Huisdieren, en je huis toch een beetje schoon kunnen houden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: Huisdieren, en je huis toch een beetje schoon kunnen houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:50

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:02

Tip: ga met je kat in het voor en najaar naar een trimmer (ja ook kortharige katten!)
Die van ons zijn afgelopen nazomer getrimt (europese korthaar) en je wilt niet weten wat een haar eraf komt!! Je hebt duidelijk amper last van haar overal, pas nu sinds een week beginnen ze weer echt goed te verharen dus moeten ze eigenlijk weer, maar ze zijn beide zwanger dus gaan pas van de zomer weer.
Mocht je voorbeeld foto's willen van hoeveel haar er van een kortharige kat af kan komen zal ik er even een plaatsen :)

Nu met de plukken veeg ik elke dag (tenzij het meevalt dan om de dag) elk weekend stofzuiger erdoor, verder valt het bij ons wel mee. Konijn zit buiten, binnen alleen 2 katten. Tenzij we een loge hond hebben dan iets vaker stofzuigen

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:05

Ik zuig 1 x per dag, en zo nodig plekken dweilen, heb harde vloeren. Verder gewoon accepteren dat een hond betekent dat er ook haren in huis zijn.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:22

Even nog over vloeren: ik heb een pvc plakvloer en kan die aan idereen met of zonder dieren aanraden! Kneiterhard, niet glad en ook nog eens heel mooi :o

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:23

BianCatjee schreef:
<KNIP>
Mocht je voorbeeld foto's willen van hoeveel haar er van een kortharige kat af kan komen zal ik er even een plaatsen :)

Ja, daar ben ik heel benieuwd naar!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:24

farahdiba46 schreef:
Even nog over vloeren: ik heb een pvc plakvloer en kan die aan idereen met of zonder dieren aanraden! Kneiterhard, niet glad en ook nog eens heel mooi :o
Dat ga ik eens googlen. Ik heb voor nu m'n poot stijf over het parket dat ik wil, maar andere opties zijn altijd welkom :D.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:28

Mijn honden krijgen eens in de 1-2 maanden een trimbeurt (en de witte herder in de rui vaker want die verhaart dan als een jekko).
We hebben ook een vogel, die poept nog wel eens op de (leren) bank, dan even een doekje erover.
Stofzuigen eens per week.
Dweilen misschien eens in de maand (parket), en is hier wel netjes.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:32

Op de stoelen/plekken waar de kat graag ligt, heb ik een wollig kleedje liggen. Als er visite komt (of voor onszelf) aan de kant leggen, scheelt nogal wat haar aan kleding etc..

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:50

Hier een middelmaat hond, 3 katten en 3 cavia's in huis. 4 konijnen buiten en een pony.
Als trimmer weet ik gelukkig wat wel en niet goed is voor een vacht, dus heb ik maar 2x in het jaar echt haar in huis.
Ik stofzuig 3x in de week. Dweil 1x in de week.
Afstoffen doe ik gewoon Door de stofzuiger over de kasten te halen :+
En mn huis ziet er alsnog altijd schoon uit.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:58

2 voorbeeldfoto's van getrimde europese korthaar katten

Afbeelding

Afbeelding

En echt je merkt heel duidelijk verschil! :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:59

farahdiba46 schreef:

Heb je die ook in een soort betonlook ipv hout?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:04

Hier ook een pvc vloer, is echt ideaal. Ik veeg vaak even met een zachte bezem de vloer aan. Hier een hond, 3 katten en 2 paarden aan huis. Ik sjouw zelf nog wel hooi en zand mee naar binnen, in de hal heb ik een grote schoonloopmat en vinyl op de vloer, dat is ook lekker makkelijk.
Voor de hond heb ik een kleed op de bank liggen dat ik regelmatig uitklop en in de was doe. Verder maak ik me niet zo druk, we leven nou eenmaal met beesten. Hond kan niet boven, katten wel. Boven ligt laminaat, even regelmatig met de Swiffer er over. Stofzuigen hier zo'n beetje om de dag.

PVC vloeren heb je in allerlei designs dus ook betonlook.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:04

BianCatjee schreef:
2 voorbeeldfoto's van getrimde europese korthaar katten

[ [url=m/zceNzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Rz3qPb.jpg]Afbeelding[/url] ]

En echt je merkt heel duidelijk verschil! :D

Wow! Wat een haar! Toch maar eens met mijn kater overwegen...

