Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:12

Roadracer schreef:
Jester_ schreef:

Hoe dan!! Dat is echt de lelijkste auto ooit gemaakt op de fiat multipla na :')

De Cactus is LEUK!!! Maar je mening over de Mutipla deel ik. Zelfs met geld toe zou ik nog weigeren daar in te stappen :')

Multipla is gewoon gruwelijk :') , cactus tsja je houdt ervan of niet. De zijkant is zo tof en aaierig :P , wil nog weleens een ritje in een cactus maken als ik rijbewijs heb .

Ik wil een groene cactus (uiteraard groen en cactus haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:12

Ik zou zelf niet kopen Citroën. Ooit keer in gezeten en zit totaal niet lekker en ook geen fijne wegligging.

Zelf heb ik volvo s40 met 2 liter moter. Heerlijk ding om mee rond te scheuren.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:13

Ha, ik ben ook verliefd op een Alfa. Een Giulietta in het zwart :+:
Mijn spaarrekening vordert gestaag, maar ik ben er nog niet. Heb hem ook eigenlijk helemaal niet nodig :')

Als ik trouwens echt veel geld had, dan kwam er een Tesla model S. Dat is mijn ultieme droomauto.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:13

Ik hoef geen racer. Rij altijd netjes de limiet. Heb niet zoveel zin om m'n dochter te verongelukken, of boetes te betalen :D Wel lijkt het me erg gaaf om eens op het circuit te doen want ik ben niet vies van snelheid.

Voor mij gaat het puur om het uiterlijk van de auto en een luxe gevoel. Daar hoort natuurlijk fijn rijden bij maar scheuren is niet noodzakelijk.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:17

Tobbes schreef:
Ik zou zelf niet kopen Citroën. Ooit keer in gezeten en zit totaal niet lekker en ook geen fijne wegligging.

Citroën is ook niet meteen mijn eerste keuze. Ik kan me voorstellen dat als je een Volvo bent gewend bent dat een Citroën tegen gaat vallen. Helaas is een Volvo ook minstens 3x zo duur als een Citroën en aangezien ik me niet in de schulden ga steken voor een auto moet ik toch iets binnen mijn budget vinden.

Daarnaast geloof ik niet dat auto's jonger dan 10 jaar tegenwoordig nog echt gevaarlijk of slecht zijn mits je uiteraard geen rare capriolen mee maakt en goed onderhouden is.

Uiteraard is er wel goede, betere en beste auto's. Kwaliteit zal zeker verschillen maar daar betaal je dan ook voor.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:18

Tobbes schreef:

Weet je wat nou altijd zo jammer is ?
Dat je ooit 1 keer in un Citroën hebt gezeten en het meteen allemaal slecht is ?

Ik wil een Renault twingo RS
Liefst de gordini uitvoering
Of een rode

Mijn vriend heeft een Clio 3 rs cup fase 1

Deze wil ik
http://www.topgear.nl/autotests/renault ... st-drives/

Afbeelding

Prrrr

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:22

Ik heb wel eens in Citroëns gereden, en bij alle auto's merk ik dat Citroën een andere opvatting heeft over wegligging en vering dan ik. In tegenstelling tot de meeste Renaults die ik heb gereden. Die laatste reageren veel directer op wat er op de weg gebeurt, en dat heb ik liever.

Als passagier met wagenziekte merk ik dat nog veel erger. Ik stap gewoon niet meer in een Citroën. Geen enkele. Ik kom er groen uit. En dat is jammer, want ze maken soms prachtige auto's. Die D3 die ik voorbij zag komen: mooi ding. Maar niet voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:30

Komt door de vering, oud-collega had een nieuwe C5 en daar leek het net of je in een vliegtuig zat, zo voelde de vering. Was niet bevordelijk voor de :r

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:34

Rijd de ds3 zo beroerd? *voelt droom in duigen vallen*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:40

Mijn ouders hebben een citroen xara picasso gehad. Veel problemen mee gehad. En hij kwam nog wel nieuw uit de fabriek. Op onze oude citroen c3 na, was het "altijd" bonje tussen citroen en mijn vader. Vooral de c5 heeft wat gemopper naar z'n kop gehad.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:40

Hmmm eerst maar eens een proefrit maken dan.

