hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:22

Shirley schreef:
Dat is waar, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor wraak...die link is dan door de politie ook gauw gelegd natuurlijk.
Die mensen zoeken gewoon wat anders en zijn jou zo vergeten :(:)

Tuurlijk als ik of mijn buren problemen krijgen is de link snel gelegd alleen als we het niet meer na kunnen vertellen hebben we er niets aan. ;-)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:22

Ik heb een aantal jaren geleden een soort zelfde situatie meegemaakt, maar dan geen hennep, maar dealers naast me, die zelfs nog in cocaïne en heroïne bleken te dealen.
Ook een Turkse eigenaar, maar die betaalde zelf niet eens zijn verplichte bijdragen aan de VvE. De dealers waren buitenlandse huurders
VvE deed helaas ook weinig hieraan en ik heb zelf de politie nooit durven bellen. Andere bewoners (studenten vooral) interesseerde het niet zoveel.
Maar ze werden waarschijnlijk toch al in de gaten gehouden, op een nacht is er een inval door de politie gedaan en alles ontruimd. er zijn zelfs een pistool en stroomstootwapens gevonden.

De mensen zelf zijn opgepakt, maar het is een heel netwerk, later hebben anderen heel subtiel een stickertje met mobiel telefoonnummer op hun brievenbus geplakt, voor klanten, waarschijnlijk om een andere locatie aan te geven. Kon de politie daar verder zoeken.

Helaas later nieuwe dealers in dezelfde woning en ook nog in een andere woning, wederom twee keer een nachtelijke inval gedaan.
Zo'n verhuurder trekt dat soort mensen toch aan zo te horen, net zoals bij jou waar voorheen al een Bulgaar woonde.

Ik hoop dat de VvE of de politie uiteindelijk iets doen, normaal gesproken zijn ze toch blij wanneer ze weer een bende oppakken zou je denken...

EDIT.. De dealers zeiden me trouwens wel altijd vriendelijk goededag wanneer ik ze in de gang tegenkwam. En ik denk ook niet dat ze mij verdenken van de politie opbellen, wat ik dus niet gedaan heb...
Deze mensen hebben neem ik aan wel meer (en gevaarlijker) vijanden, het draait toch om een hoop geld. Een medebewoner die een melding doet zijn ze zo vergeten, ik zou me dus niet teveel zorgen maken in jouw geval :(:)
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 22-08-16 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:24

Yinnar schreef:
Shirley schreef:
Dat is waar, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor wraak...die link is dan door de politie ook gauw gelegd natuurlijk.
Die mensen zoeken gewoon wat anders en zijn jou zo vergeten :(:)

Tuurlijk als ik of mijn buren problemen krijgen is de link snel gelegd alleen als we het niet meer na kunnen vertellen hebben we er niets aan. ;-)

Denk niet dat het zover zal gaan... Je gaat nu gelijk van het ergste uit.
Hier in de omgeving worden vaak genoeg meldingen gemaakt (en idd plantages gevonden) en iedereen leeft nog.

Zou gewoon bellen met alles wat jullie is opgevallen. Desnoods iemand anders die er niet woont laten bellen voor jullie?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:25

Nee joh!
Daarmee houden die mannen zich toch niet bezig!
Afrekeningen in het drugscircuit zijn nooit onderbuurvrouwen :(:)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:27

Ik zou even langs het plaatselijke politie buro gaan en zeggen dat je een melding wilt doen. In onze gemeente zijn wietplantages oprollen echt een fanatieke bezigheid, kan me niet voorstellen dat ze daar niks mee doen

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:30

Shirley schreef:
Nee joh!

Precies dit. In deze mensen hun ogen ben jij heel onbelangrijk, dit soort mensen hebben wel ergere vijanden dan brave bewoners die bezorgd zijn en meldingen doen

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:32

Lol.. dus jij denkt echt dat je afgemaakt wordt omdat je een melding maakt?
Sommigen weten echt niet hoe het werkt dus ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:33

Shirley schreef:
Nee joh!

