Auto komt niet door apk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:27

verschil is wel dat de up/mii/citigo nieuwe auto's zijn die over het algemeen vrij betrouwbaar zullen zijn en nog een flinke tijd meekunnen.

Ik heb een citigo rij er jaarlijks ruim 20.000 km mee. Ideale auto :j enne bij mij past er makkelijk een krat met 2 tassen in de kofferbak :P en mocht ik ruimte te kort komen kan de achterbank plat.

fjordjes

Re: Auto komt niet door apk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 15:30

Ik denk niet dat ik die kan betalen. Budget ligt zo rond de 2500/3000 euro. We hebben dit jaar al een andere auto moeten aanschaffen voor mijn vriend dus geld is een beetje op...

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:36

Je zou ook kunnen kijken naar een Fiat punto. Ik rijd zelf ook een Fiat punto uit 2001, wel geschakeld maar erg fijne auto. Wegenbelasting is 26 euro per maand. Zie er zo wel een aantal op marktplaats staan. Zijn ook binnen je budget :)
En voldoen aan al je eisen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:08

Haha,nou dan wil je niet weten wat ik al in die aygo geduwd heb.groot genoeg bank kan ook nog eens plat.nee top auto,ik zou enkel een jaris nemen omdat je dan ook nog wat kunt trekken met een trekhaak en dat gaat met de aygo niet

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:18

Kijk eens op gaspedaal.nl.
Die zoekt alle auto-sites voor je af. Al je wensen kun je invullen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 18:49

Ja ik zoek altijd via gaspedaal helaas niet veel in de buurt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:44

fjordjes schreef:
Ik vind types zoals die aygo zo klein! Moet er wel fatsoenlijk boodschappen mee kunnen doen. Heb laatst in een vw up gezeten nou dat vind ik echt veel te klein. In de kofferbak kan krap 1 kratje staan terwijl in m'n corsa makkelijk twee boodschappen tassen en een krat kunnen staan.

Aygo valt reuze mee. Neem een 5 deurs en je hebt een prima wagentje :D

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:13

Vorige jaar heb ik echt uuren zitten zoeken op marktplaats en andere autosites en uiteindelijk heb ik een Ford fiesta - 3 deur, 43000 km van 2004 voor 3700 gekocht. Gaat nog steeds als een zonnetje. Je moet gewoon een beetje doorzoeken:)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:03

Ik zou ook kijken naar toyota aygo. Zijn erg fijne auto's en je kan er echt veel in proppen hoor. Wij zijn met zijn vieren met de aygo helemaal naar Italië op vakantie geweest (incl bagage) en dat ging prima. Van binnen is hij best lekker ruim vind ik.

Wij hebben hiervoor altijd franse auto's gehad (vooral Renault) omdat ze er mooi uitzien. Helaas altijd ellende gehad met die auto's... echt al duizenden auro's aan onderhoudskosten betaald en uiteindelijk toch maar besloten om voor een minder mooie auto te gaan maar wel beter voor je portemonnee!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:10

Toyota aygo is echt niet klein hoor. Wij hebben er altijd alles mee kunnen ophalen, vriezer, 4 eetkamerstoelen, mee naar lan partys (2 bureaustoelen, 2 pcs, 4 beeldschermen, slaapspullen, eten, drinken.. ). Vergis je je dus goed in.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:13

Hier ook veel aygo gereden (kreeg hem van de baas als auto mee). Als je een 5 deurs neemt kan je de achterbank volzetten. (passen ook 5 vlas balen in :+ )

Maar anders wat verder rijden voor het perfecte autotje.

Wat is eigenlijk de reden van een automaat?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 15:37

Heb rijbewijs voor automaat, geen schakel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:22

Ik heb nu sinds een paar weken ook een Aygo nadat mijn Micra dus niet door de APK kwam. Een 5 deurs. Ja, de achterbak is om te janken, maar de achterbank maakt een hoop goed :P

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:24

fjordjes schreef:
Ja klopt was een automaat, die zijn idd vaak iets duurder.

Ik ga sowieso naar de garage toe want ik vind het gewoon vreemd dat het toendertijd niet is opgemerkt. Maar dat ik er geld op moet toeleggen is me helaas wel duidelijk. Ben ook aan het rondkijken wat mijn auto oplevert als ik het naar de sloop breng. Immers heeft die ook hagelschade en had ik af en toe een probleem met de kickdown.

