Auto gekocht ... en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Auto gekocht ... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:22

Ah ok, want zoals ik zei, onze lelijke ouwe opel vectra (benzine) kon dus ook gewoon een 1,5 paards trekken.
Maar, eerlijk, dan ging het wel hard met de benzine. Maar als je niet echt heel veel op pad gaat is dat qua wegenbelasting natuurlijk wel interessanter.
Je hebt nieuwere modellen, de diesel variant daarvan mag ook aardig wat trekken geloof ik.

Maar ehm TS alles weet ik er ook niet van hoor. :+ Mijn vriend wel, die doet ook zelf uitlezen, zelf alles repareren etc. Maar zelfs hij die er dus verstand van heeft, zit als hij een nieuwe auto gaat kopen maandenlang op MP alles met elkaar te vergelijken qua mogen trekken, verbruik, wegenbelasting.
Hij vraagt dan ook steeds heel lief aan mij welke ik mooi vind. Niet dat hij zich daar uiteindelijk iets van aantrekt, want ik rijd nu in een bestelbusje rond. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 17:28

Haha, nouja mijn motto was ook: Ik zoek een auto die een trailer kan trekken, ik houd van grote auto's; maar is het een kleinere ook geen punt. Maar toen kwam deze bak op mijn pad en dat was gewoon liefde op het eerste gezicht. Tevens rijd ie gewoon ontzettend fijn (als je alle rare geluiden niet mee rekent) en reed ik er mee alsof ik niets anders had gedaan.

Ondertussen is mijn motto: Ik wil een veilige auto.
Ik rijd niet veel met een auto, maar als ik rijd ben ik ver weg. Pony staat in Limburg en ik ben regelmatig in brabant te vinden, dan niet Breda maar omgeving Tilburg & Eindhoven.

Dus de auto maakt me niet uit wat het kost ... voor nu mag hij zuinig zijn. Vind het allemaal wel even prima. Heb nu ook vervoer voor m'n paard moeten regelen voor de kliniek; mijn auto laat me in de steek :')

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:38

TS. wat een pech,
Nb heb niet alles gelezen,maar je 3 dagen oude pechhulp kwam je redden is dat ANWB?

Dan zou je evt ook daar de auto na kunnen laten kijken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 17:47

Nee, gewoon van mijn verzekering. Achmea

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:08

Nou dat is iig goed nieuws! En ik ga met gypsy mee, Duitse auto's zijn inderdaad(mijn mening) wel fijnere en betere auto's. Mijn opel vectra 1.8 benzine trekt met gemak een 1,5 paards trailer met paard van 725 kilo erin. En ik vind hem zuinig in gebruik met en zonder trailer erachter. Wegenbelasting is ook niet heel duur. Ben blij dat het opgelost wordt voor je meis!

Ik wil verder geen discussie starten, maar ik vind dat sommige echt wel heftig reageren over de garage. Hij is echt niet iemand die je belazerd, zou hij dat wel doen had hij mij nooit geholpen en had hij denies ook laten staan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 18:14

Ben ik ook heel blij over.

En inderdaad.. ik spreek geen slecht wordt over deze garage. Tot nu toe helpen ze 'zoals het hoort' en balen ze er ook van. Ik heb dit topic geopend om advies te krijgen of hoe te handelen. Onder andere hun bellen was daar een advies voor. Ik weet wel wat de oplossingen in jullie ogen zijn geweest en ik ben blij dat de garage die ook ziet.

Tot nu toe is er nog niemand belazerd. Niemand die weet of hun dit gedoe al wel of niet wisten.

Edit: Ik heb inderdaad gezegd dat ik ergens bang zou zijn om een auto met verborgen gebreken te hebben aangeschaft. Dit is geen zekerheid maar een stiekem gevoel. Zolang dit netjes wordt opgelost hoor je mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:07

Samantha89 schreef:
Nou dat is iig goed nieuws! En ik ga met gypsy mee, Duitse auto's zijn inderdaad(mijn mening) wel fijnere en betere auto's. Mijn opel vectra 1.8 benzine trekt met gemak een 1,5 paards trailer met paard van 725 kilo erin. En ik vind hem zuinig in gebruik met en zonder trailer erachter. Wegenbelasting is ook niet heel duur. Ben blij dat het opgelost wordt voor je meis!

Ik wil verder geen discussie starten, maar ik vind dat sommige echt wel heftig reageren over de garage. Hij is echt niet iemand die je belazerd, zou hij dat wel doen had hij mij nooit geholpen en had hij denies ook laten staan.

