Welke go pro?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:03

Ik kom even binnenvallen :wave:
Ik heb sinds kort een gopro en wil deze met de sticker op mijn cap plakken, alleen ben ik er nog niet uit waar ik hem het best kan plakken :=
Hebben jullie tips/foto's van hoe jullie het hebben?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:15

ik kan morgen wel even een foto maken voor je...cap ligt op stal dus kan er nu niet bij.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:17

Ik schop dit topic even omhoog...

Ik ben op zoek naar een actiecamera en zie hier al leuke opties voorbij komen!
Gebruiksdoel is echter niet op het paard, maar tijdens de hondentraining.

Bij het trailen zal hij bevestigd moeten worden met borstband zodat de hele hond goed te zien is.
Tijdens het vlaktezoeken zou ik graag een camera op de hond monteren om zo te kunnen zien hoe hij werkt. Hierbij ben ik wel bang dat de camera een keer een tik krijgt, honden denderen rustig door de bosjes en letten natuurlijk niet op iets op hun rug. :D

Die SJCAM SJ4000 ziet er qua prijs interessant uit. Wellicht nog meer opties, tips qua bevestiging..? :)

[Edit] https://www.2cheap.nl/sjcam-sj4000-wifi ... t%20Camera)&utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&gclid=CjwKEAiA6YDBBRDwtpTQnYzx5lASJAC57ObMOiszdUElAAtz1WhBH0f9W19Wv24XJqju5J05-mF0qBoC63Tw_wcB

Nu zie ik hier wel een hele aantrekkelijke prijs, kan dit kloppen? := [/edit]

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:57

Ik heb dus de SJCam4000, en ben nog steeds heel tevreden. Hier nog wat voorbeelden.

https://youtu.be/fDXr4kSbeuE

https://youtu.be/xaE4Hv5W2PU

Ik ben regelmatig met mijn hoofd tegen takken e.d. aangekomen als pony kuren had en recht omhoog sprong onder lage bomen. Hier zie je helemaal niets van, dat kan hij prima aan! Heb hem ook wel eens (met case er omheen) laten vallen en dat is ook geen probleem.

Ik zou even wat recensies van de site opzoeken want die ken ik niet. Maar opzich was die van mij een 10tje duurder dus zou het in theorie best een realistische prijs kunnen zijn in de sale.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:18

Ah top! De bevestiging is ook wel zo stevig dat hij ondanks een tak goed blijft zitten?

Ik ga eens kijken, voor die prijs de wifi variant vind ik wel leuk.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:27

Ik heb hem met zo'n elastische band (met siliconen strip) om mijn cap heen en daar maak ik me nooit zorgen om, hoe gek mn paard ook doet *D

En ook met mn botsing met takken blijft hij op zijn plek. M'n gezicht was erger toegetakeld dan mn camera :P

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:20

Ook ik schop dit topic even omhoog... Ik zit te twijfelen om een Gopro camera te kopen, omdat
ik van plan ben te reizen (zo nu en dan ritje op m'n pon) en ik het lastig vind om met zo'n grote spiegelreflexcamera continu in mijn handen te lopen. Een Gopro is dan lekker compact. Nu wil ik graag de Gopro Hero 5 Black kopen, maar verschilt deze (naast GPS en beeldstabilisatie) zo veel van zijn voorganger? De Hero 4 Silver... En is dat stukje beeldstabilisatie iets wat je makkelijk via editing kan doen? Het valt me namelijk op dat het prijsverschil tussen beiden niet zo denderend groot is.... Wat maakt dat mijn voorkeur sneller neigt naar de 5...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:39

Poenarie schreef:
Ook ik schop dit topic even omhoog... Ik zit te twijfelen om een Gopro camera te kopen, omdat
ik van plan ben te reizen (zo nu en dan ritje op m'n pon) en ik het lastig vind om met zo'n grote spiegelreflexcamera continu in mijn handen te lopen. Een Gopro is dan lekker compact. Nu wil ik graag de Gopro Hero 5 Black kopen, maar verschilt deze (naast GPS en beeldstabilisatie) zo veel van zijn voorganger? De Hero 4 Silver... En is dat stukje beeldstabilisatie iets wat je makkelijk via editing kan doen? Het valt me namelijk op dat het prijsverschil tussen beiden niet zo denderend groot is.... Wat maakt dat mijn voorkeur sneller neigt naar de 5...