Kan je dat met zekerheid zeggen? Heb je ervaring? Mij is echt door iemand die het kan weten met klem afgeraden om mijn naam bekend te maken. Ik volg dat advies dan ook maar op.

dromertje2

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:35

Kan je met zekerheid zeggen dat het daar niet in brand gaat vliegen? Denk dat je je daar meer zorgen over moet maken.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:35

Dat is wellicht ook maar goed dat sommigen niet weten hoe het werkt. Ik ben zelf ook behoorlijk naïef af en toe, maar dit zijn zaken waar ik liever niet teveel van weet.
Angst is best logisch als je hoort wat er allemaal gebeurt in de wereld, daar hoeft niemand je om uit te lachen. Hooguit kunnen we TS wat gerust stellen (hopelijk)...

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:37

Een telefoonnummer is ook zo getraceerd :)
En de kans dat jij afgemaakt wordt door n melding te maken is kleiner dan dat je vandaag aangereden wordt door een auto..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:37

kim_hester schreef:
Lol.. dus jij denkt echt dat je afgemaakt wordt omdat je een melding maakt?
Sommigen weten echt niet hoe het werkt dus ;)

Zeg ik dat dit gebeurt? Maar jij bent een kenner blijkbaar.

Hoe dan ook of ik het nu wel of niet anoniem doe is mijn keuze. Ik zou het op prijs stellen als mensen dit respecteren en tips geven of ervaringen die ze zelf evt. hebben willen delen.

De telefoontjes richting de politie zijn inmiddels gepleegd. Helaas nog niet veel actie. Hopelijk gaan ze een warmtemeting doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:39

Bootsiebob schreef:
Dat is wellicht ook maar goed dat sommigen niet weten hoe het werkt. Ik ben zelf ook behoorlijk naïef af en toe, maar dit zijn zaken waar ik liever niet teveel van weet.
Angst is best logisch als je hoort wat er allemaal gebeurt in de wereld, daar hoeft niemand je om uit te lachen. Hooguit kunnen we TS wat gerust stellen (hopelijk)...

De enige angst die ik heb is dat de hut in de fik vliegt. Het anoniem bellen is mij geadviseerd door iemand die het kan weten dus neem ik dat advies van harte aan.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:42

Yinnar schreef:
Bootsiebob schreef:

De enige angst die ik heb is dat de hut in de fik vliegt. Het anoniem bellen is mij geadviseerd door iemand die het kan weten dus neem ik dat advies van harte aan.

Het is dat je niet in de buurt woont.
Maar had anders best willen komen kijken naar wat jullie precies opmerken en dan had ik best willen bellen voor jullie..
Hier moet gewoon gebeld voor worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:43

Tja, en als straks blijkt dat je een paar duizend euro bij moet betalen op je energierekening dan baal je ook. In bijna alle gevallen word de elektra afgetapt en die apparatuur vreet stroom. Los van het feit dat je elk moment het risico loopt dat je in het geval van brand alles kwijt bent, misschien ook wel je leven. Dan is melding doen nog wel je minste probleem.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:44

Kan ik me ook voorstellen TS
Maar ik vind mensen die lol schrijven en je proberen te overtuigen van iets anders, alleen omdat je anoniem wilt bellen, een beetje tactloos.
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 22-08-16 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:44

DatBenIkNou schreef:
Ik zou even langs het plaatselijke politie buro gaan en zeggen dat je een melding wilt doen. In onze gemeente zijn wietplantages oprollen echt een fanatieke bezigheid, kan me niet voorstellen dat ze daar niks mee doen

Hier blijkbaar niet. Ze luisteren wel maar actie ondernemen kan nog niet. Ik denk dat de beste optie is om het nummer van de eigenaar te achterhalen en vragen of de politie hem wil bellen of een afspraak maken om samen de woning te betreden. Er is toch nooit iemand. Gisteren hoorde ik toevallig geluid. Misschien iemand die de koolfilters kwam vervangen ofzo...;-)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:45

Ik zou gewoon een melding maken.

Niet iedereen die wietolantages groeit zijn zware criminelen hoor.

Ken er 3 persoonlijk, tja goede keus? Nee.. maar dat will niet zeggen dat ze je gelijk omleggen.

Wietplantages die worden opgerold komen zelden tot een rechtzaak of zelfs gevangenis veroordeling, eerder een boete.

