verkeerde ( maar betere) telefoon geleverd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:50

laraxXxemma schreef:
Maar als ze andersom ipv 70 90 had ingetypt had ik het geld er niet voor gehad.
Valt in mijn ogen gewoon onder menselijke fout. Dat ik er dan van profiteer is mooi meegenomen, die bedrijven maken al meer dan genoeg winst..

Dat valt wel mee hoor, met die winst. Helemaal kleinere bedrijven/winkels verdienen echt geen wereld winsten. En door mensen zoals jij wordt het er niet beter op.

Jij moest sparen voor je rijbroeken, maar de mensen achter het bedrijf dat die broeken verkoopt werken net zo hard voor hun geld! Wat maakt jou beter dan die mensen? Of zou je er ook niks van zeggen als ze 80 euro rekenden in plaats van 41? Is immers ook een menselijke fout en jij hebt geld zat, anders zou je die broeken niet kunnen kopen, toch?

BigOne

Re: verkeerde ( maar betere) telefoon geleverd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:00

Ik had waarschijnlijk niet eens doorgehad dat het een andere telefoon was, haha, echt dummy op gebied van telefoons. Benieuwd naar het antwoord van de firma.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 21:09

Ja ik ook, wil gewoon de gene die ik besteld heb en zonder verbroken zegel.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:56

tootje71 schreef:
tita schreef:
Tussen alle moraalridders steek ik dan wel weer af.

Houden en als ie stuk gaat je verlies nemen :)

Stiekem denk ik ook zo , hun fout , is wel zo netjes om het melden maar ja....

Maar ik ga bellen hoor vertrouw het niets.

Mochten ze hem terugwillen wil ik wel dat eerst die andere toe sturen en dan stuur ik deze wel ..straks heb ik niets...

En dan die ander binnen krijgen met een verbroken zegel..
Neehoor, geld terug en dan telefoon terug. Als ik een bedrijf niet meer vertrouw nadat er iets mis is gegaan en ik megatieve reviews gelezen heb wil ik nog maar een ding: mijn geld terug...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 22:07

Daar heb je een goed punt, ik schrijf alles even op want ik weet dat als ik iemand spreek ik alles direct vergeet, bah in eerste instantie had ik zoiets van ik houd hem maar, nu....nee....hopelijk wordt het een goed gesprek morgen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:10

Ik weet niet om welk bedrijf het gaat, maar ik zou denk ik proberen mijn geld terug te krijgen. Dit zaakje stinkt. Welk bedrijf is nou niet bereikbaar op donderdag tijdens kantooruren?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 22:15

Tja vind het ook vreemd dat ze op donderdag gesloten zijn, begreep wel dat ze een winkel hebben..nou ja nachtje slapen en morgen meteen bellen.

Ik moet wel bekennen dat ik hem even heb aangezet en verder ben gegaan , mijn sim kaart niet geplaatst kreeg meteen de melding een bepaalde app te verwijderen , hmmm denk toch dat deze telefoon van iemand is...alles weer teruggezet naar fabrieksinstellingen... Zucht.....baal van mij zelf dat ik het weer goedkoper wilde hebben...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:45

Zoe_97 schreef:
Vindt het nogal vreemd dat je zelfs maar overweegt zoiets te houden wat je niet toebehoord... Gewoon eerlijk bellen hoor.

Ik snap het wel. Ik zou zoiets ook wel denken. Wat je vervolgens doet is een andere vraag. Ik had denk ik wel gebeld maar wel gewoon gezegd dat ik hem niet terug ging sturen hehe.

Wel apart dat de zegel kapot is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:52

Ik ben dan weer bang dat als je de telefoon terug stuurt, je kunt fluiten naar je geld bij een bedrijf dat niet heel positief bekend staat.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:58

Daarom zei ik ook 'eerst geld retour, dan zij de telefoon retour'

Echt geen risico's mee nemen TS, ik heb een keer heel hard mijn neus gestoten bij online shoppen (nog een grote bekende winkel ook, nu vooral negatief bekend) dan ik zelfs bij de goede sites niet zo gauw meer bestel..

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:24

Niemand is ooit rijk geworden door eerlijk te zijn :p

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:45

inochiyo schreef:

Beste argument ever!!! :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:50

Heb je niet gekocht bij een bedrijf dat refurbished telefoons verkoopt? Dat zou het geopende zegel kunnen verklaren.
Wat niet wegneemt dat jij de juiste telefoon zou moeten ontvangen.

Als het bedrijf echt zo slecht staat aangeschreven dan zou ik niet zomaar deze telefoon terugsturen, wie zegt dat jij de juiste telefoon alsnog krijgt.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:06

In plaats van telefoneren zou ik mailen, dan heb je ook direct een bewijs dat je contact hebt opgenomen en dat je het geleld hebt...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:11

zonnepaardje schreef:
In plaats van telefoneren zou ik mailen, dan heb je ook direct een bewijs dat je contact hebt opgenomen en dat je het geleld hebt...

Of het telefoongesprek opnemen :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:14

Is het prepaid?
Als je gewoon een abonnement heb zou ik, bij het niet kunnen bereiken van de winkel mijn provider bellen. Vaak zijn die ook welwillend want die balen vaak van dit soort praktijken.
Ik zou de winkel aangeven dat indien je je geld niet met 14 dagen hebt ontvangen je verdere stappen onderneemt. Na 14 dagen 1 aanmaning van 7 dgn en dan aangifte doen.
Op stopheeling.nl (ofzo) kan je dmv serienummers kijken of de telefoonngestolen is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:17

Om welk bedrijf gaat het hier (mag in PB).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:19

inochiyo schreef:

Dus jij beweert dat iedere hardwerkende goed verdienende persoon een bedrieger/oplichter is?