Nou ja, ik vind dat auto's met zo veel mankementen uberhaupt niet verkocht zouden moeten worden (en al helemaal niet voor die prijzen zonder garantie...). Natuurlijk is het netjes dat hij de auto terugneemt of er in ieder geval naar kijkt, maar dat zou imo niet nodig moeten zijn als je een auto bij een gerenommeerde garage koopt.

Helemaal geweldig dat jij er een goede ervaring mee hebt en dat je blij bent met de service die je hebt gekregen, maar een auto verkocht krijgen die terugvalt van 100 naar 50 op de snelweg is imo wel gewoon iemand belazeren. Dat zijn dingen die je niet over het hoofd hoort te zien als je een auto te koop hebt staan.

Maar goed, dat is mijn mening.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:19

Emmaa_ schreef:
Samantha89 schreef:

Nou ja, ik vind dat auto's met zo veel mankementen uberhaupt niet verkocht zouden moeten worden (en al helemaal niet voor die prijzen zonder garantie...). Natuurlijk is het netjes dat hij de auto terugneemt of er in ieder geval naar kijkt, maar dat zou imo niet nodig moeten zijn als je een auto bij een gerenommeerde garage koopt.

Helemaal geweldig dat jij er een goede ervaring mee hebt en dat je blij bent met de service die je hebt gekregen, maar een auto verkocht krijgen die terugvalt van 100 naar 50 op de snelweg is imo wel gewoon iemand belazeren. Dat zijn dingen die je niet over het hoofd hoort te zien als je een auto te koop hebt staan.

Maar goed, dat is mijn mening.

Ik ging die auto kopen waar ik eerder over schreef. Ik heb die auto terdege aan de tand gevoeld en hij reed als een tierelier. Met een grote beurt, rondom nieuwe olie (gechecked) en nieuwe APk dacht ik er even tegen te kunnen. Juist ja, een maand......

Die fout (de krukaslagers lagen eruit!) heeft er op dat moment al in gezeten, maar zij zeggen het niet geweten te hebben en ik heb het niet vastgesteld. Hoe had die auto dan niet verkocht moeten mogen worden????

En voor de duidelijkheid, de garage heeft alles opgelost onder de garantie en auto rijdt sindsdien prima.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:28

Samantha89 schreef:
Ik ken de garage waar je je auto hebt gekocht (jou trouwens ook ook al ging dat niet altijd even lekker). Wacht morgen af wat hij zegt, het is echt een betrouwbare man. Ik heb werkelijk al mijn auto's daar gekocht. Mijn aller eerste autootje heb ik zelfs een paar keer terug gebracht omdat dat ding terug viel van de 100 naar de 50 op de snel weg, 3 keer had hij de auto weggebracht, ding bleef dat doen en ik voelde me niet meer veilig dus uiteindelijk had ik dat autootje omgeruild.(bleek achteraf iets heel simpels te zijn, wat ben ik vergeten is alweer ruim 7 jaar geleden). Toen had ik m'n 2de auto zelf in de praktijk gereden, in paniek de auto bij mij voor de deur laten zetten met een sleepwagen, weer een andere auto bij hem gekocht, kreeg netjes de sloopprijs van de in de prak gereden auto en die liet hij nog ophalen door een sloopbedrijf zonder extra kosten voor mij(auto had gelijk na t ongeluk naar de sloop gemoeten maar dat wilde ik niet omdat ik nog zo in de schrik zat). 3de auto weer na een aantal jaar bij hem verkocht omdat ik ging samen wonen en 2 auto's overbodig waren. Na 3 kwart jaar ging de auto van m'n vriend dood, daar ingeleverd, sloopprijs gehad en een andere auto gekocht, die auto was bovag onderhouden door de vorige eigenaar, hij had de papieren erbij, uiteindelijk er een jaar en iets ingereden en viel dat ding uit elkaar, zonder problemen een andere auto kunnen halen(uiteraard met bijbetaling maar kreeg nog een hoop geld terug voor die rammelbak) en die auto had ik nu nog steeds gehad als ik niet onverwachts m'n merrie ruim een jaar geleden moest ophalen. Heb toen een Opel vectra gekocht, met ruim 210 op de teller, gelijk een goede proef met trailer en paard erin erachter, remschijven gaf die auto toen aan, heb nieuwe remschijven gehad, radio was kapot heb een nieuwe radio gehad, elektrische buitenspiegel ook kapot ook een nieuwe gehad, allemaal zonder problemen. Die man helpt echt altijd, waar hij kan, alleen je moet echt geluk hebben met een auto. Ook al is een auto bovag onderhouden en heb je alle papieren erbij van de onderhoud en reparaties, dan zeg dat echt niet altijd alles.(heb dat natuurlijk zelf meegemaakt en ook hij snapte er niks van,bovag onderhouden, hij had die auto ook na laten kijken en uiteindelijk bleek er zoveel mis te zijn dat hij die auto weg had gebracht voor sloop of transport naar t buitenland ofzoiets). Dus wacht echt morgen af, het is echt een goede jongen, hij zal je echt niet belazeren. En het punt blijft, als je een 2de hands auto koop moet je gewoon geluk hebben.

