Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:26

Bij mijn stoomreiniger gaat er 200ML water in en daar stoom ik ongeveer 15 minuten mee op de hoogste stand. Ik hoef hem vaak maar 1 of 2x bij te vullen, hij is in 30 seconden opgewarmd dus dat vind ik geen moeite.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:56

Ik overweeg nu toch om voor de Karcher sc 3 te gaan, maar zit er tussen de gewone sc 3 en de sc 3 premium nog een een verschil in de machine? Het enige verschil wat ik kan vinden is de kleur en dat er bij de premium een extra borstel bij zit, of zie ik iets over het hoofd?

2001

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:25

Geen idee. Ik had hem snel nodig en de gewone hadden ze niet. Misschien even vergelijken op de site

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:02

hannatjuh schreef:
Geen idee. Ik had hem snel nodig en de gewone hadden ze niet. Misschien even vergelijken op de site

Behalve dan de kleur en een extra borstel kon ik geen verschil vinden, naja, ik heb de premium maar bestel. Hij word vandaag al geleverd. *\o/*

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:19

Ik heb een Kärcher. Gebruik hem ook veel voor de vloer. Eigenlijk hebben wij hem voor de zaak gekocht om doeken te stomen, maar ding bevalt zo goed dat ik hem ook regelmatig mee naar huis neem. Heb wel een duurdere variant.
Enige nadeel is dat de steel eigenlijk te kort is om fijn de vloer te dweilen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:29

OOk mijn probleem. Heb een Kärcher sc3, maar de steel is te kort om fijn te werken. Zouden er geen losse tussenzetstukken te koop zijn?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:31

Dat vind ik ook een nadeel van de Kärcher terwijl ik niet lang ben.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:40

Hevonen schreef:
OOk mijn probleem. Heb een Kärcher sc3, maar de steel is te kort om fijn te werken. Zouden er geen losse tussenzetstukken te koop zijn?

Daar hoop ik een beetje op, ben ook niet zo groot, (170) maar de steel is erg kort.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:46

Ik heb hem vanmiddag binnen gekregen en in elkaar gezet, nog niet uitgeprobeerd. Maar in eerste instantie heb ik het idee dat de lengte voor mij wel goed is (1.62). Je hoeft toch geen kracht op dat ding te zetten?
Ik ga hem morgen testen, dus dan zie ik het wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:28

Ik heb al tijden zo'n handstoomreiniger, had hem nog niet gebruikt (staat hier al jaar of zo :o ), dacht nou laat ik hem eens proberen, hoopte op meerwaarde bij de voegen tussen de tegeltjes aan de muur.
Laat ik het zo zeggen, ik zie het niet.. Wel boel stoom en RH hier in huis is toch al hoog dus nog hoger hoeft hij echt niet, voegen niet schooner.

Misschiend dat hij ooit nog dienst kan doen als behang afstomer. :Y) Denk dat ie verder voornamelijk in de doos blijft, vooral vanwege het feit dat mijn huis al vochtig genoeg is. (in de zomer mag ie er allicht weer een keer uit als toch alles lekker open staat)

Ben er dus niet wild van.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:38

Hier precies dezelfde ervaring Sjolvir. Omdat veel mensen er wel erg tevreden mee zijn vraag ik me af of ik het totaal verkeerd doe.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:43

Hahaha, ik heb er ook al een tijdje eentje in huis. Vorige week heb ik um dan eindelijk gebruikt, maar ook ik vroeg me zelf af wat of ik nu fout doe....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:54

Oke, ben dus niet de enige die het niet snapt of het fout doet. Pfffft gelukkig.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:04

Nou ik heb me vanmiddag uitgeleefd :+
Eerst de vloer, de gootsteenputjes, een plant (hoop dat die morgen nog leefd :') ) de wasbak en de douche.
Ik heb bij de vloer gewoon het doekje van karcher erop gehad wat bij mij goed bleef zitten. En daarna met de Jamako wisser na gedweild. Je ziet toch echt wel verschil hoor.
Met het kleine spuitmondje kon ik mooi in de gootstenen spuiten en dat was ook echt een verschil en de douche heb ik ook helemaal gedaan. Ik ben er blij mee!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:20

Wij hebben jaren geleden 1 bij de Aldi gekocht. Mijn moeder en ik hebben toen de vloerbedekking op mijn kamer helemaal gedaan. Het was zo schoon en fris. Mijn vriend en ik hebben ook wel de bekleding in de auto ermee gedaan. We hebben een cabrio, dus dan heb je al snel kringen in de bekleding. En dat is toen ook weggegaan.

Hij is al een poos niet gebruikt en een aantal maanden geleden ging ik weer de bekleding doen. Dat kreeg ik niet heel schoon. Dus ik denk dat die stoomreiniger gewoon op is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 01:06

Sjolvir schreef:
Ik heb al tijden zo'n handstoomreiniger, had hem nog niet gebruikt (staat hier al jaar of zo :o ), dacht nou laat ik hem eens proberen, hoopte op meerwaarde bij de voegen tussen de tegeltjes aan de muur.
Laat ik het zo zeggen, ik zie het niet.. Wel boel stoom en RH hier in huis is toch al hoog dus nog hoger hoeft hij echt niet, voegen niet schooner.

Misschiend dat hij ooit nog dienst kan doen als behang afstomer. :Y) Denk dat ie verder voornamelijk in de doos blijft, vooral vanwege het feit dat mijn huis al vochtig genoeg is. (in de zomer mag ie er allicht weer een keer uit als toch alles lekker open staat)

Ben er dus niet wild van.

