Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:28

Grappig, die reclame hoor ik de laatste tijd heel vaak.
Het eerste wat in mij opkwam: dit wordt een dure grap wanneer je pech hebt. En gezien de berekeningen in dit topic klopt dat wel.
Het is goedkoop, wanneer je in jaren tijd een keer pech krijgt, anders is het al snel duurder.
Voor mij, als student zijnde, geen optie dus. Plus daarbij is mijn auto al een aantal jaartjes oud.
De ANWB vond ik eigenlijk ook heel duur. Zelfs met jongerenkorting. Ik wil namelijk ook graag pechhulp in mijn eigen woonplaats en dat kostte meteen een stuk meer. Ook wil ik dat de pechhulp niet persoonsgebonden is, maar autogebonden en dat kon ik daar nergens vinden (oke en ik was te lui om nog verder te zoeken, toen ik een beter alternatief gevonden had :)) ).
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Promovendum. Dekking door heel Europa, ook in eigen woonplaats en met vervangend vervoer. De verzekering is autogebonden. Ik betaal hiervoor 66 euro per jaar. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:18

Merk gebonden assistance is leuk... Als je een merk garage In de buurt hebt Zitten.

Heb je dat niet moet je voor normaal onderhoud een pokke eind rijden , huurauto regelen bij die garage want 9 van de 10 keer is door de merken vast gelegd dat een gratis leen auto niet mag
Want die merken(importeurs/distributeurs) hebben meestal ook een autoverhuur afdeling

Onderhoud merk garage is over het algemeen ook prijziger dan de vakgarage
(Tik de keuring met een beurt maar eens bij Audi af of bij de vakgarage :+ )

Uiteindelijk ben je dan goedkoper uit met de ANWB dan met die "gratis" pechhulp
Want de kosten van die "gratis". Service word gewoon betaald hoor

Edit de on demand pech hulp klinkt leuk , tot je de prijzen eens echt gaat bekijken en de voorwaarden er naast legt
Ik heb met de vorige auto een paar keer de ANWB nodig gehad
Met deze nog niet , maar ik blijf lid.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-12-16 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:28

ik ben al bijna 25 jaar lid van de ANWB. helaas 1 x nodig gehad en toen weigerden ze te helpen, omdat ik een oude auto had en wel had kunnen weten dat hij stuk zou gaan (was een jaar ervoor net een nieuwe, 2e handse versnellingsbak ingezet). Ze weigerden zelfs om ons naar huis of een garage te slepen. Ze hebben op een vrijdagavond ons laten staan, 2 mensen op krukken met 4 kleine honden (we waren ff met de honden naar het strand).
gelukkig was een bevriende garage eigenaar wel zo vriendelijk om ons, de honden en de auto op te halen.
Ik heb hierover een klacht ingediend, per brief en telefoon, maar alleen te horen gekregen dat ze de monteur (die een uur te laat kwam, omdat hij het niet kon vinden en vervolgens ook nog in de hondenpoep (niet van onze honden) ging staat en een rothumeur had) steunden in zijn beslissing. Geen excuses of begrip, niets....

Ik ben helaas nog wel lid vd ANWB omdat mijn auto te oud is voor andere instanties. dus als iemand een tip voor me heeft...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:24

Ik had ook oude auto's maar ben altijd zonder vragen geholpen. In zeven maanden al twee keer de anwb moeten bellen. Ik ben een beetje een kneus :')

Anoniem

Re: Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:42

Voor zover ik heb begrepen ligt het eraan met wat voor problemen je elke keer belt. Als het elke keer problemen zijn met je motor omdat je auto gewoon af is kan ik me wel voorstellen dat ze op een gegeven moment zeggen dat je misschien beter eens kan kijken naar een iets nieuwer modelletje. Maar ze gaan je heus niet laten staan als je een paar keer achter elkaar belt met kleine probleempjes of verkeerde inschattingen.

Ze hebben ons in ieder geval door een rampzalige vakantie gesleept met een auto die echt een gigantische geschiedenis met kapotgaan heeft.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:46

Ben lid, dit jaar nog niet opgezegd....

Vorig jaar wel problemen gehad met mijn auto en de ANWB maar gebeld (normaal zou ik gewoon de garage bellen, maar de monteur was op vakantie)... Uiteindelijk hebben er 3 man naar gekeken, 3 verschillende dingen gehoord en het zou minimaal 700 kosten wat er allemaal vervangen zou moeten worden. Is mijn eigen monteur weer terug... Is het een zekering...

