Wordt steeds gebeld door bedrijf reclame

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:37

Ayasha schreef:
Bizzybijtje schreef:
Belmenietregister vervalt ook wanneer je je telefoonnummer ergens opgeeft. Dus ook bij bestellingen e.d.

Dat staat hier toch anders:
https://www.bel-me-niet-meer.be/nl/veelgestelde-vragen

Kan zijn, staat helaas vaak in de Algemene Voorwaarden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:41

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/ik-st ... aderd-door

Citaat:
Blokkades in het Bel-me-niet Register gelden alleen voor bedrijven en organisaties waar u geen relatie mee heeft. Ook al bent u ingeschreven in het Bel-me-niet Register, dan mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties van wie u klant bent (geweest) voor een vergelijkbaar product of dienst.

Wenst u niet meer benaderd te worden door een bedrijf of organisatie waarvan u klant bent (geweest), dan kunt u bij het betreffende bedrijf of organisatie aangeven dat u niet meer door hen gebeld wenst te worden. Bedrijven en organisaties zijn wettelijk verplicht dit te verwerken. Dit wordt het “recht van verzet” genoemd.

Citaat:
Gevraagd om te bellen

U heeft zelf gevraagd om door het betreffende bedrijf of organisatie gebeld te worden.

Marktonderzoek

Ook kunt u nog worden benaderd voor telefonisch marktonderzoeken. Het is niet mogelijk om uw telefoonnummer bij het Bel-me-niet Register voor marktonderzoek te blokkeren. Indien u niet meer gebeld wilt worden door marktonderzoekbureaus kunt u zich inschrijven bij http://www.onderzoekfilter.nl

Genoeg ruimte voor toch bellen in de regels van het Nederlandse BelMeNietRegister

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 15:41

Dan nog ook al vraag ik het 100 keer dat ik niet meer gebeld dient te worden. Net weer gebeld en neem gewoon niet op!

Volgende keer neem ik op en vermeld ik dat als ik indien nog een keer gebeld word dat ik dan acties onder neem van stalking.

Shadow0

Re: Wordt steeds gebeld door bedrijf reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:26

Plutolover, waarom stalking? Melding bij de AP vinden ze waarschijnlijk vervelender. Dat is namelijk de wet die ze overtreden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 17:07

Shadow0 schreef:
Plutolover, waarom stalking? Melding bij de AP vinden ze waarschijnlijk vervelender. Dat is namelijk de wet die ze overtreden.

AP??

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:38

autoriteit persoonsgegevens :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:40

Ik maak er ook wel eens een geintje van, anoniem neem ik nooit op overigens. Wij hebben ook een (kleine) boerderij en dus ook o.a. een KvK nummer. Ik krijg zo af en toe wel eens een beveiligingsbedrijf aan de telefoon die proberen beveiligingssystemen te slijten. Ze vragen dan meestal naar "degene die over de beveiliging" gaat. Waarop ik dan antwoord: "een ogenblik, hij ligt te slapen op zijn hondenkussen, ik zal hem even wakker maken" :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:47

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:54

_O- _O- _O-

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:03

9 van de 10 keer dat ik gebeld werd door een anoniem nummer was het iemand van een callcenter, heb daarom ook ingesteld staan dat onbekende nummers gelijk geweigerd worden.. Denk altijd, als het echt iets belangrijks is, dan laten ze wel een voicemail achter

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:24

Hahaha kinke, je hebt nu inspiratie voor de volgende keer :D :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:27

jaaaa!!! eerst een paar keer 'doorverbinden' inclusief muziekje en daarna uiteindelijk ons hoofd beveiliging aan de lijn die dan heel hard blaft :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:34

ik heb dat ook gehad tot negen keer op een avond... nam nooit meer op maar nog was het vaak raak.
op een gegeven moment was dat godzijdank over via de provider laten blokeren.

en ik heb een nieuwe mobiele nummer genomen en vul nergens meer mijn mobiele nummer in ben al jaren niet meer gebeld op een krant na waar ik een proefabo had genomen.. na een paar keer hebben ze me eindelijk van de lijst verwijderd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:41

Maar het nadeel is dat je meestal je nummer in moet vullen bij een bestelling.
En wat er dan met je gegevens gebeuren is me wel eens een vraag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:03

Niet opnemen werkt volgens mij niet - je komt gewoon op het lijstje voor een volgende keer. Dan hou je zelf de overlast.. en het kost hun verder weinig om het steeds opnieuw te proberen. Soms verspilt het niet eens hun tijd omdat een machine de nummers draait en pas doorschakelt als er opgenomen wordt.