Voor de voegen gebruik ik een klein opzet borsteltje, dan spuit je zo al het vuil uit de voegen. Gebruik het voor de voegen tussen de tegelvloer want die worden hier echt vies met twee honden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 02:25

Jaren geleden een aanbieding ding bij Kruidvat gekocht. Verwachtte er veel van, maar viel me erg tegen. Het duurde lang voor hij heet was, alles bleef nat en het water was snel op. Ik ging een vies huis schoonmaken en oa de voegen kwam veel bruine zooi vanaf. Maar dat moet toch ergens heen.

Aan de andere kant vind ik het wel fijn, dat het loslaat, weg is en schoner, dus kijk er nog steeds naar. Dat ding hebben we allang weggegooid, dus zou echt een betere moeten zijn.

Hier een tegelvloer waar de voegen wat oud zijn en donker. Heb ze al diverse maken schoongemaakt maar zoek HET middel nog. + dat we honden hebben, zelf van stal komen en ik ook wel de bank etc makkelijker zou willen doen. Nu nog een stoffen bank, maar we zijn bezig met een andere. Nog geen idee of we weer voor stof gaan of leer.

Toch wel het idee dat je vuil erin blaast als je van bovenaf bijv op de bank blaast.

Ik deed wel het fornuis ermee detsijds, maar heb 5jr terug dat we deze keuken kochten en apparatuur gelezen dat ze dus stoomapparaten afraden bij schoonmaken.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:23

superpony schreef:
Jaren geleden een aanbieding ding bij Kruidvat gekocht. Verwachtte er veel van, maar viel me erg tegen. Het duurde lang voor hij heet was, alles bleef nat en het water was snel op. Ik ging een vies huis schoonmaken en oa de voegen kwam veel bruine zooi vanaf. Maar dat moet toch ergens heen.

Daarom heb ik ook gewoon na gedweild, het is namelijk geen stofzuiger.
In mijn beleving van dat ding, stoom je het vuil los en dan kun je het makkelijker weg halen.

Mijn karcher is trouwens echt binnen no time klaar voor gebruik en door recensies die ik las over dat de vloer zo nat bleef ben ik begonnen met half stoom (er zitten 2 standen op), maar heb ik eigenlijk haast direct op vol stoom gezet. Door het na dweilen haal je al het vuil weg en de vloer was echt heel snel droog.

Ik had ook het gootsteen putje uitgeblazen, bleek dat die wit was van binnen := :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:43

Hoelang kunnen jullie stomen dan?

Ik vulde hem en moest lang wachten. Ik stofzuig altijd eerst, maar we hebben en oude tegelvloer die hier al lag. Heb al vaker met een borstel liggen boenen en doen, maar het is enorm veel werk.

Ik denk dat mijn fout was dat ik hem ook te dichtbij hou en het vuil teveel los sta te weken ipv met stoom erover heen te gaan.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:03

bij de karcher sc 3 die ik heb kun je liter vullen, maar je kunt gewoon tussen door bij vullen zonder uit te zetten.
En volgens mij is het de bedoeling dat je juist er dicht op zit en alles los weekt, daarna kun je het opdweilen.

Ik ben benieuwd hoe je oude vloer er daarna uitziet :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:48

Na wat? Als ik op mn knieen lig en met een borstel boen? hahaha Dan is een deel schoon en ben ik halverwege zat en heel gefrustreerd.

Mn man wil er eigenlijk iets overheen leggen, maar het was steeds handig om steen te hebben. Eerst oude hond, toen pupjes. En nu willen we hier weg, dus wil het netjes hebben.

Mn man heeft ook al bedacht om eventueel wat nieuw voegmiddel er dun over uit te smeren, maar ik denk dat het niet pakt. Voegen zijn verder niet diep ofzo.

Dus iedereen houdt de stoom tuut erop alsof je met de hoge druk bezig bent?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:29

superpony schreef:
Ik denk dat mijn fout was dat ik hem ook te dichtbij hou en het vuil teveel los sta te weken ipv met stoom erover heen te gaan.

Je moet hem er volgens mij juist dichtbij hebben, het vuil kun je niet te veel los weken lijkt mij. Alles wat los weekt kun je weg dweilen. " Na dat" bedoel ik dus ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:51

Ik zit hier ook al een tijdje aan te denken en nu is de Dirt Devil in de aanbieding bij BCC. Tot nu toe zijn de recensies die ik gevonden heb wel goed.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:36

superpony schreef:
Na wat? Als ik op mn knieen lig en met een borstel boen? hahaha Dan is een deel schoon en ben ik halverwege zat en heel gefrustreerd.

Mn man wil er eigenlijk iets overheen leggen, maar het was steeds handig om steen te hebben. Eerst oude hond, toen pupjes. En nu willen we hier weg, dus wil het netjes hebben.

Mn man heeft ook al bedacht om eventueel wat nieuw voegmiddel er dun over uit te smeren, maar ik denk dat het niet pakt. Voegen zijn verder niet diep ofzo.

Dus iedereen houdt de stoom tuut erop alsof je met de hoge druk bezig bent?

Ik spuit het vuil eruit met dat borsteltje en dan veeg ik het vuil wat eruit komt op met een doek. Gaat best vlot, maar als je heel de kamer moet doen dan ben je wel ff bezig. Mij mij wordt vooral de berging zo vies, dus dat heb ik zo gedaan.

edit: zo'n borsteltje http://www.europart.nl/c/schoonmaak/kar ... 5-63818030

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:30

Maar wat vinden jullie dan de meerwaarde? Als je eerst stoomt en dan nog moet afnemen of nadweilen, heb je best wat werk. Dan kan ik ook schrobben en dweilen. Of gaan jullie er echt vanuit dat het hygienischer is? Want daar had ik hem toen voor gekocht.