Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
als je ziet hoeveel mensen niet eens weten hoe ze de olie moeten pijlen enz Rossfechten schreef:APK is een keuring, een test, die niets zegt over hoe iedere auto werkelijk is.
Waarom is een moment opname zo belangrijk ?
Het is een prima instelling in NL, ben er echt wel voor, maar het is ook schijnveiligheid.
Het is alleen dat de auto op moment van keuring in orde was, een moment later kan iets breken of versleten zijn en dan is die nog steeds APK gekeurd, maar wel volledig onverantwoord om in te rijden.
Ik heb de indruk dat TS wel goed keek hoe de auto echt was, en vind het apart dat iedereen valt over een tijdelijke opname waar iets fout is gegaan.
verootjoo schreef:Rossfechten schreef:APK is een keuring, een test, die niets zegt over hoe iedere auto werkelijk is.
Waarom is een moment opname zo belangrijk ?
Het is een prima instelling in NL, ben er echt wel voor, maar het is ook schijnveiligheid.
Het is alleen dat de auto op moment van keuring in orde was, een moment later kan iets breken of versleten zijn en dan is die nog steeds APK gekeurd, maar wel volledig onverantwoord om in te rijden.
Ik heb de indruk dat TS wel goed keek hoe de auto echt was, en vind het apart dat iedereen valt over een tijdelijke opname waar iets fout is gegaan.
Een APK is geen momentopname, maar geeft ook een garantie over de veiligheid binnen de hele APK periode. Want dat is een keuring echt gericht op de veiligheid en echt op die periode.
verootjoo schreef:Een APK is geen momentopname, maar geeft ook een garantie over de veiligheid binnen de hele APK periode. Want dat is een keuring echt gericht op de veiligheid en echt op die periode.
Citaat:De APK is een momentopname en geeft geen garantie dat uw voertuig de rest van het jaar veilig blijft om mee te rijden en dat u een jaar lang geen onderhoud hoeft te plegen. Regelmatige controle en onderhoud van uw voertuig blijven dus belangrijk. De RDW kan bij een tekort aan onafhankelijke Keuringsinstanties zelf keuringen verrichten en keuringsrapporten afgeven.

janderegelaa schreef:litilaura schreef:Ik ga nu rijden morgenvroeg gaat hij naar de garage ik heb een afspraak. Hopen dat we de laatste 200 kilometer veilig doorkomen ook omdat ik ook verantwoordelijk ben voor de levens van mijn 2 konijnen.
Er zitten wel nieuwe banden op en de olie is 2 weken geleden door de garage gecontroleerd.
Dank jullie wel voor alle adviezen. En ik hoop jullie over een uurtje of 2 te kunnen melden dat we veilig zijn aangekomen.
Ik vind het echt bijzonder dat je het leven van jouw konijnen gelijk stelt/belangrijker vindt dan dat van jou en je medeweggebruikers![]()
![]()
loez schreef:Auw GG, dan ligt je hand open
Je staat er idd versteld van hoeveel slechte auto's rond rijden hier... Ook ik krijg ze wekelijks voorbij op mijn werk. Dat is soms echt om te huilen.
en daarna toch maar een pleister komen vragen haha Auw!