Grappig ik heb echt weer zo veel slechte ervaringen met Renaults om mij heen dat die er juist nooit in komt. Mijn ouders hadden er één en dat leek wel een soort vrachtwagen. Zo stug en lomp terwijl het een heel gewoon autootje was en vaak probleempjes mee. Vrienden van ons zijn in 7 jaar aan hun 4e Renault Megane toe aangezien dat ding altijd zo kapot gaat dat het een vermogen kost om te repareren. (zijn hardleers want ik was inmiddels na auto 2 wel een keer overgestapt op een ander soort auto)

Zo zie je maar dat elke persoon andere ervaringen heeft met bepaalde merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:41

Daarom is het jammer dat de cactus van citroen is , wil alleen mijn droom niet laten uitelkaar spatten :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:42

Zo had ik een renault clio uit 2004, altijd wel wat.
Verkocht aan een dorpsgenoot en die heeft er nooit wat mee :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:42

Ik rij vrij regelmatig in de diesel Renault Kangoo (klein busje) van mijn stiefvader en die vind ik prima rijden. Heeft ook niet veel onderhoud nodig.

Zuipt trouwens wel voor een diesel: 1 op 14. Hier zou ie er dus niet in komen.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 06-01-17 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:47

Hier rijd echt iedereen van onze vriendenkring en wij zelf ook in Renault en Peugeot indd hebben meestal nergens last mee is ook gewoon echt geluk hebben en hoe je ermee omgaat met rijden en onderhoud
Sommige kunnen echt noet rijden en rijden zon auto meteen technisch Total loss

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:51

TS, ik heb dezelfde liefde als jij <3. Als ik ben afgestudeerd wil ik ook graag een Mito kopen! De Giulietta vind ik nóg mooier maar ja is ook weer duurder.

Het liefste ga ik voor de Alfa Romeo Giulia (Quadrifoglio), maar die ligt nog maar een klein beetje ( :') ) buiten mijn budget :D.

[HTT] Wie rijdt er in een Alfa Romeo? Kom gezellig mee kletsen zou ik zeggen :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:52

Mn vader is best een handige Harry. Rijdt ook veel liever oldtimer dan in een modern geval. Weet prima Hoe ie moet rijden en heeft bij andere auto's meestal geen last van panne. Tja op onze oude Volkswagen t3 na, dat is ondertussen een haat liefde verhouding met het hele gezin. Chersonissos was erg leuk afgelopen zomer maar totaal niet de bedoeling, al vond onze t3 Bert kennelijk van wel....

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:53

Rebecca schreef:
Daarom is het jammer dat de cactus van citroen is , wil alleen mijn droom niet laten uitelkaar spatten :+

Haha, ik droom ook nog even verder. Sowieso, als ik het geld bijeen heb, een hoop proefritjes plannen. Want inderdaad: uiteindelijk moet het vooral lekker rijden en is uiterlijk (snif snif) "maar" bijzaak.

Hebben jullie trouwens ook een eisenpakket waar de volgende auto aan moet voldoen? Bij mij staat hoog op de lijst:
reservewiel aanwezig, achterruitwisser en de mogelijkheid om zelfstandig binnen enigszins afzienbare tijd een lampje te kunnen vervangen :Y) . Verder geen enorme slurper, gangbare maat banden, geen moeilijk te verkrijgen onderdelen, dat soort dingen... Daar moet ik helaas dus wel wat consessies doen qua "droom", want het moet ook gewoon betaalbaar blijven in de terugkerende kosten :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:54

Ik ken het!

Ik had ook een bepaalde droomauto die ik altijd wilde(nouja eigenlijk 2) en heb ze nu beide op de oprit staan :D
Je moet er hard voor werken, hard voor sparen maar als je doel bereikt is haal je daar veel voldoening uit :D

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:55

Mijn ouders hebben exact dezelfde citroën xsara picasso als hier in het voorbeeld. Ongeveer dezelfde leeftijd, maar met nog meer kilometers. Dit is zowat de beste auto die ze gehad hebben, nooit grote problemen mee gehad in tegenstelling tot de verschillende Renaults die ze ervoor hadden. Is vaak toch wat geluk hebben...

