Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Miran schreef:Ik lees even mee, mijn dochter is nu een half jaar dus voorlopig nog de groep 0 maxi cosi, maar dit gaat wel komen. Wij hebben 2 auto's, dus even goed bedenken wat handig is. Ik heb zelf een 3-deurs, dus ook daar moeten we nog even goed over denken. De MC nu naar de achterbank zetten steeds vind mijn rug niet leuk.
Is jullie ervaring dat ze bij de baby-dump of Prenatal goede voorlichting geven, of is het handiger om bijv naar de Halfords te gaan?

. Maar veel verstand van kinderen hadden ze ook niet
.

Shanna schreef:Mijn dochter is nu ruim 5,5 en zit nog in een groep1 stoel. Ze zit nu net rond de grens van 15 kilo, dus als ze die goed gepasseert is gaan wij voor een groep2 stoel. 1-2-3 heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee..
Bedenk ook dat je een stoel zonder isofix niet los mag vervoeren. Zonder kind er in moet de gordel dus wel dicht. Vind ik vrij omslachtig, dus onze groep2 gaat wel met isofix worden.
Ik weet niet hoe groot/ zwaar jou kinderen zijn, maar ik had nooit verwacht dat ze op deze leeftijd nog in een groep1 stoel zou zitten. Gemiddeld kunnen ze er tot 3 a 4 jaar in, die van mij dus bijna tot 6..