Zaadjes van een onbekende boom/plant! Volgen jullie mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:57

Kuggur schreef:
Ongeduldige dames, Ik heb eens een ginkgo gezaaid die pas twee jaar later opkwam. Is nu een vrij indrukwekkende boom in mijn vaders tuin.

Mannetje of vrouwtje?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:46

Kuggur schreef:
Ongeduldige dames, Ik heb eens een ginkgo gezaaid die pas twee jaar later opkwam. Is nu een vrij indrukwekkende boom in mijn vaders tuin.

Nou sorry hoor, misschien ook wel gewoon nieuwsgierigheid en interesse? :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 02:28

oomens schreef:
Kuggur schreef:

Mannetje of vrouwtje?

Nou je het zegt, geen idee. Zal m´n vader eens vragen of hij hem heeft zien bloeien. Ik zit zelf al twintig jaar in IJsland, dus kan prima zijn dat ik steeds buiten het bloeiseizoen op bezoek was.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:00

Kuggur schreef:
oomens schreef:
Mannetje of vrouwtje?

Nou je het zegt, geen idee. Zal m´n vader eens vragen of hij hem heeft zien bloeien. Ik zit zelf al twintig jaar in IJsland, dus kan prima zijn dat ik steeds buiten het bloeiseizoen op bezoek was.

Ik vroeg het omdat je bijna alleen mannelijke Ginkgo's aangeplant tegenkomt. De vruchten schijnen namelijk nogal te stinken.
Zou dus leuk zijn als zo'n zelfgekweekte dan stiekem toch een vrouwtje blijkt te zijn.