Sorry hoor, maar jeetje zeg wat een gedoe en een hoop mankementen zeg! Ik zou juist eerder zeggen, blijf er ver vandaan!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:32

De garage lost het tot op heden nog netjes op! Hopelijk kunnen ze hem nu maken en blijft hij ook goed.

Ik heb zelf een hyundai tucson van 2007, maar je merkt aan alles dat hyundai toch echt een B merk is. Hele onbenullige dingen gaan stuk en er rammelt altijd wel wat. Ik heb besloten heeeeeel hard te sparen, deze auto af te jakkeren tot hij niks meer waard is of kadoek, en dan toch een volswagen suv te kopen!! Hihi, dat is mijn droom auto alleen die centjes.....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:39

Emmaa_ schreef:
Ik vind een auto verkopen waarbij de distributieriem er 'los op ligt' en waarbij de spanner niet is aangedraaid niet echt pech.. Iets als een auto die van 100 naar 50 terugvalt is imo ook niet echt 'pech' maar getuigt eerder van een slechte garage danwel doelbewust gesjoemel.

Niet om je af te vallen ofzo hoor, want ik zou het ook absoluut onderling met ze proberen op te lossen. Maar ik denk dat het een beetje te min is om het pechgevalletjes te noemen.

Het wad de distributieriem ook niet. Dan was de motor echt stuk geweest. Behalve bij een Fiatje Fire motor. Ik denk eerder dat de multiriem los lag, dan gaan er ook lampjes branden.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:42

Ah wat balen zeg!

Ik zal inderdaad uitzoeken wat bijvoorbeeld de rechtsbijstand voor je kan doen..

Vind trouwens dat jij er niks aan kan doen... je zou toch verwachten dat een garage met goede recenties ook goed is.

En distributieriem kon er wel los op liggen hoor, maar dan zal deze er wel net niet afgerold zijn. Hebben we hier ook een keer gehad, was niet goed bevestigd en lag er nog 'net' op... gelukkig maar anders was de motor inderdaad helemaal kapot geweest :B

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:56

Ik lees dat je een santa fe heb.
Check ook even je versnellingsbak.
Ik heb er ook een gehad.
Fijne wagen hoor. Kon mooi een 2 paards trekken alleen in 3 jaar tijd voor de 3e keer je versnellingsbak naar zijn grootje vond ik wat minder.
Staan ze wel om bekend.

Daarom hebben wij hem weg gedaan.
Ik heb nu een volvo waar ik heel blij mee ben al blijf ik die grote hoge wagens heerlijk vinden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 21:00

De auto in de 3e versnelling krijgen moest met geduld. Daar valt mee te leven. Maar er is hier meer aan de hand ben ik bang. Vertrouwen is weg in de auto.

Ze zullen er naar gaan kijken maar ik ben bang dat ik niet meer in deze auto de weg op wil. Wellicht rondom mijn woonplaats ... maar geen 130 km verderop.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:02

Zo begon het bij mij ook met die versnellingsbak.
Goed ook in de gaten houden hoor
Kan me voorstellen dat je je vertrouwen erin kwijt bent.
Zou ik ook hebben

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 21:03

Als ik hem te vlug in z'n 3 doe (alleen die hoor) dan hoor je de boel langs elkaar krassen. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik mijn koppeling niet ver genoeg induwde, maar dat is het niet. Maar goed, zoiets kan dan wel aan de ouderdom liggen.

Al met al moet deze auto naar iemand die weet dat het een '' opknapper '' is, en niet naar iemand zoals ik.

Ik heb ook geen goede moed meer in het laten maken. Hij kan dan wellicht wel gemaakt zijn maar het vertrouwen is wel kapot. Klinkt zo vreemd om te zeggen, maar toch.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:26

xDenies schreef:
Als ik hem te vlug in z'n 3 doe (alleen die hoor) dan hoor je de boel langs elkaar krassen. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik mijn koppeling niet ver genoeg induwde, maar dat is het niet. Maar goed, zoiets kan dan wel aan de ouderdom liggen.

