Vriendin heeft gordijnen verpest...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:52

Oh er moet dus alleen nog een stukje af?

Dan zou ik ze sowieso eerst wassen! Zoals al meer gezegd wordt.
Dan kwestie van uithangen, drogen, opnieuw afspelden en zoompje er in.
En mag idd ook hopen dat het atelier langs komt om af te spelden.

Begrijp dat je het nu echt goed wilt (zal mij persoonlijk een zorg zijn hoe gordijnen hangen, maar dat ben ik) en daarom een atelier inschakelt. Maar zoals ook al gezegd, die zijn er ook om geld te verdienen en zullen makkelijk inhaken op jouw probleem.

Dit is iets wat een handige moeder/schoonmoeder/buurvrouw met voldoende ervaring op de naaimachine ook kan, voor minder geld, maar goed dat is verder je eigen keuze.

Ik hoop in ieder geval dat je het kan oplossen met je vriendin. Want als het echt een goede vriendschap is, is zoiets als dit het gedoe niet waard lijkt me.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:52

Booooo schreef:
Gulpje schreef:
Ik vind je username in combinatie met dit topic eigenlijk wel passend :+

Voor degene die het duidelijk niet snappen.. Het hele gordijn had net als de hoek moeten zijn. De hoeken zijn dus prima, die hangen namelijk een stukje van de grond. De rest van het gordijn is nog veel te lang. Die liggen gewoon op de grond.

Wees blij, dan is er dus te weinig af in plaats van te veel. Moet gewoon wat meer afgehaald worden.

Dus hop hop in galop, alsnog op naar een gordijnatelier en goed op maat laten maken (als die al aan de slag wil gaan met kant-en-klare gordijnen).

Problem yok, panik yok :)

Maar eerst met een glimlach op je gezicht naar je helper, zodat er niets aan de hand is tussen jullie.

P.s. heb je die gordijnen voor het korter maken gewassen in verband met eventuele krimp?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:53

Jeetje leuke vriendin ben jij.. -O-
Je vriendin doet (ik neem aan gratis!) een dienst voor jou, ja ze had het nog nooit gedaan, maar dat is jouw eigen risico om het dan door haar te laten doen. Je had zelf kunnen beslissen het door een professional te laten doen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je vriendin niet weet hoe ze moet reageren.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 14:57

Dreamybol: Hoe weet je dat dat niet de oorzaak is? Misschien heeft ze niet overal 15 cm gemeten, dit is nu ook maar een aanname die je doet.

Wij doen nu wel normaal tegen elkaar hoor, er is geen ruzie.

Chasingmood: Even goed het topic lezen ;)

Boras: Ik ben ook blij dat ze het wou doen hoor dat is het niet, alleen het resultaat is helaas niet zoals geplant. En ze heeft het inderdaad gratis gedaan, maar ik heb haar er wel een kleinigheidje voor gegeven afgelopen weekend.

Er moet inderdaad wat meer af, maar een nieuwe zoom leggen kan dus niet omdat het gordijn nu scheef is, en de strijkstrook lukt niet om los te maken omdat dan het gordijn kapot gaat. Dus ben benieuwd hoe dit andere atelier het dan toch wel op gaat lossen.

Ze zijn trouwens inderdaad allemaal gewassen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:03

Is een perfect gordijn echt belangrijker dan je vriendschap? Kun je niet met een glimlach naar het foutje kijken en zien dat dat juist het gene is dat het persoonlijk maakt; waaraan je altijd kunt zien dat je vriendin het heeft gemaakt?

Maarja, ik ben daar misschien iets te zweverig in. Ik vind het echt zonde om het aan te laten passen namelijk. Ik hoop dat je het uiteindelijk naar tevredenheid kunt oplossen en dat je vriendschap dit overleeft.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:03

Ik hoop dat je ook naar jezelf kan kijken TS, in deze.
Waar komt dat wantrouwen naar je 'vriendin' vandaan? En heb je er met dat wantrouwen wel goed aan gedaan om het toch door haar te laten doen?