Eenmaal beroepen op Recht van Verzet, en daarna een melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens heeft dan veel meer zin: als ze echt een boete krijgen hebben ze daar veel meer nadeel van. Ook het verspillen van hun tijd vind ik op zich helemaal prima. Oh ja, en niet te vergeten, NOOIT iets aangaan in reactie op zoiets. Niet alleen om jezelf te beschermen, maar deze praktijken worden in stand gehouden omdat ze werken. Als je er ooit op ingaat, hoe goed de deal ook lijkt (hoe goed de deal ook is zelfs) beloon je ze voor hun gedrag. Telefonische marketing sterft pas echt uit als het niet meer rendabel is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 20:28

Moet ik dan gewoon zeggen ik beroep me op recht van verzet?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:36

Ja. "Ik onderbreek je meteen even, ik wil hierbij gebruik maken van mijn recht van verzet. Als jullie me nog een keer bellen maak ik melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Ik verzoek om mij nooit meer te bellen." En als ze daar iets anders op zeggen dan 'dat maken we voor u in orde' dan gewoon nog een keer herhalen "als jullie nog een keer bellen, doe ik melding, goedenavond *klik weg*"

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:55

Een vriend van mij werd de afgelopen weken continu gebeld door de volkskrant. Nu is hij wel in voor een geintje, en zegt dus continu dat "meneer L." (Hijzelf dus) de duiven aan het melken is, de dakpannen schildert of net in de sauna zit. :+

Nu vond hij het na de 10e keer wel tijd voor een nieuwe uitdaging; toen het meisje hem een abonnement probeerde te verkopen begon hij te huilen. _O- Nep uiteraard maar vol overtuiging; snikken, sniffen en snotteren. Het meisje vroeg geschrokken of ze écht niet iets voor meneer kon betekenen, want ze voelde zich zo schuldig??
"Ja, me niet meer bellen. Want ik heb een eindeloos geduld en zal jullie dus eindeloos in de zeik nemen, goedemiddag verder" _O-

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:05

Donna89 schreef:
Ook dat mee luisteren is onzin.. Dat kan helemaal niet. Dan zou er voor iedere medewerker een extra persoon moeten zitten om die gesprekken te luisteren... Dat gaat natuurlijk niet
Gesprekken kunnen worden opgenomen. En die worden dan opgenomen voor trainingsdoeleinden. Wat dus betekend dat er steeksproef gewijs enkele gesprekken worden terug geluisterd door een coach of manager

Dat meeluisteren is zeker geen onzin. Sowieso voor de klant worden regelmatig opnames gemaakt van de gesprekken en er wordt wel degelijk ingeluisterd. Misschien niet bij elk gesprek, maar heb toch meerdere keren op het matje moeten komen omdat ik niet voorlas wat er op het scherm stond. Grappige was dat het voor een Duits callcenter met Nederlands werk was en de interviews internationaal, die waren dus door een vertaalmachine gehaald. Klopte van geen kant. Toen ik dan dus ook vertelde dat je zo absoluut geen klanten kreeg met die teksten en zinnen en ze vervolgens vrij in het Duits vertaalde (want ja, degene die inluisterde was Duits en kon dus niet verstaan wat er gezegd werd, alleen kijken of het klopte met het scherm :') ), was het gauw klaar. Maar callcenters moeten de kwaliteit waarborgen en doen dat dus onder andere door inluisteren in gesprekken. Anders zou je als medewerker ook gewoon dingen in kunnen vullen zonder iemand aan de lijn te hebben.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 08:53

Ehm... heb je alleen de eerste zin gelezen? Ik zeg dat niet ALLE gesprekken real time worden mee geluisterd.. vervolgens zeg ik dat er wel enkele gesprekken worden terug geluisterd (en soms ingeluisterd) voor trainingsdoeleinden

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:47

Op dit moment valt het hier gelukkig mee. Maar ik heb ook een periode gehad dat ik veel telefoontjes kreeg. Echt irritant, zeker omdat ik anonieme nummers wel op moet nemen, omdat de artsen en de behandelaars van mijn zoon ook anoniem bellen. En mijn werk belt ook anoniem.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:32

bruintje123 schreef:
Maar het nadeel is dat je meestal je nummer in moet vullen bij een bestelling.
En wat er dan met je gegevens gebeuren is me wel eens een vraag.

ik heb een prepaid telefoon met nummer..dat nummer vul ik vaak in en die heb ik huis als soort van huis telefoon ipv vaste telefoon.