Vind het maar een kul argument.

Eerlijk? ik verbaas mij er over dat zoveel mensen deze telefoon zo maar gehouden zouden hebben.
Als je een betere telefoon had gewild dan had je er maar voor moeten betalen.
In principe kan je dit dus zien als heling. je hebt er niet voor betaald, per ongeluk in je bezit gekregen, ja heling is denk ik wel een goede term hiervoor.

Over die broeken bij de Divoza wil ik ook nog wel wat kwijt. Ooit bedacht wat dit soort menselijke fouten voor de verkoopster betekenen? De kassa wordt geteld en wat er verkocht is wordt geteld. daarnaast heeft ieder zijn eigen inlogcode op de kassa. Dit soort menselijke fouten zorgen voor een kassa tekort en een kassa tekort is niet best voor de verkoopster.

Of eigenlijk, wat ge wil dat gij niet schiet doet ge ook een ander niet.
Misschien moeten mensen dit eens wat meer in hun oren gaan knopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:22

eilleen333 schreef:
Om welk bedrijf gaat het hier (mag in PB).

Naam van bedrijf ontvangen via PB, en er zijn over dit bedrijf inderdaad meerdere reacties dat er beschadigde telefoons geleverd worden, Iphones voor 250 euro goedkoper dan de originele prijs, verbroken zegels etc.
Ik zou mij beroepen op de wettelijke 14 dagen bedenktijd en mijn geld terugeisen en het toestel terugsturen.

TS, heb je ze inmiddels al kunnen bereiken?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:23

Ik blijf het verbroken zegel maar vreemd vinden. Waar verder alles verpakt zoals het hoort? Dus in zakjes/ screenplastic, enz enz?
En heb je die imei nummer van de telefoon vergleken met die van het doosje? Anders even checken of die niet toevallig van een vrachtwagen gevallen is... als die een goede ( duurdere) duurdere merk is EN het is bvb gestolen dan wordt de imei geblokkeerd. Dan kun je hem wel aanzetten maar zodra sim erin is , wordt die geblokkeerd... dus zo of zo achteraan gaan

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 09:23

Mag ik een ieder hier er nog even op wijzen dat ik straks er over ga bellen ik de telefoon niet zomaar ga houden , alsjeblieft zeg houd het gezellig hier ik vroeg om raad en vind het niet prettig om als een of andere bedrieger neergezet te worden.

IK snap echt wel dat er mensen zijn die hem houden en dat er zijn die het melden ook met andere producten . In dit topic gaat het over de telefoon die ik besteld heb en tja dat ik ga zoeken waar ik hem goedkoper kan krijgen is ook mijn eigen overweging , achteraf misschien niet zo slim maar wie weet is het straks opgelost.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 09:25

sasja0705 schreef:
Ik blijf het verbroken zegel maar vreemd vinden. Waar verder alles verpakt zoals het hoort? Dus in zakjes/ screenplastic, enz enz?
En heb je die imei nummer van de telefoon vergleken met die van het doosje? Anders even checken of die niet toevallig van een vrachtwagen gevallen is... als die een goede ( duurdere) duurdere merk is EN het is bvb gestolen dan wordt de imei geblokkeerd. Dan kun je hem wel aanzetten maar zodra sim erin is , wordt die geblokkeerd... dus zo of zo achteraan gaan

Nummer na gekeken is niets mis mee. Alles verder netjes verpakt .

Kan pas na tien uur bellen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:25

Ik heb weleens iets soortgelijks gehad.
Huis van mn vriend; werd een pakket voor de vorige bewoners bezorgd. Na ruim 2 mnd was het niet opgehaald. Ik heb het voorzichtig open gemaakt. Gloednieuwe samsung s7 edge.
Ik heb de oude bewoonster op fb gevonden. Ik heb geen fb.
Uiteindelijk via het profiel van een vriendin een bericht gestuurd.
Sorry, er ligt een pakketje hier van je. Na 2 mnd heb ik het opengemaakt omdat we niet wisten wat we ermee moesten. Woonde jij daar en daar?

Met mijn nr erbij. Kreeg een apje 'ja daar woonde we op nr xxx'.
Mooi wist ik dat zij het echt was.
Ze wilde de telefoon ophalen. Prima.

Daarna heb ik vodafone gebeld. Dat ze de telefoon kwam halen. Die waren me dankbaar want hij is linea recta teruggehaald. Ze had al een nieuw toestel gehad ivm vermissing van deze. Kreeg achteraf ook een kadootje van vodafone dat ik het gemeld had.

Jaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:27

Top dat je beld TS!

Ik had ook een nieuwe telefoon besteld die binnen gekregen ik helemaal happy kom ik er na een week achter dat ze me een iets duurdere versie hadden gestuurd voor een dubbele simkaart. Tja verder is de telefoon het zelfde en er stond nergens op de verpakking dat het de duo simkaart was.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:30

Mocht het toch een gerepareerde telefoon van iemand anders zijn geweest is het niet zo netjes van je dat je hem terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen. := Stonden er ook geen foto's/muziek op?