[volg]Project 1 af! Op naar nummerooo 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceffyl

Re: [volg]Project 1 af! Op naar nummerooo 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:23

Gaaf, wat ben jij handig zeg! Vraagje, waar komt dat schilderij vandaan? Toevallig online besteld?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:31

Hoe heeft die ombouw voor de kachel eigenlijk uitgepakt? Verloor je er nou veel warmte door of was dat geen enkel probleem?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:41

Ik heb beiden projecten meegelezen en ga ook trouw je volgende project volgen! Knap dat je het allemaal voor elkaar krijgt!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 14:01

De ombouw van de kachel was prima. Het huis bleef eigenlijk top warm.
(het is de enige kachel van de kamer). We hadden boven en onder die uitlaat van warmte en heb niet het gevoel gehad dat het enorm warmte tegen hield.

Ik heb nog geen informatie over project drie omdat we nog geen keuze hebben gemaakt haha!
Maar dat komt zo snel mogelijk.

Zo'n programma wou ik vroeger altijd graag aan mee doen haha. Nu doe ik het maar op eigen houtje.

Ceffyl: Het is een 3 luik vliegtuig over new york.
Ik heb hem van een andere site als deze maar:
http://www.starkunst.nl/Home/Alleschild ... rafie.aspx
Dit is hem wel.

Heb de foto's binnen!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 14:11

Achter tuin van:

Afbeelding

Naar:

Afbeelding

Afbeelding

Keuken van:
Afbeelding
Afbeelding

Naar:

Afbeelding

Afbeelding

Eetgedeelte:

Afbeelding

Woonkamer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rest komt vanavond!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:01

Prachtig zeg, je ziet wel echt weer dezelfde stijl terug als in het eerste huis. Petje af!
Ik ben benieuwd wat voor moois je van project 3 gaat maken.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 16:41

Klopt blijf wel een beetje vast houden aan het stijltje maar steeds net ietsjes andere twist.

Ik moet van mezelf in het volgende huis een andere keuken pakken. Dat wordt moeilijk haha ik vind dit nog steeds echt een mooie keuken namelijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:42

Gaaf! Inderdaad dezelfde stijl, dat trek je lekker door! Huisje nummer 3 staat te wachten op zijn make over ;)
Ik vind dit huis wel veel minder mooi en stoer en gaaf dan project 1. Dat had echt een wauw factor, dat heb ik bij deze niet. Komt denk ik ook echt vanwege de ruimte van de woonkamer, en het huis zelf.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 17:33

Ja dat ben ik zeker met je eens. Het komt vooral door de ruimte.
Het 1e huis was zeker dubbel zo groot.
Dit is een klein rijtjes huis, vind er zelf ook 0 wauw aan. haha! Maar netjes is het wel.

Volgende huis wordt weer wauw. Of tenminste daar ga ik voor haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:00

Het eerste huis vond ik ook heel spannend qua indeling met die halve etages.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 18:07

Ja idd. Echt zon geweldig huis was dat!
Zal maar niet vertellen dat de kopers nog steeds niet gesignaleerd zijn in het huis.

Gekocht en tot nu toe nog nooit de gordijnen die ik heb neergehangen open gehad of een teken van leven in het huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:10

Wat raar := , ze liggen toch niet voor pampus in het huis?

Wat gaaf weer dat 2de huis !

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:40

Gaaf! Heb even gespiekt, doe je dat er bij in je vrije tijd

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:09

lrm schreef:
Ja idd. Echt zon geweldig huis was dat!
Zal maar niet vertellen dat de kopers nog steeds niet gesignaleerd zijn in het huis.

Gekocht en tot nu toe nog nooit de gordijnen die ik heb neergehangen open gehad of een teken van leven in het huis.

Hopelijk volgt er niet binnenkort een nieuwsbericht dat er een levensloos lichaam is aangetroffen in het huis. :=
Hoe is dat destijds trouwens opgelost met die inbraak? Kon dat nog een beetje fijn worden afgewikkeld?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 22:07

Hahaha dat zou wat zijn. Maar sinds december dan zouden ze toch wel een keer gemist morgen worden.

Ja het is allemaal vrijetijd werk. :D

Jolien: Dat is uiteindelijk allemaal in drie dagen opgelost. Maandag middag is de verzekeraar langs geweest. en toen voor woensdag 12 uur een nieuwe keuken erin, douche koppen, deuren alles. Wat een gedoe.

En heel veel heen en weer gebel voor het geld maar uiteindelijk niet mijn spullen weg maar wel alles vergoed gekregen. Dus op zich goed vanaf gekomen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:30

Dan ga ik mijn vader definitief eens paaien voor zo'n ombouw ook. Dank voor je antwoord!