Ik heb zelf geen auto omdat ik er geen nodig heb aangezien ik vlak langs het station woon en naar het werk ga met de trein. Voor andere verplaatsingen mag ik de citroën van mijn ouders lenen.

Mijn droomauto is een rode citroën c1 en dan maak ik er grote zwarte bollen op zoals een lieveheersbeestje. Een andere droomauto (maar qua budget iets minder realistisch op dit moment) is een BWM X3 met alle mogelijke opties.

De Mito vind ik trouwens ook heel mooi!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:57

Ik wil toch wel graag cruise, elektrisch alles, airco. En als het ff kan een trekhaak, achteruitsensoren en stoelverwarming :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:00

Goh, smaak is persoonlijk, ervaringen ook. Mijn eerste wagen was een Huyndai accent, ik mis hem nog. Heb nu een Kia c'eed SW, vind het een vreselijke wagen om met te rijden, al is ie wel mooi en vanaf het begin zijn er ook al kleine dingetjes mis mee. Vriend heeft nu een Peugot als firma wagen, waar ik niet graag mee rijdt, hiervoor had hij VW. Die reed wel fijn, maar maakte veel te veel lawaai naar mijn goesting.

Ik vind best wel in alle merken types die ik mooi vind, maar mijn liefde ligt ondertussen bij Hyundai en als de Kia er nu uit gaat, weet ik wat er in de plaats komt. Gaat de Santa Cruz toch niet in productie, komt er een Tucson of Santa fee 2de hands.

Onze Mustang vind ik overigens echt wel een prachtige wagen en is echt niet gekocht om er als een gek mee te scheuren. Ik vermoed wel dat mijn vriend de gas wel eens in duwt als ie in het midden van de nacht ermee op de baan is, denk niet dat hij de verleiding dan kan weerstaan. Maar als ik erbij ben rijdt hij gewoon binnen de snelheidsgrenzen. Hij weet ondertussen ook wel dat er veel kracht onder de motorkap zit en heeft echt niet de ambitie om zich tegen een brug te pletter te rijden.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:01

Je moet echt geluk hebben. We hebben voor onze Skoda een peugot gehad en de gekste dingen mee gehad. Electrische ramen die in de deur vielen en niet meer omhoog kwamen etc. Kregen we er zelf niet uit omdat het beveiligd was en 150 euro armer bij de dealer om het raam weer omhoog te krijgen.

Nu dus een (beste lelijke lichtblauwe) Skoda Fabia. Gekocht ipv de peugot na zoveelste mankement en dachten ach als hij voor dat geld 2 a 3 jaar mee gaat dan is het best. Niks qua luxe erin zelfs geen airco en electrische ramen. Heeeeeeel basic. Inmiddels 6 jaar later en komt elke keer met glans door de APK := In die 6 jaar alleen wat basic kleine dingetjes gehad die mijn schoonvader gelukkig elke keer makkelijk kon maken. Niet kapot te krijgen dat ding. Mits je dan zoals ik nu een aanrijding hebt gehad

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:01

Wij hebben zeker 12 jaar citroeën gereden. Allemaal nieuwe leaseauto's in het budget 25.000 euro en meer. Maar man, wat hebben wij een geluk dat de citroën garage aan het einde van de straat zat... (2x c5 en citroen c4 grand picasso)
En bij de vriend van mijn vader kende iedereen hem wanneer ze alleen al het nummerbord zagen (C5). Was altijd gezeik en gedoe mee.

En mijn vader heeft nu een prachtige auto. Een volvo v60 plugin hybrid limited (sport) edition. Rijden er maar 200 van rond in Nederland! <3 Ding heeft geloof ik 260 PK. Dat + het hybride maakt hem super snel!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:02

Ik heb nu een Renault Clio uit 2002. Het ding rijd als een zonnetje.
Maar mijn droom is toch echt een Mini Cooper Classic <3
Gelukkig is mijn vriend het hier over eens en hebben we afgesproken dat zodra we samen gaan wonen er eentje komt, een opknapper die we zelf gaan opknappen.

Afbeelding