Uitspraken als 'misschien heeft ze mijn gordijnen wel gebruikt om te testen' en 'misschien heeft ze niet overal die 15 cm gemeten'.
Dat komt niet over als een fijne vriendschap met vertrouwen, als mijn vriendin zo over mij zou denken zou ik er al heel rap klaar mee zijn. Zoek het dan ook lekker uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:05

Hypericum schreef:
Waar komt dat wantrouwen naar je 'vriendin' vandaan? En heb je er met dat wantrouwen wel goed aan gedaan om het toch door haar te laten doen?

Uitspraken als 'misschien heeft ze mijn gordijnen wel gebruikt om te testen' en 'misschien heeft ze niet overal die 15 cm gemeten'.
Dat komt niet over als een fijne vriendschap met vertrouwen, als mijn vriendin zo over mij zou denken zou ik er al heel rap klaar mee zijn. Zoek het dan ook lekker uit.

Nou inderdaad zeg. Je zou maar een keer wat doen voor een ander, pffff.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:06

Hm, ik zou dat atelier niet te hard geloven over de strijkband. Ofwel ze hebben er geen kaas van gegeten (zelf werken ze er niet mee) of ze willen wat extra werk voor zichzelf genereren. Als je met een natte doek en een heet strijkijzer te werk gaat, wordt de lijm weer net zo zacht als toen die ingestreken werd. Snel lostrekken en dan het volgende stukje doen. Natuurlijk wel even voorzichtig uitproberen, maar ik zou het er niet bij voorbaat bij laten zitten.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:07

Als je gordijnen gaat aanmeten moet je ook meten op drie plekken van het raam. Links recht en in het midden. Je gordijnen kunnen wel recht zijn maar als de grond scheef is of iets dan hangen ze alsnog scheef

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:08

Als het zulke dure gordijnen zijn snap ik eerlijk gezegd niet zo goed dat je ze hebt laten vermaken door je vriendin. Als ze ervaring had, oke.... Maar ze gaf aan dit nog nooit gedaan te hebben maar dacht het wel te kunnen. Bij dat stukje had ik al gezegd: "bedankt dat je het wilt doen, maar ik heb het liever echt goed dus ik breng ze wel weg".

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:08

Heb je de gordijnen zelf al eens opgemeten. Dan weet je zeker of het fout is gedaan door je vriendin of dat ze gewoon scheef gekocht zijn.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:11

Booooo schreef:
Dreamybol: Hoe weet je dat dat niet de oorzaak is? Misschien heeft ze niet overal 15 cm gemeten, dit is nu ook maar een aanname die je doet.

Heb jij de afgeknipte stukken gekregen én de gordijnen nagemeten waardoor je haar terecht de schuld kunt geven?

En ja, ik weet zeker dat strijkband niet de oorzaak is, omdat het strijkband pas komt ná het knippen en dus niets met het al dan niet scheefknippen te maken heeft. :) Vriendin had ook kunnen knippen en afzomen ipv het strijkband te gebruiken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:12

friendly, duur is betrekkelijk ze waren namelijk €80. Ik wist niet eens dat gordijnen zo goedkoop konden zijn. Ik schrik mij altijd rot als ik ze op maat moet laten maken namelijk.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:17

Hypericum schreef:

Precies dit... Jemig, je gaat er alleen maar van uit dat je vriendin het fout heeft gedaan, terwijl de andere mogelijke oorzaken die aangedragen worden allemaal net zo waarschijnlijk of zelfs nog veel waarschijnlijker zijn. Dikke kans dat die gordijnen gewoon al scheef waren, ik heb die dingen werkelijk nog nooit recht gezien. En het feit dat je gordijnrails aan het plafond hangt zegt ook niets over het feit of ie recht hangt, je plafond is namelijk waarschijnlijk niet recht. Dat is het in de meeste huizen niet...
Maar goed, jij wilt erg graag geloven dat je vriendin het fout heeft gedaan, ondanks dat ze aangeeft zeker te weten overal 15cm te hebben gemeten. Dat zegt meer over jou dan over haar.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:23

Laura82 schreef:
Hypericum schreef:

Precies dit... Jemig, je gaat er alleen maar van uit dat je vriendin het fout heeft gedaan, terwijl de andere mogelijke oorzaken die aangedragen worden allemaal net zo waarschijnlijk of zelfs nog veel waarschijnlijker zijn. Dikke kans dat die gordijnen gewoon al scheef waren, ik heb die dingen werkelijk nog nooit recht gezien. En het feit dat je gordijnrails aan het plafond hangt zegt ook niets over het feit of ie recht hangt, je plafond is namelijk waarschijnlijk niet recht. Dat is het in de meeste huizen niet...
Maar goed, jij wilt erg graag geloven dat je vriendin het fout heeft gedaan, ondanks dat ze aangeeft zeker te weten overal 15cm te hebben gemeten. Dat zegt meer over jou dan over haar.

Helemaal eens met bovenstaande opmerkingen :o , ik verbaas en irriteer mij erover dat je niets wil aannemen van de mensen hier.
Zij heeft jou uit de brand willen helpen en uiteindelijk wil je haar in de brand helpen....

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:33

Weet je wat het ook kan zijn;
- de gordijnen waren bij aankoop al iets scheef
- én vloer is iets scheef
- én de rails van de gordijnen hangt iets scheef
- én de vriendin heeft 1 a 2 cm scheef geknipt.
Dat alles bij elkaar maakt het totaal behoorlijk scheef, terwijl vriendin keurig kan hebben geknipt en genaaid.

Eigenlijk was dit het risico wat je nam. Je kiest er zelf voor (uit hele begrijpelijk redenen) om het door je vriendin te laten doen en niet door een professional. Zij bied haar hulp aan om jou uit de brand te helpen, hoewel je haar kundigheid niet kent. Maar weet je als je het echt direct perfect wil je het professioneel moet laten doen. En het lijkt me sterk dat jij hebt gedacht dat ze net zo kundig is als een professional.
En wees even eerlijk je denkt toch niet dat ze expres, willens en wetens, scheef heeft geknipt. Ze wilde je helpen, niet je gordijnen verprutsen toch?

Daarnaast zou ik blij zijn dat ze een stuk te lang zijn en niet een stuk te kort, dan kan je ze pas weggooien..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:47

Ach ts, vriendschap is meer waard dan 80 euro. Trek je eigen les eruit. Je dacht goedkoop uit te zijn . Goedkoop is duurkoop en wie het onderste uit de kan wil, kan wel eens de deksel op de neus krijgen. Gewoon blijven lachen en zelf de oplossing zoeken en betalen. Het is niet anders. Ga er vanuit dat die vriendin alleen goede bedoelingen had. Voor haar is het net zo ongemakkelijk als voor jou.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:51

Booooo schreef:
[ Afbeelding ]

Hier kun je het zien. Ze heeft het zelf ook gezien.

Ik geef dit uit handen omdat ik er geen verstand van heb, dus was ik erbij met afspelden, strijken etc nee anders had ik het zelf wel kunnen doen.
Maar als iemand vaker gordijnen heeft korter gemaakt, maar nog nooit met een strijkstrook, ik nog aangeef dat als ze het niet zeker wist of ze het kon ik het naar een atelier zou brengen. Maar als ze dan toch zegt dat ze het wel kan.. Tja

Verzekering weet ik niet of ze die heeft, rechtsbijstand in ieder gebal niet aansprakelijkheid weet ik niet.

Jajaja, blablabla. Een beetje je verstand gebruiken kan geen kwaad, buiten dat is je ergens theoretisch een beetje in verdiepen niet hetzelfde als het in de praktijk dan ook maar kunnen. Dus met een beetje nadenken had je de gordijnen opgehangen, zelf of samen met je vriendin afgespeld en ze aan je vriendin meegegeven.
Nu heb je gekregen waar je om vroeg: 15cm kortere gordijnen :)* .

Niet meer piepen en niet meer zo dramatisch doen met je 'vriendin heeft het verpest en mijn gordijnen misbruikt'. Beetje verantwoording voor je eigen (in)acties en wat relativeringsvermogen kunnen écht geen kwaad := .

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 15:54

Jacquel: Extra werk voor het atelier word het niet want ze hebben de gordijnen terug gegeven.