Nu rij ik ook niet meer zoveel als eerst (26 doordeweeks per dag en weekend nauwelijks) eerst 600km per week minimaal ;) Dus dat scheelt ook wel.

Moet eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen redelijk op is. Dat ik soms wel iets heb aan de aanbiedingen :') maar dat was het ook. Voor mij dus eigenlijk te duur. Aan de andere kant, mijn auto wordt ook steeds ouder, dus de kans dat is weer groter....

Blijf nog even twijfelen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik liever iemand anders bel dan...

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:47

Ik ben zelf ook bij de ANWB, ben er onwijs blij mee tot nu toe. Heb 1x met een stukke uitlaat gestaan en 1x met een auto die niet startte. Beide keren waren ze er binnen een uur en hebben me met vriendelijke uitleg weer op weg geholpen :)

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:14

zowel ik als mijn man zijn lid van de anwb. Ik vond het een must als je beide minimaal 100 tot 130 km per dag rijdt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:15

Liannetje86 schreef:

Vorig jaar wel problemen gehad met mijn auto en de ANWB maar gebeld (normaal zou ik gewoon de garage bellen, maar de monteur was op vakantie)... Uiteindelijk hebben er 3 man naar gekeken, 3 verschillende dingen gehoord en het zou minimaal 700 kosten wat er allemaal vervangen zou moeten worden. Is mijn eigen monteur weer terug... Is het een zekering...

Nu rij ik ook niet meer zoveel als eerst (26 doordeweeks per dag en weekend nauwelijks) eerst 600km per week minimaal ;) Dus dat scheelt ook wel.

Moet eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen redelijk op is. Dat ik soms wel iets heb aan de aanbiedingen :') maar dat was het ook. Voor mij dus eigenlijk te duur. Aan de andere kant, mijn auto wordt ook steeds ouder, dus de kans dat is weer groter....

Blijf nog even twijfelen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik liever iemand anders bel dan...

Tja dat kan altijd gebeuren, ik heb laatst problemen gehad met sturen, 9 van de 10 merkdealers wilden stuurkolom vervangen a 2.000 euro Mijn vader dacht dat het wat electrisch was (die is wegenwacht) en wat denk je garage 10 zegt breng maar en we kijken wel even (mn ouders wonen aan de andere kant van het land) kosten 68 euro en ze hebben alleen alle connectors van de computer schoongemaakt, massa allemaal gecontroleerd en opnieuw vastgezet en problem solved :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:25

Wij zijn beiden lid van de ANWB (en krijgen de Kampioen dus ook 2 keer :+ )
We hebben ze beide ook al meerdere keren nodig gehad :) Ze hebben mij altijd netjes geholpen, zelfs als ik mijn sleutel weer eens opgesloten had in mijn auto.

Heb een keer met een klapband langs de A10 gestaan met een baby van 6 weken oud. Nog voor ik 112 had opgehangen stopte er al een ANWB truck voor me en die zetten gelijk de boel af. Baby werd in de truck gezet en ik moest ook lekker warm gaan zitten. Hij wachtte even op Rijkswaterstaat om mijn sleutels af te geven. Toen wij wegreden naar het pompstation zag ik de berger al aankomen. Die heeft mijn auto naar ons toegebracht. 20 minuten nadat ik 112 had gebeld, was ik al weer op weg met mijn auto. Echt super service!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:04

MarjanB schreef:
Liannetje86 schreef:

Tja dat kan altijd gebeuren, ik heb laatst problemen gehad met sturen, 9 van de 10 merkdealers wilden stuurkolom vervangen a 2.000 euro Mijn vader dacht dat het wat electrisch was (die is wegenwacht) en wat denk je garage 10 zegt breng maar en we kijken wel even (mn ouders wonen aan de andere kant van het land) kosten 68 euro en ze hebben alleen alle connectors van de computer schoongemaakt, massa allemaal gecontroleerd en opnieuw vastgezet en problem solved :)

Kan ook allemaal gebeuren, maar gaf wel even een deukje in het vertrouwen ;) Maar het stomme was, dat de eerste had dus de zekering gecontroleerd. En volgens hem was het dat niet. Dus die 2 erna hebben dat ook gewoon aangenomen. Was dat mijn garage dat toch nog een keer checkte :S

Had met die man gewoon echt pech. Zullen er genoeg bij zitten die wel verstand er van hebben, maar had gewoon echt de verkeerde... (hij kreeg ook van mijn auto de klep al niet open :)) Maar het was nog altijd beter dan bij de Kwikfit "Kun je niet gewoon een fatsoenlijke auto kopen?!" (Ging om een lampje verwisselen, C1 van toen 5 jaar oud :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:50

Ik ben ook al jaren lid van de ANWB. Afgesloten omdat ik eerst een oudere Opel Corsa reed, daarna twee keer nieuwe Toyota's gehad (ook wel met Toyota service) en nou lease-auto maar daarbij is pech niet direct geregeld. Dus dan maar de ANWB. Kost 1x per jaar wat, maar dan heb je ook wel goede achtervang.