Een oostblokker gaat echt een rechtzaak niet aan, want die is niet te winnen.

Zon wietplantage word opgerold, mensen worden eruit gekicked en ze gaan naar het volgende huis.

Als je een wietplantage hebt reken je dat mee in de risicos dat je word opgerold.

Ja er gaat veel geld in om, maar het zijn waarschijnlijk gewoon simpele zielen van makkelijk gekd verdienen.

Als het nu om een methlab ging zou ik me erger zorgen maken.
Dus: bel de politie en laat gaan.

Overigens mbt namen noemen in een rechtzaak; zelf ben ik ooit getuige geweest en mijn naam is nooit aan de verdachte bekend gemaakt op mijn verzoek. Ik ben gevraagd voor te komen maar dat heb ik toen geweigerd (plus ik zat in het buitenland) en toen heb ik met de officier van justitie zelf contact gehad ipv in kantongerecht.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:45

bigone schreef:
Tja, en als straks blijkt dat je een paar duizend euro bij moet betalen op je energierekening dan baal je ook. In bijna alle gevallen word de elektra afgetapt en die apparatuur vreet stroom. Los van het feit dat je elk moment het risico loopt dat je in het geval van brand alles kwijt bent, misschien ook wel je leven. Dan is melding doen nog wel je minste probleem.

Ze tappen niet bij mij af. Dat heb ik uiteraard allang gecontroleerd.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:49

Bootsiebob schreef:
Maar ik vind mensen die lol schrijven en je proberen te overtuigen van iets anders, alleen omdat je anoniem wilt bellen, een beetje tactloos.

Nee... Ik heb dus nooit gezegd dat ze niet anoniem moet bellen!
Moet ze juist wel doen.
Het enige waar ik 'lol' om schreef, is omdat ze denkt dat ze binnen de kortste keren niet meer leeft..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:49

Biebz schreef:
Het is dat je niet in de buurt woont.
Maar had anders best willen komen kijken naar wat jullie precies opmerken en dan had ik best willen bellen voor jullie..
Hier moet gewoon gebeld voor worden.

Wat lief! Er is wel gebeld hoor. Inmiddels 4 x waaronder één keer naar het nummer van meld misdaad anoniem. Er wordt nog geen actie ondernomen. Dat is frustrerend voor ons allemaal. De VVE wordt zo gebeld. Hopelijk kunnen we de eigenaar traceren.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:51

kim_hester schreef:
Bootsiebob schreef:

Nee... Ik heb dus nooit gezegd dat ze niet anoniem moet bellen!
Moet ze juist wel doen.
Het enige waar ik 'lol' om schreef, is omdat ze denkt dat ze binnen de kortste keren niet meer leeft..

Nee dat is jouw interpretatie. Ik weet dat begrijpend lezen moeilijk is maar er zit een verschil in wat je wilt lezen en wat er daadwerkelijk staat.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:52

chanel1985 schreef:
Kan je met zekerheid zeggen dat het daar niet in brand gaat vliegen? Denk dat je je daar meer zorgen over moet maken.

Doe ik ook. Daarom is het zo frustrerend dat de politie tot nu toe geen actie wil ondernemen.

kim_hester

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:54

Dat snap ik.
Maar probeer alleen maar te zeggen dat je niet bang voor die lui hoeft te zijn zolang je geen stennis gaat trappen als ze erbij zijn..
Thats it.
Hou verder m'n mond wel dicht.
Wordt blijkbaar niet geloofd of aangenomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:59

Yinnar schreef:
tienus63 schreef:
Hier kun je vinden wie er netbeheerder is in je regio.
Die maken er wel werk van.
Het zal niet de eerste keer zijn dat er kortsluiting ontstaat door een kwekerij.

http://www.energieleveranciers.nl/netbe ... beheerders

De netbeheerder hier is Stedin. Dat weet ik maar welke energieleverancier? Kunnen er zoveel zijn. Daarnaast ze wonen er pas een paar maanden dus de meterstanden zullen nog niet opgenomen zijn.

Heb je dit formulier aan ingevuld?
https://www.stedin.net/klantenservice/f ... dformulier

Is ook anoniem.