Vliegtuigspotten op je kamer... (geluidsoverlast)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Vliegtuigspotten op je kamer... (geluidsoverlast)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 23:42

Wat vervelend Zsazsa! Ik zou het echt niet weten, kan de gemeente dat niet doen? Vervelend ook voor je zoontje, dat die niet lekker door kan slapen.

En vrouwke, die dingen zijn behooorlijk dichtbij bij jou? Ik ken het vliegveld niet, gaan er ook lijnvluchten?

Ik zal je tip even proberen Mars!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:22

Zsazsa, ik weet dat er in Amstelveen voor huizen die echt onder de aanvliegroute zitten subsidie is vanuit de gemeente voor speciaal extra geluidwerend glas. Misschien eens bij de gemeente informeren of zoiets bij jullie ook bestaat?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:25

Sheran schreef:
Wat vervelend Zsazsa! Ik zou het echt niet weten, kan de gemeente dat niet doen? Vervelend ook voor je zoontje, dat die niet lekker door kan slapen.

En vrouwke, die dingen zijn behooorlijk dichtbij bij jou? Ik ken het vliegveld niet, gaan er ook lijnvluchten?

Ik zal je tip even proberen Mars!

Volkel is militair vliegveld

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:43

Om die reden zijn wij uit Lelystad verhuisd -O- huis was leuk ligging ook alleen de continue overlast van de laagoverkomende vliegtuigen kostte me mijn gezondheid.

Wat bleek het wachtgebied voor Schiphol lag precies boven de nieuwbouw wijk. Die ze een beetje over het hoofd hadden gezien. Resultaat vanaf 5 uur sochtends draaiden de vliegtuigen laag over hun wachtrondjes pal boven ons huis. Soms zelfs al met landingsgestel uit. Wat heel veel geluids en trillings overlast gaf. Zelfs met alle ramen dicht op warme dagen hielp dat niet. De boel trilde en dreunde zo erg dat ik er fysieke klachten van kreeg.

Klagen wat ik ongeveer dagelijks deed heeft nooit enig zin gehad.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:03

Ik woon al jaren in en rondom Amsterdam
Ik vind zelf dat het went,maar denk dat jij er wel heel dicht op zit.
Nu wonen we al ruim 15 jaar even buiten de stadgrens en in het hoogseizoen hebben we wat meer overlast van de charters,die via de polderbaan vertrekken
Bij noordwesten wind hebben we dus meer overlast ,ze komen dan bijna elke 3 minuten overvliegen
Vroeger toen ik nog in het centrum woonde,had ik er meer last van
Vooral van de wachtende vliegtuigen voor de kaagbaan

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:19

karuna schreef:
Om die reden zijn wij uit Lelystad verhuisd -O- huis was leuk ligging ook alleen de continue overlast van de laagoverkomende vliegtuigen kostte me mijn gezondheid.

Wat bleek het wachtgebied voor Schiphol lag precies boven de nieuwbouw wijk. Die ze een beetje over het hoofd hadden gezien. Resultaat vanaf 5 uur sochtends draaiden de vliegtuigen laag over hun wachtrondjes pal boven ons huis. Soms zelfs al met landingsgestel uit. Wat heel veel geluids en trillings overlast gaf. Zelfs met alle ramen dicht op warme dagen hielp dat niet. De boel trilde en dreunde zo erg dat ik er fysieke klachten van kreeg.

Klagen wat ik ongeveer dagelijks deed heeft nooit enig zin gehad.

Zelfde stad en denk zelfde wijk, huis ligt onder aanvliegroute Lelystad Airport en dus wachtruim Schiphol. Ik hoor ze echt vrijwel nooit. De bus die ik vanuit mijn voordeur en bed bijna kan aanraken ook nagenoeg niet (hooguit als ik de ramen of deuren (verder) open doe de 1e keer.
De politieheli daarentegen :+ Dat is mijn haat... en die is hier momenteel nogal eens :+ (meerdere malen per week)

In Amerika lag ik op 200m van een vliegveld, mijn vriendin die er al een poos woonde werd er gek van, ik hoorde ze nauwelijks, zat eerder enthousiast toe te kijken hoe ze letterlijk over mijn hoofd woonde haha. Vrachtvliegtuigen hoorde ik dan wel weer.

Gelukkig kan ik dat soort harde geluiden goed negeren, een tikkende klok, muziek van de buren etc juist weer niet. DUs vanuit daa kan ik me voorstellen hoe vervelend het is TS. Maar echt, hoe meer je je ergert, hoe meer je het hoort. Al is de klok de deur uit :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:03

Landerijen het goedkopere stuk het dichtst tegen de Horst aan. Ik kan geluiden dus niet uitschakelen helaas. Maar vooral de trillingen waren voor mij het ergste.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:55

Kan ik me voorstellen, lijkt me echt verschrikkelijk naar om zo je eigen huis als het ware uitgejaagd te worden in jou geval -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:01

Is ook niet leuk en omdat ze met vliegveld lelystad hetzelfde van plan zijn voor ons ook de enige reden om ver uit die buurt en vliegvelden te verhuizen. En nu ook de reden om niet weer naar lelystad terug te gaan. -O- wil dat niet nog een keer meemaken. Gezondheid is met sprongen vooruit gegaan na de verhuizing eigenlijk net zo hard vooruit als achteruit toen we daar kwamen wonen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 19:45

Poeh, wat naar Karuna! Waar kreeg je last van?

Vandaag vliegen ze weer, maar iets minder regelmatig en op andere hoogte denk ik, waardoor ik andere tonen hoor. Het is nu minder storend :j