(A)sociaal parkeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:36

Gewoon zo blijven doen tis toch netjes zo.

Ik woon sinds kort in nieuw dorp ook weinig parkeerplek nu had dus iemand zijn auto heel scheef over 2 plekken staan. Kom aangereden zet me auto netjes weg binnen 2tellen stond er iemand bij mijn of die auto bij ons hoorden :P _/-\o_
Heb toen netjes gezegt dat ook al wonen we er net niet gelijk de gene zijn die zo achtelijk parkeren :o

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:03

TS, volgens mij ben je heel netjes om zo te parkeren, gewoon verder doen!

justdiesel schreef:
Waar we nu wonen komt veel bezoek voor de buren en die "parkeren" hun auto voor onze oprit, dat is pas asociaal!
En als je dan roept of ze de auto weg willen zetten omdat je weg wil krijg je nog een grote mond ook!

Hier zou ik steevast elke keer de takeldienst voor bellen.

Gelukkig heb ik van dit alles zelf geen last, wij wonen in een rustig dorp met een eigen oprit en plek voor onze 2 auto's en zelfs voor alle gasten als we een feestje hebben :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:04

Ik woon in het centrum en parkeer bij het winkelend publiek, maar sinds het hier gratis parkeren is is het helemaal een ramp. Zijn alle parkeervakken vol, dan gaan ze nog ergens parkeren waar geen vak is waardoor de mensen die wel netjes in een vak staan er niet meer fatsoenlijk uit kunnen. Als je dan met moeite uit dat vak bent gekomen en er wil iemand anders in dan kun je er niet fatsoenlijk indraaien. Laat ik dan maar niet spreken over de mensen die gewoon niet fatsoenlijk in het vak kunnen parkeren en dat ook op niet winkelopeningstijden. Erg moeilijk om je auto 1x achteruit te zetten en even te zorgen dat alles recht staat.

Ik zou ook rebels zijn en als zij zo slecht staat geparkeerd dan zou ik haar er ook op aanspreken. Kan er niet tegen als mensen uit de buurt spreken voor de hele buurt, terwijl zij de 1ste zijn die klagen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:09

Sunrise19 schreef:
Wij hebben allemaal eigen opritten. Mooi zou je denken toch?! Hebben ook genoeg parkeerplek aan het begin van ons straatje. Maar visite van 1 buurman zetten altijd hun bus voor onze deur. Tussen 2 planten perken in. Wat betekend dat wij dus niet meer weg kunnen. Het is te krap om te draaien naar links of rechts en de enige manier is dus rechtdoor. En precies daar zetten ze altijd hun bus neer. 2 meter naar voren en Wij kunnen er wel uit. Hebben er echt elke keer wat van gezegd. Dikke ruzie ook gehad niks hielp. Tot ik een keer heel lang op de toeter heb staan drukken. Halve straat kwam naar buiten en sindsdien gebeurd het niet meer.

Dus zelfs 2 meter verzetten is al teveel moeite :+ onze rechtse buren hebben geen auto dus als er daar wat voor staat maakt het niks uit. Wij hebben dan een verlengde bus en dan nog ervoor zetten :+

Ik werd in ons vorige huis ook steeds klem geparkeerd (we hadden een parkeerplek op ónze grond, dus niet op gemeentegrond die parallel lag met de straat en het was ook duidelijk te zien dat het een parkeerplek was -zeker als er een auto op stond :') - en er was één bedrijf die zijn bus altijd zo zette dat ik er met geen mogelijkheid meer uit kon. Ik kon nl maar beperkt recht vooruit omdat daar de oprit was waar mijn man zijn grote bestelwagen staat en achteruit ging al evemin want dat was hekwerk vd buren en die man vond het geen probleem om dus gewoon zijn bus zo naast mijn auto op de straat te parkeren dat ik geen kant meer op kon. Een paar keer gewacht tot hij er was en gevraagd er op te letten (let wel: hij ging altijd bij de krantenwinkel een biertje drinken en náást die winkel lag een plein vol parkeerplekken waar je gratis mocht staan) maar hij vond dat ik niet moest zeuren. Het antwoord "prima, je mag hier niet eens staan. Dan laat ik je de volgende keer gewoon af slepen en dan moet jij ook niet zeuren. :j " was ineens wel voldoende om me niet meer in te parkeren. :+
Ik snap sowieso niet dat mensen niet kijken waar ze hun auto zetten, als ik parkeer let ik altijd op dat ik niemands auto blokkeer, ik dacht dat dat "common sense" was maar blijkbaar niet.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:12

