Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirriezz schreef:De kooiconstructie zou ik me niet heel druk over maken als ik jou was. Natuurlijk zal een Volvo steviger zijn, maar die auto's krijgen amper een deukje als ze frontaal tegen een muur aanrijden. (Ok, ik overdrijf) Alle auto's die in Europa verkocht worden (als in nieuw-verkoop) voldoen aan een rits van eisen. Zo heb je bijvoorbeeld je kreukelzone, crash tests, gordels met een bepaalde veiligheidsnorm en ik kan me niet voorstellen dat dit voor de constructie niet is. Ook daar moeten veiligheidseisen aan zitten. Dat Volvo daar een schepje bovenop doet is fijn, maar je Nissan wordt er niet minder veilig door.
Ziet er zo uit alsof je een heel leuk, fijn autootje hebt gevonden!
Sunrise19 schreef:Tja.. Ik heb crashtests gezien waar een smart beter uit kwam dan een Toyota Yaris bijvoorbeeld.
Over klein gesproken...
Ik heb een aantal weken terug een ongeluk gehad en ik weet zeker dat dat met mijn vorige auto ook heel anders had afgelopen. Ze spraken nu al van een engeltje op mijn schouder.
Zolang je goed oplet op wat de rest doen, snel anticipeert en zelf niet als een achterlijke rijd komt dat allemaal best goed.
xLoki schreef:Tijdens mijn zoektocht kwam ik ook veel Fiat Panda's tegen, is dat niks voor je?
Sunrise19 schreef:Crashtest in deze waren beiden hetzelfde.. Smart is gewoon een stuiterbal.
Een fiat Panda is toch ook geen auto voor een jonge meid?Mijn moeder heeft de auto van mijn opa en oma toen overgenomen. Zo'n Daihatsu Move
Ze rijd er elk jaar met amper keuringskosten mee, tankt voor 35-40 euro een hele tank en rijd mega zuinig. Die raad ik ook niet aan.
Niet omdat ie slecht is, maar het oog wil ook wat.
loez schreef:Yunaa, klinkt idd altijd goed. Helaas blijkt die 'nieuwe' apk in praktijk niet altijd helemaal eerlijk te zijn. Op het werk echt al ontelbare auto's gehad met net nieuwe apk. Die auto's zijn echt om te huilen en al 3 jaar eigenlijk rijp voor de sloop.
Kies dan desnoods een net bedrijf uit in de beurt voor een aankoopskeuring. Aangezien zij los staan van de verkopende partij zul je meestal een eerlijk beeld krijgen van je auto. Ja het kost een aantal tientjes, maar dan heb je wel een beter inzicht van wat je koopt.
lifaya schreef:Look what the cat dragged in...
[ [url=m/chJKju.png]Afbeelding[/url] ]