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:12

Ik vind het wel knap dat mensen het met 1x per week stofzuigen toch aardig schoon hebben :wow: dat lukt hier echt niet hoor :n
Maar goed, dit is dan ook de hobby van mijn hond:
Afbeelding
Afbeelding

En er loopt hier een peuter rond, die houden de boel ook niet bepaald schoon :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:12

Wow... hoe krijgen ze er zoveel haar uit. Ik borstel mijn kat regelmatig, dan komt er wel wat af. Maar 5 seconde later rent hij de kamer door en laat een heel spoor haren achter :')
Ik heb stoffen en stofzuigen ertegen gewoon opgegeven. Dan maar wat meer losse haren en stof in huis. Maar heb echt geen zin om elke dag met een stofzuiger te gaan staan. Om dan na een uur alweer overal haar te zien waaien.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:13

Mijn hond sliep 's nachts boven en overdag op de bank :')

Mijn moeder ging gewoon elke dag met de stofzuiger door het huis heen, de hond maakte niet veel meer troep dan dat wij (kinderen) doen :j

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:17

Tegen haren op stoelen en de bank leggen wij kleedjes neer. De kat gaat daar altijd op liggen. Dat is misschien ook wel geluk. Kleedje wordt iedere dag uitgeklopt of meegezogen en een keer in de week gaan alle kleedjes de was in.

Tegen de geur laten we altijd een raampje openstaan. Goed voer wil ook wel helpen. Mijn hond en kat stinken niet echt. Verder goed schoonmaken (dat helpt ook tegen de geur) en we hebben van die geurstokjes staan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:32

Symbeami schreef:
Hier ook een pvc vloer, is echt ideaal. Ik veeg vaak even met een zachte bezem de vloer aan. Hier een hond, 3 katten en 2 paarden aan huis. Ik sjouw zelf nog wel hooi en zand mee naar binnen, in de hal heb ik een grote schoonloopmat en vinyl op de vloer, dat is ook lekker makkelijk.
Voor de hond heb ik een kleed op de bank liggen dat ik regelmatig uitklop en in de was doe. Verder maak ik me niet zo druk, we leven nou eenmaal met beesten. Hond kan niet boven, katten wel. Boven ligt laminaat, even regelmatig met de Swiffer er over. Stofzuigen hier zo'n beetje om de dag.

PVC vloeren heb je in allerlei designs dus ook betonlook.
Goed om te lezen. Heb net met m'n vader erover gehad (bouwconsultant en architect) en voor mij zou dat de beste vloer zijn.

Dus ik ben om, haha :D.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:07

Ik heb bewust gekozen voor niet verharende honden om die reden. Al is het bij mij vaak toch nog een zooi want ik zuig niet iedere week (wel de bedoeling, maar vaak schiet het er tussendoor).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:13

Die katten _O- Ik wist niet dat er zo veel haar vanaf kwam!
Doen ze die ook gewoon plukken zoals je dat ook bij een hond doet?

Bij die van mij is het juist andersom; een enorme bol haar, maar ze verhaart niet :D
Alleen het zadel laat na de loopsheid los en valt dan van de een op de andere dag helemaal uit.
Mensen verbazen zich dan ook vaak als ze deze hond zien, maar haast geen haar op de meubels/vloer/kleding. Ideaal!
Afbeelding

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:39

Hier een stel paarden, honden, cavia's en een verbouwing. Daardoor slepen we ongemerkt heel veel zand en hooi naar binnen. Wij hebben gekozen voor een betonvloer. Ideaal ik kan het iedereen aanraden, je ziet er weinig op, het is gemakkelijk in onderhoud even met de bezem erdoor of de dweil en je bent snel klaar. Geen naatjes en gaatjes. Hier elke dag de bezem erdoor 1x per week stofzuigen en dweilen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:39

Mizora schreef:
Ik heb bewust gekozen voor niet verharende honden om die reden. Al is het bij mij vaak toch nog een zooi want ik zuig niet iedere week (wel de bedoeling, maar vaak schiet het er tussendoor).

Onze Poedel neemt dan wel weer al het zand mee naar binnen, maar ben inderdaad wel blij dat er geen haar vanaf komt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:59

_San87_ schreef:
janouk schreef:

Ik woon op de boerderij op kleigrond met 2 honden en 2 katten in huis en paarden en schapen aan huis. Wij hebben een parketvloerenbedrijf :D
Door het hele huis ligt eikenparket en boven laminaat. Honden mogen niet boven komen.

Ik zuig om de dag, elke dag de stofwisser door het huis en 2 x per week de stoomreiniger.
De vloeren zij schoon en het is weinig werk met overal parket

Hoe ervaar jij parket in combinatie met hondennagels?

Prima, dat hangt helemaal van de afwerking van de parketvloer af en het soort hout. Wij hebben geen last van hondennagels krassen op de parketvloeren. Sommige houtsoorten zijn erg zacht.

ALs er een nieuwe olie of lak op de markt komt, dan test mijn man dat op onze parketvloeren uit thuis. haha als het onze honden, katten, klei, zand, etc. kan hebben, dan durft hij het daarna wel bij klanten te gebruiken.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 00:52

Majabeestje schreef:
farahdiba46 schreef:

Heb je die ook in een soort betonlook ipv hout?

oei, dat weet ik niet.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 14:02

Ik ben heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben :+ :')

Afbeelding
Hier zie je een deel van de vloer....

Poeslief zet ik soms wel onder de douche, en daardoor komen de haren echt enorm los, maar zo'n pruik komt er dan niet vanaf zoals ik op die foto's zie van de katten die bij een trimmer zijn geweest haha.