Onkruid dé tip?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Onkruid dé tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:21

Over round up is al zat gezegd: hoe prettig het ook zal werken, beter niet gebruiken.

In een tuin van asfalt (ik kan me er niet zoveel bij voorstellen) kun je de ongewenste planten wegbranden en dan de scheuren opnieuw vullen? Je asfaltlaag herstellen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:27

Als je een weide goed onderhoudt, heb je echt geen elke 2 jaar spuiten nodig om er goed hooi vanaf te krijgen. Dat vind ik echt bizar vaak. Maar dat betekent wel dat je correct moet bemesten, slepen, blöten, niet moet overbeweiden, paardenmest niet laten liggen en de zode dicht moet houden. Een juist grasmengsel erin doet ook wonderen. En dat is helemaal niet zoveel werk hoor. Meer een kwestie van het juiste doen op het juiste moment.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:32

Gebruik maar lekker allerlei zwaar verontreinigende bestrijdingsmiddelen. De bloemen die over blijven zijn u dankbaar dat ze geen last meer hebben van bijen.

Wat in mijn ogen het beste werkt voor de meeste grote stukken erf waarop onkruid welig tiert is alles plat branden en dan de scheuren/voegen voorzien van harszand of asfaltlijm. Hierboven al gemeld.

Wat misschien veel interessanter is om eens te kijken wat je allemaal wel met je 'onkruid' kan doen:

https://lekkertafelen.nl/recepten/stamp ... zevenblad/

https://anniesheilzamekruiden.nl/websho ... uur-100-ml

Daarnaast; distels in hooi worden door de meeste paarden gewoon opgegeten omdat het best een lekkere plant schijnt te zijn. Het enige is dat je zelf dan met een riek of handschoenen het hooi in de ruif of het net moet doen. Niet zo heel erg lastig lijkt me.

Jakobskruid is inderdaad een ander verhaal. Dat blijft helaas wat extra aandacht vergen. Maar ik heb gemerkt dat het meestal op dezelfde plaatsen in het weiland staat, dus als je regelmatig de hond uit laat op je grasland en er eens met aandacht rondloopt zou je dat ook meteen mee kunnen nemen.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:57

XxLiindsaYxX schreef:
Bedankt allemaal :).
Overige planten heb ik niet Haha, dus geen probleem..
en kippen... brrrr die komen hier nier hoor haha

Serieus??? Jij hebt enkel asfalt in de tuin en geen planten?

Ik begrijp überhaupt niet waarom iemand gif in zijn tuin gebruikt. Maar goed