De voorganger is de Hero 4 Black.. En ik heb niet de idee dat ze heel veel verschillen eigenlijk, maar heb het nog niet tot in de detail bekeken. :)
Vind de beeldstabilisatie al heel goed bij de 4, je merkt nauwelijks dat je draaft b.v.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:43

Ik ben ook eens aan het kijken voor een action cam. Weet iemand welke camera's ook tegen water kunnen, en dan ook echt onder water? Niet echt om te duiken, maar hij moet wel tegen een flinke klots water kunnen.
Ik las dat de nieuwste gopro tot 10 meter onder water kan, maar kunnen oudere modellen of andere merken dat ook?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:46

Alle Go Pro's kunnen onder water, mits je de behuizing er rond hebt zitten. :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:01

Inderdaad, en veel andere merken ook!
Mijn SJ4000 doet het prima onder water, heb er uitgebreid mee gesnorkelt deze zomer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:05

Ik zoek er eigenlijk eentje die ook zonder behuizing waterdicht is omdat het ding op onze zeilboot zo'n beetje dag en nacht in de vocht en nattigheid zal liggen := En ik wil heb aan een drone bevestigen, en hij moet daarom zo klein en licht mogelijk zijn en tegen flinke regen kunnen.
Ik zag dat de HERO5 session iig van zichzelf al waterdicht is, maar de oudere modellen zijn dat dus niet?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:07

Oh geen idee, ik haal mn camera nooit uit de behuizing, behalve tijdens het aansluiten op de usb kabel.

Met de gopro modellen geen ervaring, maar als het er niet bij staat zou ik de gok niet wagen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:47

ik heb een soort go pro via ailaan express. nu wil ik hem binnenkort uitproberen als ik ga carnicrossen met me hond.

heb hem ook met paardrijden op de zanvlakte gebruikt. Maar de zon was nogal fel. Dus je ziet niet zo veel

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:32

Ik heb ook sinds deze zomer de SJCAM Sj4000 en ook erg tevreden mee. Zeld hem niet onder water gebruikt, maar op YouTube staan wel filmpjes waarmee met de SJ4000 onder water is gefilmd, dus ook die moet in zn case prima te doen zijn op een boot.

Hier een filmpje van mijzelf
https://www.youtube.com/watch?v=3Fk47DPZfeU&t=196s

en ik heb nog even op YouTube een filmpje opgezocht waarmee er onder water is gefilmd, heb je daar ook gelijk een mooi voorbeeld van:
https://www.youtube.com/watch?v=O-C0S-tffSA

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 03:03

Poenarie schreef:

Hier nog 1..zit heel erg te twijfelen. De go pro 5 is namelijk wel zwaarder. Ik heb laatst met de 4 gereden en die vond ik al zwaar zat. T gaat mij vooral over die stabilisator..
Heeft iemand hier de 5? Daar al een filmpje meegemaakt?

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 08:50

inmiddels de Go Pro HERO 5 gekocht.
Echt een onwijze aanrader! Super blij dat ik toch iets meer geld heb neergeld want het is het dubbel en dwars waard. :D Door de stabilisator zie je toch wel degelijk verschil tussen de 4 en 5. Zeker met het paardrijden want je gaat gewoon veel meer heen en weer.
Daarbij is de stembediening heel handig. Geen gedoe met knopjes meer en dikke handschoenen. ( wel is gedacht dat ik het knopje had ingedrukt wat uiteindelijk dus niet gelukt was en dus geen filmpje |o )
Vind het indrukken ook onhandig met een druk paard in het starthok voor de cross waarbij je eigenlijk beide handen nodig hebt maar dan toch dat knopje moet indrukken. %)
Je zegt "Go Pro start filming" vervolgens hoor je een piep en weet je dat hij is begonnen met filmen. Eenmaal klaar met de rit zeg je "Go pro stop filming" je hoort weer 1 piep en vervolgens 3 piepjes en is de film opgeslagen. *\o/*
Ik ben er erg blij mee en vind het echt een aanrader. Dus als je het mij vraagt en je wil een Action camera kopen.. echt de Go pro 5! *\%/*

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:01

Excuses dat ik hier zo bruut kom binnenvallen. Ik heb al een beetje door jullie topic gespit maar ik blijf het een lastige kwestie vinden, die action cams. Ik weet er dan ook echt niets van. Ik heb me laatst wel een keer in de winkel laten adviseren, maar daar kwamen ze eigenlijk alleen maar met de ‘echte’ gopro aanzetten en niet echt met alternatieven.