Dreamybol: er is helemaal niet geknipt... Het gordijn is gewoon 'gevouwen' op '15 cm' en toen gestreken.

Selka: Daarom kocht ik ook kant en klare ;) Wat voor de een goedkoop is kan voor de ander duur zijn.

En nee ze heeft ze heus niet expres scheef gemaakt.. Zoals ik al eerder zei ik heb de bal verstand er van, daarom laat ik het door iemand doen. Als iemand zegt het te kunnen ongeacht een vriendin of niet, mag je daar toch vanuit gaan. Het zelfde geldt dat ik niet wist dat ze ook scheef in de verpakking kunnen zitten. Ik ging er vanuit als ik gordijnen koop, in de verpakking dat die recht horen te zijn. Dat dat niet zo kan zijn, blijkt nu wel.

GDG beetje dimmen mag wel hoor ;)

Als jullie mijn andere reacties lezen, zie je ook dat ik al een ander atelier heb gevonden die er nu naar gaat kijken.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:55

Ik zou mijn gordijnen, als ze zo zijn zoals op de foto, niet eens terug gebracht hebben als een professional het had gedaan, eerlijk gezegd.. Ik ben net zoals meerdere hier ook niet zo moeilijk als het op gordijnen aan komt, ZEKER niet als het om goedkopere gordijnen gaat. Ja als ik gordijnen had aangeschaft op maat voor in het hele huis en daarvoor 800 euro moet betalen dan wordt het een ander verhaal. Maar ik zou me er absoluut niet aan storen zoals het eruit ziet op de foto. Een lootje in de hoek en het is weer recht. Korter maken lijkt mij helemaal geen probleem, maargoed.

Booooo

Re: Vriendin heeft gordijnen verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 15:56

Lauraa dan heb je het topic niet gelezen, want korter maken is nu wel een probleem..
En nee ik wil mijn gordijnen niet op de grond hebben liggen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:58

Als er niet geknipt is, kan je toch prima zien of je vriendin 15 cm heeft gemeten :?
Weet je meteen of je dr (on)terecht beschuldigt. Maar dan nog vind ik het nogal triest hoe je iedere verantwoordelijkheid ontkent. Je kan zelf ook nadenken hoop ik...

Concorde

Vervelende situatie. Als iemand iets op professionele basis doet en zegt iets te kunnen, mag je daar aanspraak op maken. Dit is gewoon een vriendendienst en je wist dat ze het nog nooit eerder gedaan had.

Zoals al eerder genoemd hoeft het helemaal niet zo te zijn dat zij zit te prutsen. Mijn schoonmoeder heeft in haar leven al heel wat gordijnen zelf gemaakt, maar met onze kant-en-klaar Ikea gordijnen heeft ze de grootste moeite gehad om ze fatsoenlijk in te korten, die krengen waren zo scheef als wat, en hoe ze het ook uitmat, recht werden ze nooit.

Ababe

Booooo schreef:
Lauraa dan heb je het topic niet gelezen, want korter maken is nu wel een probleem..
En nee ik wil mijn gordijnen niet op de grond hebben liggen.

Ik heb het wel goed gelezen, en dat snap ik niet. Toevallig is mijn moeder naaister en ik zij zou dit in een handomdraai voor je kunnen fixen. Maar ik bemoei me er verder niet mee, ik vind alleen zoals meerdere hier zeggen, dat het overkomt als een wereldramp zoals je het beschreef. Je moet je vriendschap daarvoor niet op het spel willen zetten. Ik hoop voor je dat het goed komt! Succes!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:02

Mijn hemel wat zijn jullie hard naar TS. Ik vind dat ze netjes ingaat op jullie harde oordelen.

Naar wat ik begrijp is het probleem meer de muur die de vriendin heeft opgetrokken dan de daadwerkelijke fout. Daarnaast is een vriendendienst niet vrijblijvend en moet je zo'n dienst wel goed afleveren, anders help je natuurlijk niet :)*

Maar even praktisch: ben ik nu raar of kan er niet gewoon een zoom in je gordijnen gezet worden? Die strijkband maakt toch niet uit of is zo'n ding heel dik?