Problemen met gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:09

Kriel schreef:
Cowboy55 schreef:
Wat is een Wabo verzoek? :o

Google is je vriend: http://wetten.overheid.nl/BWBR0024779/2016-04-14

Weet wel wat de Wabo is, maar niet wat een WABO verzoek is :+[/quote]

Een handhavingsverzoek om conform de bepalingen uit de WABO te handelen neem ik aan. Dit zijn de regels, voer ze uit. Daar bent u toe verplicht beste gemeente. Bea heb ut gezeg.....

Anoniem

Re: Problemen met gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:58

Daarom ook alles op papier en schriftelijke bevestigingen verlangen. Zo kan de Gemeente er nooit onderuit als het gaat om vergunningen, handhaven, iod.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:08

Zo dan!!! Dat is echt smerig. Zijn er niet meer bewoners die hier over klagen? Dit trekt ook ratten aan, mag aannemen dat niemand op een rattenplaag zit te wachten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:51

Is dat niet een WOB verzoek wat er bedoeld wordt?

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:02

Niet normaal! Überhaupt zoveel afval buiten de containers niet!

Eerste wat in mij opkomt, na alles wat je al gedaan hebt, is direct Hart van Nederland oid in te schakelen.... Maar dan wordt je huis misschien wel landelijk bekend. Als het probleem opgelost wordt, natuurlijk geen ramp (ivm verkoop).

En anders zou ik gewoon elke dag aan de telefoon hangen. Elke dag dezelfde melding maken, zowel bij gemeente als brandweer als milieu politie, ongediertebestrijding. Totdat ze er echt knettergek van worden en actie gaan ondernemen.

Of anders s'nachts eens al het afval op straat schuiven, eens kijken hoe snel ze komen, omdat het de weg blokkeert. Ik zou echt op een bepaald punt mijn geduld verliezen, vrees ik :o

Sterkte met deze rompslomp!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:56

Iris82 schreef:

In dit geval lijkt het me meer een WABO.....je wil dat er actie komt, je bent niet op zoek naar info, toch?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 08:07

Beide ontbreekt :') Vanmorgen lag er weer het nodige afval en waren er kraaien zakken open aan het trekken. Heb dat gefilmd, klein stapje nog tot ander ongedierte. Leg alles vast zodat het ook te weerleggen is als ze weer eens zeggen dat het probleem niet meer zo groot is.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:48

Ik snap ook serieus de buurt zelf niet.

Overigens heb ik in mijn studenten tijd ook ergens gewoond en daar mocht je ook pas de avond voor de ochtend van het ophalen je vuil daar neer zetten en iedereen hield zich daaraan. Heeeel soms stond er wel wat.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:51

oh, reken maar dat dat andere ongedierte er al is hoor, maar die komen 's avonds/'s nachts tevoorschijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:53

Kinke schreef:
oh, reken maar dat dat andere ongedierte er al is hoor, maar die komen 's avonds/'s nachts tevoorschijn.

Even een infra-roodcamera installeren, zie je meteen wat voor ongedierte er werkelijk loopt en ook wie er 's avonds afval aan het dumpen zijn.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:53

juval schreef:
of anders de publiciteit zoeken.. plaatselijk nieuwsblad, facebook, twitter oid

Dat zou ik ook doen. Media erbij zoeken !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:01

:oo :oo zoo zeg wat een troep...kan me voorstellen dat je daar echt niet blij van wordt!!en ook zeker dat je huis onverkoopbaar is ,als kopers dit zien zijn ze meteen weg...

zou bijna zeggen,doet een rijdende rechter of dat soort programma's hier niets aan??

zo'n gemeente die hier niets aan doet mag wel met de billen bloot op tv... }:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:17

Ja wij hebben ook zoiets van dit mag wel bekend worden, echter zet dat ook gelijk een heel negatief beeld voor de toekomst neer. Dan hebben mensen die de stad kennen al zoiets van nee in dat gebied wil ik niet wonen. Het is dus heel dubbel.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:18

Heb je al contact gehad met de milieu politie?
Zo niet, dan zou dat mijn eerste stap zijn.
Weet de veiligheidsregio van de houding van de gemeente?
Daar zou ik ook achteraan gaan.
Verder heb je natuurlijk al wat lijntjes uitstaan.
Heeft je rechtsbijstand gezegd dat ze niets voor je kunnen doen?
Het is niet dat je van het probleem wist en toen pas ging verzekeren. Daar doen ze inderdaad moeilijk over, maar je had de verzekering al..
Anders adverteert de DAS inderdaad met hulp aan mensen die (nog) niet bij hun verzekerd zijn.
Zou de voorwaarden wel heel goed nalezen, maar misschien een handige optie.
Als dit allemaal niet helpt, zou ik de publiciteit zoeken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:09

Cowboy55 schreef:
Iris82 schreef:

In dit geval lijkt het me meer een WABO.....je wil dat er actie komt, je bent niet op zoek naar info, toch?