Tot nu toe de ANWB twee keer nodig gehad, beide keren met de Corsa. Toen ook wel fijn geholpen.

En met dat ANWB-pasje is het zo fijn en goedkoop goede laarzen voor op stal scoren :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:15

weet je zeker dat die andere maatschappij ook helpt als je auto sleutels in de auto liggen met de deur opslot?

ik stond dus ergens buiten zonder jas.. bel ik naar de net nieuwe pech bedrijf die goedkoper was dan de anwb.. zeggen ze doodleuk sorry mevrouw das geen pech.. wij helpen u niet.......
anwb wou wel komen, was wel geld voor lidmaatschap en 150 euro extra kosten ivm niet lid zijn en hulp nodig hebben, was in december dus het jaar erop zou ik dan ook lid zijn.

binnen een uur was mijn deur weer open door een vriendelijke anwb monteur... anders had ik een raam in kunnen gooien en dat is duur.(reserve sleutel lag voor in mijn jas en de andere had ik in de kofferbak gelegd..

een oom heeft het zelfde gehad bij een andere bedrijf.. die is ook terug bij de anwb

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:31

hagelslag schreef:
Ik zit bij de ADAC in duitsland.
Toen ik de reclame hoorde dacht ik ook euhm ja opzich gooi je het geld weg.
Maar toen ging ik verder denken.

De adac of anwb heeft wel in elke regio 24/7 iemand aanwezig op oproepbasis.
Als ik een keer nachts naar huis wil en de auto zegt dikke doei, dan helpen ze wel.

Dus ik betaal liever 50-100 euro per jaar en weet dat ik thuiskom ipv on demand. Want wie weet is dat net een vervelende maand en kan ik het eigenlijk niet betalen

Ik heb korte tijd bij een bergingsbedrijf gewerkt toen dit net ter sprake kwam. Je krijgt exact dezelfde hulp als bij een abonnement bij de ANWB of Route mobiel. De kosten zie je direct op de app en je kan betalen per bank of cash maar het moet wel direct betaald worden. Voor gesleept worden betaal je geloof ik 110 euro ongeveer.

Ik denk zelf dat het een heel goed concept is waar ik zeker veel liever gebruik van maak dan een abbo dat heel erg duur is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 03:32

Bij mijn oude auto had ik wel ANWB lidmaatschap, maar had ik ook nog korting, volgens mij vanwege mijn leeftijd toen. Twee jaar lid gehad en in totaal 3 keer ze nodig gehad, dus het er ook wel uitgehaald.

Mijn huidige auto is gewoon een prima auto. Verwacht niet dat die me snel zal laten staan. Inmiddels dus al weer drie jaar zonder lidmaatschap. Van dat on Demand geloof ik niet dat dat nou zoveel goedkoper is. Bij ANWB kan ik ook ter plekke lid worden. Ja. Dat is ook duurder, maar goedkoper dan wanneer ik nu alweer drie jaar lid was geweest.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 06:15

Ik ben nu denk ik iets van 12 jaar lid.
Vooral in het begin vaak nodig gehad.
Allemaal kleine dingen.
Vorig jaar voor het laatst.
Accu problemen, sleutel erin laten zitten, lekke band en met mijn eerste auto vocht problemen. Als er teveel regen op de snelweg was met rijden ging de auto stotteren haha.
Anwb kwam weer en met een spuitbus was het steeds opgelost.
Ze maakte er nooit een probleem van.

Kampioen vind ik ook leuk om te lezen.
En inderdaad korting met uitjes.

Is het korting met tanken ook nog bij bepaalde pomps?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:41

Ik ben jaren lid geweest van de anwb, maar overweeg nu op te zeggen. Het enige dat me weerhoudt is dat ik goede pechhulp wil als ik met mijn trailer en twee paarden strand.

Redenen om het op te zeggen zijn dat we zelf erg handig zijn (ik heb echt niemand nodig voor het verwisselen van een band of om startkabels te hanteren.). Ik ga ook niet regelmatig naar het buitenland met de auto. En als we in de buurt stranden met de trailer hebben we een lading vrienden onder de knop die ons kunnen komen halen. En meestal ga ik niet zo heel erg veel weg met de paarden... En we hebben de anwb ook al jaren niet nodig gehad.