Toevallig geen verzekering die brand en hagelschade dekt? Dan zal de auto redelijk total loss zijn..... En betaalt de verzekering uit!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 22:25

Nee daar is die veel te oud voor. Kreeg 250 euro van de verzekering. Is wel verzekerd tegen hagelschade maar kreeg niet meer dan dat.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:42

fjordjes schreef:
Nee daar is die veel te oud voor. Kreeg 250 euro van de verzekering. Is wel verzekerd tegen hagelschade maar kreeg niet meer dan dat.

kan je wel mooi bij leggen bij je nieuwe auto. tis wel niet heel veel maar toch..)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 15:58

Dat gaat ook zeker gebeuren!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:07

Nog een tip als je auto het niet verder gaat halen dan de sloop:
zet m op marktplaats voor de onderdelen.

Een bekende van ons had een auto die ook naar de sloop moest en dat ding heeft al meer dan 700 euro opgebracht aan onderdelen!

Het is iets meer werk, maar het levert wel wat op. Naar de sloop kan ie altijd nog!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 14:10

Nou, auto is dus nu wel door de apk gekomen, viel wel mee zei de garage. Ik vind het raar die twee uitersten.

Omdat ik de auto nog geen jaar had heb ik contact opgenomen met de garage waar ik de auto heb gekocht dat ik het een vreemde gang van zaken vond dat de auto nu al in een slechte staat is en dat zo al moet zijn voordat ik de auto kocht. De garage maakt met mij de afspraak om de auto vandaag te brengen en dat ze die zouden nakijken. Zo gezegd zo gedaan.
Vanmiddag (29-08) belde de garage mij op dat de auto gewoon goedgekeurd is en dat er maar weinig roest is en een klein gaatje in de wielkast. Dus de auto goedgekeurd en ik 40 euro armer. Auto moest waarschijnlijk volgend jaar wel her en der wat gelast worden maar dan kwam zeker wel door de apk ook zonder lassen.

Eerlijk gezegd vind ik het een nogal rare gang van zaken, de bevriende monteur zei dat het in een hele slechte staat was en dat zeker de roest aan de wielophanging links in slechte staat was dat deze gaat afbreken mocht er niks mee gedaan worden.
De garage zegt nee hoor het valt reuze mee kan gewoon goedgekeurd worden. Ook nu heb ik wederom een keuringsrapport met geen enkele punten waar de volgende keer op gelet moet worden.

Ik heb er echt een gevoel bij dat garage de auto maar gewoon goedgekeurd heeft zodat ze van mijn gezeik af zijn en geen slechte naam krijgen.

Sowieso ga ik morgen de bovag bellen want ik vind deze twee uitersten erg dubieus. Van de bovag wordt ik ook niet veel wijzer helaas.

Klopt mijn gevoel of niet?

Dalijk breekt het wiel daadwerkelijk af en ik veroorzaak iets terwijl ik er weet van had, dat wil ik niet op mijn geweten hebben...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:30

Vreemd verhaal. Heb je zelf toevallig de roest gezien? Zou het idd hogerop gaan zoeken, dat er eens even een belangrijk iemand bij die garage gaat kijken. Voor hetzelfde geld knalt dat wiel er op de snelweg af...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 17:42

Ja ik heb de roest zelf gezien. Ik ga morgen eens het rdw proberen maar ik ben bang dat ze dan gaan zeggen dat ik een herkeuring kan doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:48

Mijn atos automaat 3 jaar geleden gekocht voor 2000 euro en 35000 op de teller. Was mijn vorige auto geweest en verkocht toen. 9 jaar later terug gekocht. Heeft nu 67000 op de teller. Roestvrij. Automaat schakeld goed, alleen afgelopen apk voorremmen door ouderdom afkeurpunt. Boel is vervangen en voor 500 euro rijd ik weer rond.

Voor een goedkopere automaat moet je eens kijken bij smeets in blerick. Voorheen urbanus. Komt mijn bakje ook vandaan. Die koopt veel autos van oudere mensen op.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:06

Oh dat is ook nog eens aardig in de buurt! Zo'n auto vind ik wel leuk, ik ga eens kijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:10

Je kunt beter herkeuren en de fratsen van dat bedrijf aan de kaak stellen dan dat je een ongeval krijgt.