Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Azara71 schreef:Oké, heb ik weer iets nieuws geleerdWij moesten wel het voorlopige koop contract tekenen bij de notaris
Ilco schreef:Er zijn wil ontbindende voorwaarden. Maar die ga ik hier niet neerzetten. Het lastige is dat het contract nog steeds van toepassing is, maar het huis wel op de markt staat. Ik was benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt
manzano schreef:Die tip heeft volgens mij enkel betrekking op beslagen of faillissementen waarbij de woning in de boedel valt en dus niet meer geleverd kan worden.
Bij gewoon tekenen van de akte zonder inschrijving moet de verkoper ook gewoon zich er aan houden. Zit boetebeding op van 10%
manzano schreef:Die tip heeft volgens mij enkel betrekking op beslagen of faillissementen waarbij de woning in de boedel valt en dus niet meer geleverd kan worden.
Bij gewoon tekenen van de akte zonder inschrijving moet de verkoper ook gewoon zich er aan houden. Zit boetebeding op van 10%
Citaat:Gedurende de inschrijving heeft de koper bijvoorbeeld niet te vrezen van een faillissement van de verkoper, beslag op de onroerende zaak, een dubbele verkoop, verhuur van het gekochte etc.
Ilco schreef:Het huis is verkocht en niet aan ons. Het contract is ontbonden door de tegenpartij. Ik heb een tijdje niet gereageert omdat het echt een tegenvaller was