Maar wat doet zo'n pechhulp op demand met een trailer met twee paarden? Betaal je je niet blauw aan afsleepkosten dan? Hoe kom je thuis? En hoe doet de anwb dat eigenlijk? Want ik heb nooit goed uitgezocht hoe dat geregeld is.... :oo Iemand ervaring?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:46

Ik heb mn anwb eruit gegooid. Betaal elk jaar meer dan 50 euro. en eigenlijk heb ik een hele handige vriend.. Laatst wilde we mn bougies vervangen en brak er 1 af (helemaal vastgeroest).
dus ja daar sta je, motor kan natuurlijk niet starten.
Ik durfde de ANWB niet eens te bellen (heb dit jaar nog wel abo) want we hebben zelf iets gesloopt aan het ding.
Daarnaast heb ik al 6 jaar mijn rijbewijs, en ANWB pechhulp, alleen heb ik er maar 2 keer gebruik van gemaakt omdat ik 1 keer een lekke band had en blijkbaar had ik slotbouten op mijn velgen waardoor ik de bouten er niet zelf af kreeg. Band wisselen kan ik zelf.
En 1 keer blokkeerde mn stuur tijdens het rijden (ja, auto was echt n levensgevaarlijk barrel) en begon er vanalles te piepen en durfde ik er niet meer mee te rijden. Heeft anwb hem afgesleept en een tijdje stationair laten lopen. Niks meer aan de hand. Dat was het.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:20

Ook mijn vriend is zelf monteur. Hartstikke handig. Toch lid van de ANWB, alleen niet voor in Nederland maar Europa dekking.
Hier in Nederland, kan mijn vriend zelf wel iets regelen als het nodig is. (En das, vanwege oudere auto's nog al eens gebeurt) Maar in het buitenland is dat lastiger.
De afgelopen 5 jaar al 2x met een "huur" auto terug gekomen.
1x gaf onze old timer het op in de bergen....Heerlijk nog 1,5 week in een grote auto met airco rond gereden ! En de old timer werd na 2 weken afgeleverd bij ons thuis.
En 1x echt rottige pech... Mijn Jappaner gaf het op.
En aangezien de kosten voor reparatie of vervoer terug uit kwam boven de waarde van de auto, was het de auto niet meer waard en is de auto in Duitsland naar de sloop (export) gegaan.
Dat deed wel ff zeer zeg !
Thuis was tie waarschijnlijk nog wel gemaakt geweest, maar dan heb je er niet zoveel meer over te zeggen. Wel een mega huur bak gekregen voor 2 weken.
Niet normaal !! Durfde er bijna niet in te rijden :

https://www.google.nl/search?q=cherokee ... 43ui4TM%3A
Die werd normaal gebruikt om VIP's te vervoeren als een soort limo. En wij waren maar met z'n 3en...

Nice maar ook wel ver over de top !

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:26

safina schreef:
Ik ben jaren lid geweest van de anwb, maar overweeg nu op te zeggen. Het enige dat me weerhoudt is dat ik goede pechhulp wil als ik met mijn trailer en twee paarden strand.

Redenen om het op te zeggen zijn dat we zelf erg handig zijn (ik heb echt niemand nodig voor het verwisselen van een band of om startkabels te hanteren.). Ik ga ook niet regelmatig naar het buitenland met de auto. En als we in de buurt stranden met de trailer hebben we een lading vrienden onder de knop die ons kunnen komen halen. En meestal ga ik niet zo heel erg veel weg met de paarden... En we hebben de anwb ook al jaren niet nodig gehad.

Maar wat doet zo'n pechhulp op demand met een trailer met twee paarden? Betaal je je niet blauw aan afsleepkosten dan? Hoe kom je thuis? En hoe doet de anwb dat eigenlijk? Want ik heb nooit goed uitgezocht hoe dat geregeld is.... :oo Iemand ervaring?

Als je bij de ANWB dat allemaal hebt meeverzekerd, worden zowel auto als trailer eerst afgesleept naar een garage. Daar krijg je een vervangende auto met trekhaak mee. Weet alleen niet of je dan ook een auto krijgt die zwaar genoeg is om de trailer te trekken. Staat dat niet in je polisvoorwaarden?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:21

Ja moet je dan ook verzekeren voor een aanhanger. Dan zijn de sleepkosten hiervan ook vergoed.
Wel is het zo dat jij altijd recht op hebt op een gelijkwaardige vervangende auto. Dus een met net zoveel trekkracht als die van jou. Echter, mits beschikbaar.