Ik heb niet zoveel toe te voegen aan dit topic, maar ik wilde toch even vertellen dat ik hier over heb gedroomd :=
Dat mijn vriend parkeerde zoals jij beschrijft en de buurvrouw boos naar buiten kwam :')

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:15

Nee joh ben je gek :+ politie al een keer gebeld maar die doet niks.

Mijn man is iets minder geduldig. Die heeft echt hele erge ruzie gehad. Maar ja het gaat hier echt om letterlijk 2 meter dat ze hem vooruit moeten zetten.

Maar blijkbaar hielp het pas toen ik 'S avonds om half 12 een half uur lang op de toeter gedrukt heb. Er was gesproken van schande in de kerk begreep ik later :+

Ayasha
Blogger

Re: (A)sociaal parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:17

Dat was daar een voordeel, ze schreven daar maar wat graag parkeerboetes en hij mocht er sowieso niet staan. Ook niet als daar geen privé parkeerplek was.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:19

Hier ook niet. Maar ik woon een beetje buitenaf. Politie moet minimaal 12 km rijden dus die vinden het teveel moeite :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:28

Ts, Natuurlijk is wat de buurvrouw doet niet helemaal sociaal en zeker niet handig. Maar wat als jij gewoon durft te gaan praten met haar? Uitlegt waarom je zo parkeert, en misschien zelfs haar aanbieden om te leren goed inparkeren.
Spaart veel energie. ...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:50

Sleeper schreef:
Ik vind het wel grappig om te lezen hoe mensen 'hun' plek in 'hun' straat voor 'hun' deur een soort van lijken te claimen. Zou dat het verschil tussen een dorp of grote stad zijn misschien.

Ik woon in een dorp, maar misschien heb ik rare buren :+

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:12

Nu ik dit allemaal zo lees ben ik blij geen buren te hebben en gewoon m'n auto op het erf te kunnen parkeren, niet meer ongevraagd krassen deuken en butsen in me auto omdat mensen hun auto dusdanig dicht op de mijne zetten waardoor ze niet normaal kunnen uitstappen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:36

Afbeelding

Toppunt van asociaal parkeren ;) Ik heb ze een mooie kerst bezorgd iig met een leuk geel cadeautje :D
Mijn auto is de witte die tussen de gele en rode geparkeerd staat. Kon geen kant op en heb het gehele appartementen complex afgezocht naar de eigenaar van de gele auto. Uiteindelijk gevonden en heeft ze even haar auto verplaatst zodat ik eruit kon.

FYI: Schuin voor mij is een plek vrij, alleen zien jullie het paaltje niet staan wat zich precies achter de boom staat.

TS: Gewoon lekker blijven parkeren zoals je nu doet. Dat je buuf niet kan parkeren is niet jouw probleem.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:41

Bij ons voor de deur is er plaats voor 2 auto's.
9 van de 10 keer sta ik daar en de buurvrouw, tot zover geen probleem.
Totdat er toevallig bezoek ergens is, en wij beide niet thuis zijn, dan presteren mensen het om hun auto werkelijk in het MIDDEN te zetten, zodat er dus niemand meer bij kan. Zo irritant.
Dan denk ik, parkeer je auto dan op zijn minst fatsoenlijk, dat in elk geval er nog 1 auto bij kan ( in onze straat is het soms ook een hele invasie van auto's :+ )

