Energie en gas overstappen. Hulp nodig.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 11:52

Het is weer zover.

We zitten nu bij de nuon met blijven loont.

Nu keek ik op gaslicht.com om te vergelijken.

Eneno staat dan op nr 1.

Zie foto betaal ik dan 18 cent?

Op mijn Nuon contract staat bv. 0,19 cent....

Zie 2e foto

Of kan je dit niet vergelijken?

Afbeelding

Afbeelding

purny

Re: Energie en gas overstappen. Hulp nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:56

Ik lees ook mee. Ook voor mij de tijd om over te stappen

Bellex

Re: Energie en gas overstappen. Hulp nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:05

A3a1 schreef:
Nuon staat erg slecht bekend....ze vermelden bv niet dat het niet incl netwerkkosten is, dus je krijgt er nog 1 of 2 rekeningen pm bij.

Dus als het nog binnen 2 weken valt, ga eens kijken bij vergelijkings site, per postcoce kan het nogal verschillen maar Energie direct, essent zijn meestal erg goed.
Ook zou ik nu een 2 of 3 jarigcontract sluiten, de energieprijzen gaan nl weer stijgen. We betalen nu al een aantal jaar historisch laag, dus nu afsluiten voor langere periode heeft zijn voordelen.

Waar haal je dat vandaan? Zit er al 7 jaar en dit is echt niet zo :=

Bij Nuon vind ik de blijven loont korting erg fijn, zit inmiddels op 20 of 25%.
Hier wordt United Costumers genoemd, daar zou ik per maand 10 euro meer betalen dan bij de Nuon (per jaar 120 op een jaarafrekening van 500 euro nu bij Nuon) dus die is zeker niet altijd de goedkoopste. Er speelt veel mee zoals inderdaad leveringskosten, bijkomende kosten, of je een eigen maandbedrag mag kiezen etc. Tot nu toe ben ik met iedere berekening altijd het goedkoopste geweest bij Nuon. Ik stel hem 50% hoger in per maand dan wat ik max verbruik voor als er weer zo'n mega winter komt, en krijg dus ieder jaar veel terug. Sommige maatschappijen dwingen je dan omlaag te gaan, bij hun mag je zelf kiezen

Wat ik heb begrepen is dat de mega goedkope maatschappijen in die voorberekeningsdingen vaak bepaalde vaste kosten eruit laten zoals aansluitkosten of belasting oid

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:15

linnie050 schreef:
Het is weer zover.

We zitten nu bij de nuon met blijven loont.

Nu keek ik op gaslicht.com om te vergelijken.

Eneno staat dan op nr 1.

Zie foto betaal ik dan 18 cent?

Op mijn Nuon contract staat bv. 0,19 cent....

Zie 2e foto

Of kan je dit niet vergelijken?

[ [url=m/MDCaJX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZqFwgG.png]Afbeelding[/url] ]

Zoals ik zo snel kan zien zit je in vastrecht kosten al lager bij de bovenste. deze heeft (denk ik) een vast tarief. bij de onderste zit je op variabele kosten.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:20

niet moeilijk doen, gewoon kijken op gaslicht.com. Daar wel goed opletten dat je alle gegevens correct invult. Daar komt een netto maandbedrag uitrollen. Is voor iedereen anders wegens andere verbruiken, enkel of dubbele meter en andere regio. Ook ik stap elk jaar over, dat is goedkoper dan blijven zitten met een of andere verlengingsaanbieding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:58

Bij mij kwam zowel bij gaslicht en de link die Maris mij stuurde Nuon voordeligst uit. Ik krijg ook een welkomstbonus van 270 euro volgend jaar.
Edit: nieuwe klanten krijgen bij een 3 jarig contract van Essent een cadeaukaart van mediamarkt