Het volgende is het geval. Ik ga dit jaar naar Canada en ja daar ga ik natuurlijk ook allemaal avontuurlijke uitstapjes maken. Te denken valt aan paardrijden, mountainbiken voor beginners, kanoën en….. zeekajakken (hopelijk tussen de orca’s en wat al niet meer). Nu heb ik mij bedacht dat het tijdens de actieve dingen niet altijd handig is om een fototoestel mee te nemen en dus wil ik daarvoor een action cam aanschaffen. Het lijkt me zo gaaf om dat alles straks op film te hebben (wellicht dat ik daar weer mooie foto’s uit kan halen).

Kunnen jullie me wellicht adviseren op dit gebied? Bestaat er een mooie gulden middenweg in action cam land?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:29

golddigger08 schreef:
Poenarie schreef:

Hier nog 1..zit heel erg te twijfelen. De go pro 5 is namelijk wel zwaarder. Ik heb laatst met de 4 gereden en die vond ik al zwaar zat. T gaat mij vooral over die stabilisator..
Heeft iemand hier de 5? Daar al een filmpje meegemaakt?

Yes ik heb de 5. Op m'n Instagram (maartje__h) staat een filmpje (laatste post). Echter of je daar de kwaliteit aan kunt afzien vraag ik me af, kwaliteit op m'n pc is veel beter.
Afgezien daarvan ben ik absoluut geen held met camera's, ik beweeg ze alle kanten op :')

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:48

Ik vraag me af of hier ervaringen zijn met een 15 euro 'go pro' van de kruidvat. :Y)
Ik wil graag een cameraatje voor bij de sulky zodra mijn shet ervoor kan. Denk dat daar ook erg leuke beelden van komen. Alleen ik heb nu totaal geen groot budget, net een dure sulky gekocht en binnenkort een concert. Dus iemand ervaring met de Quintezz HD Dashcam?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:28

Een paar jaar geleden heb ik een andere Action cam bij de kruidvat gekocht, ik vond dat echt dikke prut. Leuk om te proberen of het wat voor je is, maar meer ook niet. Het was toen een cam van het merk Denver.

Caballo: ik ben mij aan het verdiepen in de sjcam. Dat schijnt een goed alternatief voor de Go Pro te zijn.
Op YouTube kun je best wel wat voorbeeld filmpje vinden als je alleen het merk intypt.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:40

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:50

xhereisanne schreef:
Ik vraag me af of hier ervaringen zijn met een 15 euro 'go pro' van de kruidvat. :Y)
Ik wil graag een cameraatje voor bij de sulky zodra mijn shet ervoor kan. Denk dat daar ook erg leuke beelden van komen. Alleen ik heb nu totaal geen groot budget, net een dure sulky gekocht en binnenkort een concert. Dus iemand ervaring met de Quintezz HD Dashcam?

Ik heb 'm, en ik ben er eigenlijk wel tevreden over.
Niet de beste kwalitiet, maar dat is natuurlijk te verwachten.
Ik had eigenlijk verwacht dat hij zo stuk zou zijn, maar ik heb hem nu al een paar maanden en hij doet het nog steeds even goed!
Niet aan te raden als je echt mooie beelden wil hebben, maar voor gewoon wat leuke filmpjes is hij prima.
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:56

Lijntje02 schreef:
xhereisanne schreef:

Ik heb 'm, en ik ben er eigenlijk wel tevreden over.
Niet de beste kwalitiet, maar dat is natuurlijk te verwachten.
Ik had eigenlijk verwacht dat hij zo stuk zou zijn, maar ik heb hem nu al een paar maanden en hij doet het nog steeds even goed!
Niet aan te raden als je echt mooie beelden wil hebben, maar voor gewoon wat leuke filmpjes is hij prima.
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Dankje ! Ik denk er nog even over. :o

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:30

Bedankt voor de tips bokkers! Ik ga me eens verdiepen in de SJcam. Dat lijkt een prima gulden middenweg!