Al met al moet deze auto naar iemand die weet dat het een '' opknapper '' is, en niet naar iemand zoals ik.

Ik heb ook geen goede moed meer in het laten maken. Hij kan dan wellicht wel gemaakt zijn maar het vertrouwen is wel kapot. Klinkt zo vreemd om te zeggen, maar toch.

Maar eerlijk is eerlijk, Hyundai heeft geen schare fans zoals sommige andere merken, met dito kennis en mogelijkheden om bij goede mensen voor acceptabele prijzen zaken te laten herstellen (om over de beschikbaarheid van kennis voor zelf doen maar te zwijgen).

Wat jij beschrijft klinkt als het overlijden van de synchromesh op de derde versnelling. Dat is inderdaad slijtage, maar als zo'n bak de 250k niet eens kan halen, mag je vragen stellen over de bouwkwaliteit, gezien de reactie van Mando.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:32

Tsja, mijn 407 op gas heeft al ruim 365.000 gedraaid. Dus kilometers zeggen niet alles. Wel problemen gehad door een elektrische storing die ze te laat vonden, maar hij rijdt weer als een tierelier... Zal geen auto met deze kilometers kopen, kocht hem met 265.000 op de teller, maar mijn ervaring is toch echt wel dat je geluk moet hebben met een auto, kilometers is minder belangrijk.

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:41

Wow wat herken ik mij in jou verhaal.
Ook van het zomer een auto gekocht en in het begin meer bij de garage gestaan als dat ik erin kon rijden.
Toen ik een tijdje geleden stil stond midden in die stad tijdens de spits en de auto niks meer deed heb ik maar mijn eigen vaste garage gebeld en is de auto daar geweest en inderdaad storinkje hier, onderdeeltje kapot daar, startmoter los in de auto enz.

Voel me gigantische bedonderd door de garage waar die vandaan komt maar nu wel een auto die het tenminste blijft doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:44

Ik had een golf met 4 ton op de teller mocht ook met 1,5 paards rijden en dat ding was niet stuk te krijgen. Al zijn de nieuwe Volkswagens wel wat minder goed dan de wat oudere.

Ik zou geld terug vragen ts want die versnellingsbak krijg je ook nog eens voor je kiezen op niet al te lange termijn als ik het zo hoor.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:49

Hier ging ook (2 maanden na aankoop) het motorlampje branden. Vaste garage heeft toen lambdasonde vervangen. Paar dagen later ging het lampje wéér branden. Garage dacht dat het katalysator was, maar wisten het niet zeker. Wilden ze vervangen, maar omdat het nogal duur was hebben wij een familielid ernaar laten kijken. Auto is binnenstebuiten gekeerd, nergens wat te vinden. Auto uitgelezen, gaf ook storing bij katalysator aan, maar deze bleek er gloednieuw uit te zien. Blijkt een bekend probleem van deze auto's te zijn: als katalysator word vervangen , word deze niet goed herkend waardoor auto altijd een storing blijft geven.
Misschien op internet/ bij erkende dealers iets bekend over ook zo'n probleem bij jouw auto?
Wij vooral erg blij dat wij 'm bijna gratis compleet binnenstebuiten hebben kunnen laten keren want nieuwe katalysator was geen leuk bedrag geweest.
Verder snap ik heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in je auto! Zou fijn zijn als je 'm om kan ruilen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:51

Ik heb juist goede ervaringen met Hyundai: mijn 12 jaar oude terracan hoeft voor niks onder te doen. Ik geraak door de grootste drek, lekker comfortabel en hij haalt nog altijd vlot 160 km/u. Ik rij er liever mee dan met de land cruiser v8 van vriendlief.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:56

Ik vind dat de garage erg betrokken is! De winstmarge op een auto van 3000 euro lijkt me niet erg hoog en de uren die de monteur er nu in heeft zitten zorgen ervoor dat er geen winst voor hem inzit. Toch blijft hij erg netjes en meedenkend, petje af!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:27

tja aan slager die zijn eigen vlees keurt......

Bij de aankoop van de auto van mijn vriend hebben we een aankoop keuring laten uitvoeren. (omdat wij zelf niet super veel verstand van auto's hebben).

Mensen laten toch ook een paard keuren? of een huis waarom dan niet een auto?.

Tot nu toe lijken ze het op te lossen dus fingers crossed TS maar ben wel benieuwd hoe lang ze zo coulant blijven.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 16:32

Wellicht had ik dat inderdaad moeten doen. Ik heb immers mijn beide paarden die ik gehad heb niet laten keuren :')

Ik zal het meenemen bij alle toekomstige auto's.