Lijkt me dat je dan een verzoek om handhaving doet. Niet een WABO-verzoek. Mogelijk op basis van de WABO.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 10:25

Er zijn ontwikkelingen geweest, alleen of die zoveel helpen :')

De gemeente heeft een tuintje aangelegd in de hoop dat het dan netter zou blijven
Afbeelding

Zondag was de situatie echter het volgt (maandag nog vele malen erger, dat is de ophaaldag)
Afbeelding

Er ligt het nodige huisvuil tussen alleen wordt dit er niet uit gehaald..
Afbeelding

Dinsdagochtend lag die zooi er dus nog en was door de papierophaaldienst maar in de tuin gegooid..
Afbeelding

Sinds woensdag is het hier alweer een bende. Hebben ondertussen via twitter de nodige tamtam ingezet en heb een handhavingsverzoek opgesteld en de ombudsman ingeschakeld. Verder sturen we elke dag een melding naar de gemeente dat er afval ligt. De termijn waarin de gemeente moest reageren op de aansprakelijkheidsstelling is inmiddels verlopen. De reactie van de gemeente, oh ja uhh over 2 weken weten we meer. We zijn aan het uitzoeken of wij juridisch de afvalbakken daar mogen plaatsen.. Dus.. we zijn nog steeds geen steek verder. We horen elke keer ja we zijn er mee bezig en ja er komen snel aanpassingen. Ondertussen krijgen we dus alleen een tuintje :') To be continued..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:28

Plaats deze foto's en verhaal op social media en zo met een hashtag naar alle politieke partijen in je gemeente.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:39

Wat een ellende zeg. Die invalide parkeerplaats lijkt ook helemaal vol te liggen. Blijven doorgaan met zeuren hoor! Dit kan echt niet. Wat een zooi! Elke dag melding maken net zo lang tot ze je zat zijn en ze wat gaan doen en inderdaad social media gebruiken.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:43

man man wat een prutsers bij de gemeente!

De gemeente moet handhaven als ze dat doen en flinke boetes uitdelen a 250 euro..dan houd het wel op hoor. (vuilnis zak open maken en kijken voor adres gegevens en daar een boete naar sturen..)
En dan zelf ook zorgen dat de afval ophaal dienst langs komt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:45

Wat een zooi! Dan heb ik t nog netjes uitgedrukt...
Ik zie d'r een "voordeel" aan
Opruimen? Knikker gewoon je troep uit t raam :+

Ik zou 't idd ook gaan spelen via social media
Hvn enz pikken dat snel genoeg op mochten ze er een nieuws onderdeel van willen maken
Maar anderzijds kan dat ook behoorlijk negatief werken tov de verkoop

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:48

Weet niet of het al genoemd is.
Maar je kan de gemeente aanklagen voor het verlies wat je nu loopt bij de verkoop van de woning. Vraag me niet hoe dit precies zit, dat zou ik als ik jullie was met een makelaar en advocaat verder uitzoeken, maar heb zoiets al eens eerder gehoord en dan moet de gemeente je dat verlies betalen.

Heeft de gemeente niet ook om goedkeuring gevraagd toen de inzamelingsplek daar geplaatst werd? Want dit brengt natuurlijk ook ongedierte met zich mee.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 10:51

nontie schreef:
Weet niet of het al genoemd is.
Maar je kan de gemeente aanklagen voor het verlies wat je nu loopt bij de verkoop van de woning. Vraag me niet hoe dit precies zit, dat zou ik als ik jullie was met een makelaar en advocaat verder uitzoeken, maar heb zoiets al eens eerder gehoord en dan moet de gemeente je dat verlies betalen.

Heeft de gemeente niet ook om goedkeuring gevraagd toen de inzamelingsplek daar geplaatst werd? Want dit brengt natuurlijk ook ongedierte met zich mee.

We hebben ze ondertussen voor de onverkoopbaarheid en waardedaling aansprakelijk gesteld. Alleen dat loopt dus uit..

@Gentlegiant, ja het heeft wel een keerzijde om het bekend te maken. Daarom hebben we het nu zoveel mogelijk uit de bekendheid gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:06

Arme plantjes zijn de dupe ook nu :(:)

Wat een prutsers := , alsof een strook groen het tegenhouden gaat

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 11:08

Rebecca schreef:
Arme plantjes zijn de dupe ook nu :(:)

Wat een prutsers := , alsof een strook groen het tegenhouden gaat

Hahaha ben ook benieuwd hoe lang de planten blijven leven :') ze zijn geplaatst maar hebben geen water gekregen, het wordt nu warmer en komt geen regen..

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:09

Wat vervelend joh, TS! Ik heb gisteren een ludieke actie uitgehaald. Ons 'probleem' is minder ernstig dan het jouwe. Rond de boom voor ons huis zijn plantjes neergezet maar de gemeente onderhoud het niet. Daarom ben ik en de buurman eens in de zoveel tijd onkruid aan het wieden en zetten we zelf plantjes erin - want door de vuilniszakken die erin worden gedumpt sneuvelen zelfs de gemeente-roosjes. Maar ja, ook onze plantjes overleven t dus niet zo lang omdat ze steeds geplet worden.

Onze actie: Nadat we voor de derde keer nieuwe plantjes erin hebben gezet, hebben we de boel versierd met slingers en een geplastificeerd papiertje erop gehangen. HOERA! Vandaag (5.5.16) vieren wij de hergeboorte van deze groene oase. Voor de tantes hortensia is een dekbed van vuilniszakken iets te zwaar.

Heel grappig, vooral de slingers trekken bekijks. We hebben veel complimentjes gekregen van de overburen - nu hopen dat ook de studentenhuizen hier nu even respect tonen en die zak gewoon twee meter verder neer leggen en niet wéér bovenop de planten. We hopen dat dit beter werkt dan een opgeheven vingertje en een briefje in de brievenbus.