout in zit, is alles mogelijk.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:32

Ayasha schreef:
Het kan wel Pb. Mijn auto kan ook de laatst in gestelde snelheid onthouden. Elke auto met CC waarin ik gereden heb kon dat overigens. Maar staat ie in achteruit dan pakt hij die simpelweg niet. Waarschijnlijk door een of andere beveiliging maar idd wat als de fout nu juist in die beveiliging zit..

Ja dat zet hij vast zolang de motor draait. Gaat het contact uit, is dat weer 0

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:46

Wij hebben het nu net getest maar de CC pakt hem niet als je achteruitgaat. Ook niet onder de 30. Technische mankementen zou altijd nog kunnen maar dat verklaard nog steeds je rem niet. Die werkt ten alle tijden tenzij je een mechanisch probleem hebt.
Stopte de auto wel meteen toen je de boom raakte of wat deed ie toen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:52

_Zsazsa_ schreef:
Wij hebben het nu net getest maar de CC pakt hem niet als je achteruitgaat. Ook niet onder de 30. Technische mankementen zou altijd nog kunnen maar dat verklaard nog steeds je rem niet. Die werkt ten alle tijden tenzij je een mechanisch probleem hebt.

Denk jij nu echt dat een paar van die armetierige remblokjes iets in te brengen hebben tegen 200+pk motor??

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:02

ikke schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Denk jij nu echt dat een paar van die armetierige remblokjes iets in te brengen hebben tegen 200+pk motor??

Officieel gezien moeten die armieterige remblokjes daar wel op berekend zijn.
Ik zal de vent dit verhaal eens laten lezen..
Lijkt mij een gevalletje computer storing of verkeerde pendaal

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:03

Wat is jou logische verklaring dan dat als je een auto start met je voet op de rem maar vervolgens plankgas achteruit gaat zonder dat je in de buurt van de gaspedaal bent gekomen?? Welke technische storing kan in godsnaam zoiets veroorzaken.

Onze x5 heeft 270 pk en is heel vlug dus dat weet ik prima. Je kunt wel allemaal net doen alsof ik heel dom ben, maar we proberen allemaal mee te denken hier. Mijn vader is een mechanica expert en mijn vriend heeft heel veel verstand van electra en auto's. En niemand kan dit logisch verklaren. Ik ben dan ook erg benieuwd wat er met het uitlezen uitkomt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 15:17

Volgens mij heeft de CC 3 knopjes, een + en een - en een 0.
De auto stopte meteen toen we de auto incl. boom raakte.

Weet je waarom ik aan de CC denk? omdat mijn vriend dus per ongeluk op het + knopje drukte.Hij dacht dat het van de radio was,hij vergiste zich hierin.Maar hij wist niet dat dit van de CC was.Dat wist ik pas toen ik ging Googlen.
Dus omdat hij aan de CC had gezeten en het allemaal gebeurde toen we gingen rijden [achteruit eruit rijden] begon het opeens,volgas achteruit in een scherpe bocht.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:40

Ik denk eerlijk gezegd niet dat wij de oplossing gaan weten, TS. Die kan echt alleen iemand die de auto zelf ziet en er wat vanaf weet achterhalen.

Wat ik wel weet, is dat CC in zijn achteruit echt niet kan. Misschien wel als je al met meer dan 30km/u achteruit rijdt, maar dat heb ik nooit geprobeerd. In elk geval niet vanuit stilstand, je moet altijd al op een bepaalde snelheid rijden voordat je de CC aan kunt zetten.