Is erg mooi geworden! Jullie tuin is ook echt super opgeknapt zeg!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:42

Ah gelukkig maar, dat was toch wel echt enorm k*t zo vlak voor de overdracht.
Ik verbaas me er trouwens over hoe klein de ruimte van huis nr. 2 was geweest zonder die uitbouw, of lijkt dat op de foto maar zo?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 16:57

Nee het is echt een klein huisje in de stad.

Wij wonen er met 2 maar ik vind het nog wel klein. Wij hebben weinig "pruttel" en ik ben nogal weg gooierig geworden dat scheelt veel.

2 naast ons wonen er met maarliefst 3 kinderen en tot een paar weken terug zonder uitbouw. Pfoe. En dan schrik je echt van de prijs. Huis 1 was de vraagprijs 198.000 en dit huis 219.500. Kun je het verschil nagaan. Beide huizen dicht bij de stad alleen een andere stad.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:43

Ik vind je eerste huis ook mooier als dit.Vind in dit huis vooral je woonkamer erg geslaagd.En dat hout boven je keuken ,ook heel leuk gedaan.De soberheid van kleuren geeft dat het rustig overkomt.
Persoonlijk vin dik je tuin niet mooi en ook niet bij je stijl in het huis passen.Maar er zullen vast mensen zijn die het prachtig vinden en gelukkig zijn smaken verschillend.Ik bewonder je kunde en energie.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 17:53

Had je ideeën waardoor de tuin de volgende keer in jou ogen beter bij de rest past?

Verbeteringen en ideeën kunnen altijd leuk zijn voor een volgend huis. :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:59

Ik denk dan meteen aan zo'n overkapping/veranda waar je lekker kan loungen :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:55

lrm schreef:
Had je ideeën waardoor de tuin de volgende keer in jou ogen beter bij de rest past?

Ik denk dat het de meubeltjes zijn. Misschien dat een stevige houten tafel met aan 1 kant bijvoorbeeld een bankje en aan de andere kant stoelen beter past. Meer wat natuurlijker en robuster.
Ook het hout aan het poortje en kippenren ziet er zo te nieuw uit tegenover de materialen binnen. Steigerhout of grijze beits/dun aangebrachte lak, waardoor het wat meer op steigerhout lijkt had meer jouw stijl vertegenwoordigd.
Alles heeft nu zo een typische look van het natuurlijke of zelfgemaakte (karakter), maar de tuin is dan weer te 'gekocht'.
Het stukje (kunst)gras vind ik er wel heel mooi in. Boompje komt ook mooi uit zo.

Edit: karakter was het woord wat ik miste.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 00:50

lrm schreef:

Ik vind persoonlijk dat het kippenhok van hout wat afbreuk doet,had idd zoals geopperd word wat meer met steigerhout gewerkt,de boomsnippers vind ik ook lelijk staan te rood van kleur en de beplanting qua bloemen ook net niet helemaal.Maar je tuin is natuurlijk ook nog jong en moet nog groeien,dat is altijd het moeilijke met een tuin aanleggen.Zelf zou ik ook gelijk het kunstgras er uit gooien en dan echt leggen.Ik vind je tegels en de vormgeving wel weer heel leuk en daar kan ik de stijl van je huis wel in vinden,maar de afwerking vind ik dan idd net wat kitsch of zo?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:12

beatje schreef:
lrm schreef:

Ik vind persoonlijk dat het kippenhok van hout wat afbreuk doet,had idd zoals geopperd word wat meer met steigerhout gewerkt,de boomsnippers vind ik ook lelijk staan te rood van kleur en de beplanting qua bloemen ook net niet helemaal.Maar je tuin is natuurlijk ook nog jong en moet nog groeien,dat is altijd het moeilijke met een tuin aanleggen.Zelf zou ik ook gelijk het kunstgras er uit gooien en dan echt leggen.Ik vind je tegels en de vormgeving wel weer heel leuk en daar kan ik de stijl van je huis wel in vinden,maar de afwerking vind ik dan idd net wat kitsch of zo?

Zou jij daar echt gras leggen? En dan een grasmaaier voor 1,5m2? Het moet wel nog praktisch blijven. Ik vind dit een mooie oplossing die superhandig in onderhoud is. Ideaal voor een ouder koppel of mensen zonder groene vingers.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:16

Oooh ik wilde dat ik verbouwen net zo leuk vond als jij! Ik heb maar een klein huis, maar ben al zes jaar bezig met opknappen. :=

Gaaf geworden hoor! Ben benieuwd naar je volgende project en ik blijf even volgen voor inspiratie. :))