Naar mijn idee parkeert de TS haar auto niet aso.
De foto op deze pagina is daarentegen wel echt HEEL erg -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:14

Ik wacht met smart op de dag dat ik met wachtdienst sta op mijn werk. Dan moet ik binnen 30min ter plekke zijn. Als er dan eentje voor mijn poort staat en het is nacht, dan toeter ik het hele dorp bij elkaar :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:24

Pfff asociale mensen,... Mijn huis staat naar achter gebouwd en heb voor mijn deur lekker veel (prive)plek waar ik mijn wagen kan zetten (past niet in de garage). Maar naast mij zit een appartementenblok en de bezoekers menen dat ze op mijn grond mogen staan, ben al eens thuis gekomen dat ik mijn auto niet op mijn eigen grind kwijt kon! Terwijl er dus 50meter verder een grote gratis parking is maar dan moeten ze de straat oversteken eh.
Ook wordt mijn grond als verhuisparking gezien. Heb ik geen problemen mee maar vraag het even, dan kan ik zien of ik geen bezoek verwacht of zelf parking nodig heb..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:51

Ik begrijp jouw beweegredenen niet om in t midden te parkeren.. Dat is voor de rest helemaal niet makkelijker. Maar om dit gelijk asociaal te noemen vind ik wel erg ver gaan. Vreemd, maarniet verboden :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:00

lekker in het midden parkeren, kan ze elke dag mooi oefenen op inparkeren.

bij mijn ouderlijke huis had je garageboxen mijn vader had een achteraan op de hoek... standaard dat mensen die geen garagebox hadden gewoon voor onze garage gingen parkeren zodat we de garage niet uit konden rijden. was een dorp met allemaal rijtjes woningen plus een flats dus zoek maar van wie het was.

Zelfs nadat de gemeente er een niet p vak had geverfd bleven sommige mensen dat doen. in de straat was plek zat om te parkeren. maar ja dan moesten ze verder lopen..
gelukkig kwam er een andere garage vrij die mijn vader kon huren van de woningbouw.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:10

Sleeper schreef:
Ik vind het wel grappig om te lezen hoe mensen 'hun' plek in 'hun' straat voor 'hun' deur een soort van lijken te claimen. Zou dat het verschil tussen een dorp of grote stad zijn misschien.

Nou ik woonde ook in een dorp en daar presteerde mensen ook hun auto voor onze oprit te parkeren waardoor je er niet uit (of in) kon.
Of midden in het hofje hun vouwwagen uitklappen en (uitgebreid) gaan schoonmaken waardoor er 8 huizen niet meer met hun auto in of uit konden.
Zeggen dat het maar voor 30 minuten is... en na 2 uur staat hij er nog.

Het ergste was dat ik een klacht kreeg over mijn auto.
Niet omdat hij in de weg stond, of dat hij lawaaierig was, maar om zijn kleur.
Buurvrouw vroeg of het niet beter was dat ik mijn auto aan de weg en mijn man zijn auto op de oprit kon zetten.
Want elke ochtend als zij haar gordijnen open deed van haar slaapkamer, zag ze mijn (knal)groene auto met tribal staan, en dan was gelijk haar humeur verpest. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:11

Beetje meedenken met een ander is in dit topic iig teveel gevraagd.. Sommige reacties :n

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:19

Brainless schreef:
Sleeper schreef:

Nou ik woonde ook in een dorp en daar presteerde mensen ook hun auto voor onze oprit te parkeren waardoor je er niet uit (of in) kon.
Of midden in het hofje hun vouwwagen uitklappen en (uitgebreid) gaan schoonmaken waardoor er 8 huizen niet meer met hun auto in of uit konden.

Buurvrouw vroeg of het niet beter was dat ik mijn auto aan de weg en mijn man zijn auto op de oprit kon zetten.
Want elke ochtend als zij haar gordijnen open deed van haar slaapkamer, zag ze mijn (knal)groene auto met tribal staan, en dan was gelijk haar humeur verpest. :+

Begrijpelijk, heb zelf ook een hekel aan de kleur groen :j
Nee zonder gekheid. Als haar humeur daar al door verpest wordt heeft ze vast een zwaar leven.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:32

Mijn directe buurvrouw heeft mij ook gevraagd mijn witte auto niet meer voor haar huis te zetten. Niet om de kleur maar om de zon die erop weerkaatst hun huiskamer in. Zet hem daar dus alleen nog neer als ik boodschappen enzo moet uitladen. Met het gevolg dat anderen voor onze deur gingen parkeren :+

Ach ja, blijft lastig dat parkeren :+ gelukkig ben ik zelf niet zo moeilijk. Pak gewoon meer de fiets nu. Nog gezond ook :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:10

lucifertje schreef:
[ [url=m/s2trGd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toppunt van asociaal parkeren ;) Ik heb ze een mooie kerst bezorgd iig met een leuk geel cadeautje :D
Mijn auto is de witte die tussen de gele en rode geparkeerd staat. Kon geen kant op en heb het gehele appartementen complex afgezocht naar de eigenaar van de gele auto. Uiteindelijk gevonden en heeft ze even haar auto verplaatst zodat ik eruit kon.

FYI: Schuin voor mij is een plek vrij, alleen zien jullie het paaltje niet staan wat zich precies achter de boom staat.

TS: Gewoon lekker blijven parkeren zoals je nu doet. Dat je buuf niet kan parkeren is niet jouw probleem.

Maar die gele staat toch goed? Die 2 grijze horen daar toch niet?

Ts. Je buurvrouw houd het bij briefjes. Deze las ik net: http://www.weespernieuws.nl/lees/56173/ ... s-op-auto-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:27

sunshine schreef:
Bij ons voor de deur is er plaats voor 2 auto's.
9 van de 10 keer sta ik daar en de buurvrouw, tot zover geen probleem.
Totdat er toevallig bezoek ergens is, en wij beide niet thuis zijn, dan presteren mensen het om hun auto werkelijk in het MIDDEN te zetten, zodat er dus niemand meer bij kan. Zo irritant.
Dan denk ik, parkeer je auto dan op zijn minst fatsoenlijk, dat in elk geval er nog 1 auto bij kan ( in onze straat is het soms ook een hele invasie van auto's :+ )

Naar mijn idee parkeert de TS haar auto niet aso.
De foto op deze pagina is daarentegen wel echt HEEL erg -O-

Wonen wij in dezelfde straat? Haha. De plekken zijn precies groot genoeg voor 2 auto's. Meestal zetten mijn vriend en ik onze auto's daar neer, maar zijn we beiden niet thuis zijn de plekken altijd bezet door 1 auto die hem net te ver naar voren of achteren zet :+. Voor het vak staat een boom (met stoeprand) en erachter ook (met stoeprand)...

Ohja ik heb ook zo'n buurvrouw die niet zo goed kan parkeren.... Zij zet m altijd met de kont van de auto net over de achterste streep dus er kan dan net geen auto achter (want het is gewoon te krap om hem erachter te krijgen. Of wanneer jij er eerst staat zet ze m zover naar achter dat je er niet uit kan.... (Dus vanmorgen heb ik haar d'r bed uitgebeld }:) )

TS: jij parkeert niet asociaal. Verre van zelfs. Ik zou het op dezelfde manier doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:17

Ik heb op wedstrijd met paard al gehad dat ze de laadklep dicht doen en dan pal er achter parkeren zodat paard er niet meer uit kan als ik moet gaan inrijden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:31

Brainless schreef:
Sleeper schreef:

Ik bedoelde eigenlijk dat ik een beetje de indruk krijg dat 'je eigen plek' meer een issue is in een dorp dan in een grote stad waar je uberhaupt al blij bent als je ergens kan parkeren. ;) En uiteraard zijn daar ook genoeg aso parkeerders! Maar er bestaan minder 'eigen' plekken.